, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

«Τέλος ο ΟΑΣΘ το 2017»

«ΟΑΣΘ τέλος» λέει ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού, κ. Απόστολος Αντωνούδης, αναφερόμενος στο σχέδιο της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη. Ήδη έχει αποκαλυφθεί πως ο υπουργός Υποδομών, κ. Χρήστος Σπίρτζης, παρουσίασε ένα μέρος του σχεδίου σε δημάρχους της Θεσσαλονίκης, για ένα νέο φορέα και ο κ. Αντωνούδης αναφέρει πως «υπάρχουν σκέψεις να πάμε σε ένα δημόσιο φορέα ο οποίος θα διαχειρίζεται με τον καλύτερο τρόπο τα λεωφορεία. Αυτό σημαίνει ότι δεν αποκλείει καταρχήν τη συμμετοχή των Δήμων γιατί είναι ένα ζήτημα ανοιχτό εδώ και χρόνια ότι θα ενδιέφερε κάποιους Δήμους να συμμετέχουν σε αυτό το νέο φορέα». Μάλιστα, ο κ. Αντωνούδης τοποθετηθεί τις εξελίξεις στο «πρώτο εξάμηνο του 2017»!
Όπως ανέφερε μιλώντας στο ραδιοσταθμό «Στο Κόκκινο 93,4», μέσα στους επόμενους δύο θα κατατεθεί σε διαβούλευση νομοσχέδιο για έναν νέο φορέα με δημόσιο χαρακτήρα που θα διαχειρίζεται τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, στις αρχές του 2017 ο κ. Χρήστος Σπίρτζης θα έχει συναντήσεις για το ζήτημα με την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας. Πιο συγκεκριμένα, το ραντεβού του κ. Σπίρτζη θα είναι στις αρχές του νέου έτους και θα συναντήσει τα όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης και έπειτα θα ετοιμάσει το σχετικό νομοσχέδιο όπου αναμένεται σε διαβούλευση μέσα στο επόμενο δίμηνο.
Παράλληλα υπάρχει σχεδιασμός για χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, αλλά και για νέα λεωφορεία που θα αξιοποιηθούν με την μέθοδο Λήζινγκ. Όπως είπε ο κ. Αντωνούδης σύμφωνα με μελέτες, τα χρήματα για τη συντήρηση ενός λεωφορείου για τρία χρόνια ισούνται με την αγορά ενός νέου. Επιπλέον ξεκαθάρισε πως η τιμή του εισιτηρίου θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα.
Σχετικά με το ενδεχόμενο νομικής εμπλοκής εξαιτίας της σύμβασης που έχει σήμερα ο ΟΑΣΘ ξεκαθάρισε πως «όσα λέγονται είναι απολύτως ασαφή, εμείς φεύγουμε από αυτή τη λογική της σύμβασης και δεν θα περιμένουμε σε καμιά περίπτωση το τέλος της» ενώ όσον αφορά ενδεχόμενο αντιδράσεων από τους δανειστές υπογράμμισε πως «και εκεί έχουν γίνει βήματα, διότι απλά αυτό που θα προταθεί θα κοστίζει λιγότερα στο κράτος».
Όσον αφορά τους εργαζόμενους εκτίμησε πως «θα υπάρξει δέσμευση από την κυβέρνηση πως κανείς δεν θα απολυθεί, να χάσει τη δουλειά του». Σύμφωνα με το σχέδιο που παρουσίασε ο υπουργός υποδομών Χρ. Σπίρτζης στους Δημάρχους το επόμενο δίμηνο θα υπάρξει ένα νομοσχέδιο που θα δημιουργεί δυο φορείς. Ο πρώτος θα έχει το ρόλο του σχεδιασμού και της εποπτείας του δεύτερου φορέα, ο οποίος  θα είναι ο φορέας λειτουργίας.
Ο φορέας θα αφορά όλα τα μέσα μετακίνησης που σχεδιάζονται για τη Θεσσαλονίκη και ειδικότερα σύμφωνα με τον κ. Αντωνούδη «αρχές 2019 αναμένεται η θαλάσσια συγκοινωνία και το 2020 το Μετρό ενώ υπάρχει και μία ισχυρή πιθανότητα για ένα τέταρτο μέσο το τραμ».

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.