, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Έµειναν στην Ελλάδα και…τα κατάφεραν-Τι λένε στην karfitsa τρεις νέοι

Της Φιλίππα Βλαστού
Η οικονοµική ασφυξία που έχει περιβάλει την Ελλάδα έχει ωθήσει αρκετούς να κάνουν … επανεκκίνηση στη ζωή τους. Ειδικά νέοι προσπάθησαν να βρουν αυτό που θα πρέπει να κάνουν για να µμπορέσουν να βγουν ή να µην µπουν στον βάλτο της κρίσης. Την ώρα που µε πρόσφατα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, σχεδόν µισό εκατοµµύριο Έλληνες ( 427.000) εγκατέλειψαν τη χώρα τα χρόνια της κρίσης, στον αντίποδα υπάρχουν και αυτοί που έµειναν.  Λένε ότι σε περιόδους κρίσης η αναγκαιότητα γεννάει ιδέες και δημιουργία. Χαρακτηριστικά παραδείγµατα είναι σίγουρα τρεις περιπτώσεις που σας παρουσιάζει η KARFITSA που µίλησε µε άτοµα της νέα γενιάς από το Κιλκίς τα οποία µένουν και επιµένουν στον τόπο τους.
Το επάγγελµα που αναπτύχθηκε στην κρίση
«Όταν είσαι µικρός δεν ξέρεις ακριβώς τι είναι αυτό που θες να κάνεις, αλλά περνώντας τα χρόνια κατασταλάζεις κάπως έτσι έγινε και για µένα», είπε στην KARFITSA o Θέµης Αγαθόπουλος ιδιοκτήτης της  Althemis. H εταιρία δραστηριοποιείται στον τοµέα της εµπορίας, της µεταποίησης και της παραγωγής ελληνικών αρωµατικών και φαρµακευτικών φυτών.
%ce%91%ce%93%ce%91%ce%98%ce%9f%ce%a0%ce%9f%ce%a5%ce%9b%ce%9f%ce%a3
Όλα ξεκίνησαν το 2012 όταν ο κ. Αγαθόπουλος ήταν ακόµα φοιτητής στην Αµερικάνικη Γεωργική Σχολή στη Θεσσαλονίκη και τον τελευταίο χρόνο φοίτησης του πηγαινοερχόταν από το Κιλκίς για να µπορεί να κάνει και τα δυο ταυτόχρονα. «Ανοίξαµε το µαγαζί που στην αρχή ήταν σαν εργαστήριο και κάναµε διανοµή χονδρικό εµπόριο σε φαρµακεία, ντελικατέσεν και καφέ-µπαρ. Πριν λίγους µήνες ανοίξαµε ένα υποκατάστηµα και στην Αθήνα, το οποίο δουλεύει η αδερφή µου», εξήγησε ο ίδιος. «Συλλέγω ανάλογα µε την εποχή βότανα και τα υπόλοιπα είναι στον τοµέα της µεταποίησης, δηλαδή συσκευασία δηµιουργία µειγµάτων, τρεις γεύσεις κρύων τσάι το οποίο γίνεται από το µηδέν η εµφιάλωση και η παραγωγή σε µένα και κάποια φυσικά-φυτικά καλλυντικά», τόνισε ο κ. Αγαθόπουλος. Για τις δυσκολίες που αντιµετωπίζει κάποιος ξεκινώντας την ενασχόληση του µε το επιχειρείν και κατά πόσο µπορείς να αντλήσει χρηµατικούς πόρους από επιχορηγήσεις είπε ότι : «Προγράµµατα ΕΣΠΑ υπάρχουν, αλλά πρέπει να πληροίς απαιτητικές προϋποθέσεις. Για παράδειγµα έχω ολόκληρη επιχείρηση  µέσα στην πόλη του Κιλκίς µε όλες τις νόµιµες προϋποθέσεις και η επιχορήγηση λέει ότι υποχρεωτικά πρέπει να είναι σε χωριό». Σύµφωνα µε τον ίδιο ο κλάδος των φυτικών προϊόντων έχει πάρει ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, διότι : «ο κόσµος, το ψάχνει, το ζητάει, το αγοράζει. Πλέον είναι πιο ενηµερωµένος». Μάλιστα, το βότανο που είναι της µόδας ο κ. Αγαθόπουλος είπε ότι είναι … «η λουίζα, γιατί είναι λιποδιαλύτης και το αγοράζουν αρκετά οι γυναίκες. Υπάρχουν όµως και άλλα αξιόλογα βότανα, όπως η εχινάτσεα που είναι φυσικό αντιβιοτικό και ενισχύει το ανοσοποιητικό». Η Βέροια, η Θεσσαλονίκη, η Κοζάνη και η Κρήτη είναι µερικές ελληνικές πόλεις που στέλνει προϊόντα η εταιρεία. «Είµαι της άποψης ότι πρέπει να εδραιωθείς καλά στη χώρα σου, να τελειοποιήσεις ένα προϊόν και µετά να βγεις στο εξωτερικό. Αυτό έχει γίνει και πλέον το να βγούµε και στις αγορές του εξωτερικού το έχουµε εντάξει στο πρόγραµµα µας. Προς το παρόν έχω επαφές µε Γερµανία και Σουηδία», κατέληξε ο κ. Αγαθόπουλος.
%ce%9c%ce%91%ce%a1%ce%99%ce%91%ce%94%ce%97%ce%a3
Γυαλιά ηλίου από το Κιλκίς στο … Κουβέιτ
To 2013 ο Χριστόφορος Μαριάδης εργαζόταν ως πολιτικός µηχανικός, ώσπου µια µέρα σκέφτηκε ότι ήθελε να κάνει κάτι πιο δηµιουργικό και αποφάσισε να τολµήσει κάτι που τριγυρνούσε στο µυαλό του καιρό… την κατασκευή χειροποίητων γυαλιών ηλίου από ξύλο. «Υπήρχε γενικά µια αγάπη προς τα γυαλιά ηλίου και µια κλίση  προς την τέχνη. Κάπου εκεί παντρεύτηκαν αυτά τα δυο και δηµιουργήθηκε το Christopher Handmade Sunglasses», περιγράφει στην KARFITSA. Έτσι έφτιαξε ένα εργαστήριο και το επάνδρωσε µε επιλεγµένα υλικά και πρώτες ύλες από τις καλύτερες βιολογικές πάστες φερµένες από την γειτονική Ιταλία και στο τέλος όλα αυτά καταλήγουν να γίνονται µοναδικοί σκελετοί γυαλιών ηλίου. Το brand του κ. Μαριάδη, µετά από τέσσερα χρόνια έχει φτάσει σε 50 σηµεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό όπως Ιταλία και Κουβέιτ, ενώ µέσα από το online shop τα κιλκισιώτικα γυαλιά έχουν «πετάξει» σε Ισπανία, Ηνωµένο Βασίλειο και Αµερική. Η µοναδικότητα της συγκεκριµένη µάρκας σύµφωνα µε τον δηµιουργό της είναι : « το γεγονός ότι διαφέρουµε συγκριτικά  από όλες τις άλλες εταιρίες που φτιάχνουν γυαλιά είναι ότι έχουµε σαν παροχή για τους πελάτες µας την επιλογή για το πως επιθυµούν να κατασκευαστούν τα γυαλιά τους. Είτε αφορά το σχέδιο, το χρώµα του σκελετού, τον φακό. Ακόµα µπορούµε να χαράξουµε κάποια αφιέρωση που µπορεί να θέλει κάποιος γράφει στο εσωτερικό του». Κατά πόσο όµως ήταν εύκολο να πάρει µια τέτοια ιδέα «σάρκα και οστά» στην Ελλάδα της κρίσης; Ο κ. Μαριάδης απάντησε :  «αν θες κάτι πραγµατικά και ενδιαφέρεσαι για αυτό αργά η γρήγορα γίνεται αρκεί να υπάρχει επιµονή και έντονη προσπάθεια. Εγώ αυτό το κατάφερα µε αργά βήµατα. Στη αρχή ξεκίνησα πολύ δειλά,  µε µια άδεια χειροτέχνη που ήταν το µόνο που µπορούσα να κάνω. Μετά αφού είδα ανταπόκριση από τον κόσµο ξεκίνησα κανονικά. Δυσκολίες δεν συνάντησα στην δηµιουργία της εταιρείας αλλά στο να βγάλω το πρώτο γυαλί που αυτό ήταν και το πιο ενδιαφέρον».
%ce%a4%ce%a1%ce%a5%ce%a0%ce%9f%ce%9a%ce%91%ce%a1%ce%a5%ce%94%ce%9f%ce%a3
Το βραβευµένο café-bistro
Πριν τέσσερα χρόνια και µετά από ένα πολύωρο meeting µε συνεργάτες τους ένα ζευγάρι από το Κιλκίς αποφάσισε να δώσει το όνοµα «Τρυποκάρυδος» στο café-bistro που θα άνοιγαν. Πλέον έχει γίνει ένα από τα πιο πολυσύχναστα στέκια της περιοχής, απασχολεί δώδεκα άτοµα προσωπικό και πρόσφατα έλαβε και βραβείο για τις υπηρεσίες του.
Ο Γιώργος Τσαρίδης πριν την τελευταία επιχειρηµατική του κίνηση διατηρούσε κατάστηµα µε ηλεκτρονικά παιχνίδια, αλλά είχε εµπειρία στο τοµέα της εστίας. Μαζί µε την σύζυγο του Γεωργία Καραολάνη το 2013 αποφασίζουν να µετατρέψουν το  µέχρι τότε αναψυκτήριο που στεγαζόταν στο χώρο σε ένα café-bistro. Όπως είπε στην KARFITSA η Γ. Καραολάνη: «από πάντα µας άρεσε ο χώρος της εστίασης και η συναναστροφή µε τον κόσµο και θέλαµε να δηµιουργήσουµε έναν ευχάριστο χώρο συνάντησης για όλες τις ώρες και σηµείο αναφοράς για όλες τις ηλικίες». Χαρακτηριστικά είπε : «οι προσιτές τιµές που έχουµε  ευνοούν τακτικές επισκέψεις των πελατών µας.  Για παράδειγµα κάποιοι έρχονται σε καθηµερινή βάση και κάποιοι άλλοι ακόµα και τρεις φορές τη µέρα». Το περασµένο Δεκέµβριο ο «Τρυποκάρυδος» βραβεύτηκε στα ESTIA AWARDS 2017 στον τοµέα Restaurant – All time classic. Η διάκριση αυτή ήρθε σύµφωνα µε την κα Καραολάνη : «για την σταθερή ποιότητα ειδικά των γευµάτων µας. Προωθούµε τοπικά προϊόντα  και είµαστε σε συνεχή αναζήτηση καινοτόµων και νέων προϊόντων». Συµπληρώνοντας ότι: «Έχουµε δηµιουργήσει ένα µενού που καλύπτει όλες τις ανάγκες. Έχουµε µεγάλη γκάµα από µπύρες. Τα προϊόντα µας  όπως µέλι, λάδι, τυρί, φέτα, µακαρόνια τα αγοράζουµε από ντόπιους παραγωγούς τόσο για την ποιότητα αλλά και επειδή θέλουµε να τους στηρίξουµε».
Η κα Καραολάνη ξεκαθαρίζει πάντως ότι δεν επαναπαύονται  αντιθέτως είναι σε επαγρύπνηση και ενηµερώνονται για καθετί καινούργιο βγαίνει στον τοµέα τους. «Είµαστε σε συνεχή αναζήτηση νέων προϊόντων, επισκεπτόµαστε συχνά εκθέσεις, παρακολουθούµε όλες τις εξελίξεις στον τοµέα της εστίασης. Αυτό είναι και ένα χαρακτηριστικό της καλής πορείας µας έως τώρα. Δεν πρέπει να επαναπαύεσαι σε αυτό το επάγγελµα, γιατί βγαίνουν συνέχεια νέα πράγµατα. Ό,τι καινούργιο βλέπουµε και µπορούµε να το εφαρµόσουµε στο café-bistro µας το κάνουµε», είπε η ίδια.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.