, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Η ατελείωτη πιάτσα

taksi-tsimiskiTου Χρήστου Μάτη*

Η πρόταση των ιδιοκτητών ταξί για την παραχώρηση 52 θέσεων στάθμευσης στην αριστερή πλευρά της Τσιμισκή για πιάτσα είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα εξέλιξη, άσχετα αν κάποιος συμφωνεί η διαφωνεί με το περιεχόμενο της. Κι αυτό γιατί για πρώτη φορά ο κλάδος μπήκε στη συζήτηση με συγκεκριμένη πρόταση.

Μέχρι τώρα δημιουργούσε τετελεσμένα, όπως η πολλαπλή μίσθωση ή η κατάληψη των λεωφορειολωρίδων, που η πολιτική εξουσία ανεχόταν γιατί 2.000 ταξί σημαίνει 4.000 εργαζόμενοι και ιδιοκτήτες, δηλαδή 20.000 άτομα με εξαρτώμενο εισόδημα, και με μεγάλη επιρροή στα ραδιόφωνα που τους θέλουν ως κοινό για διαφημιστικούς λόγους. Το γεγονός ότι υπέβαλλαν πρόταση πρέπει να πιστωθεί στην ηγεσία τους.

Όμως η συγκεκριμένη πρόταση αντιμετωπίζει πολύ πρόσκαιρα το πρόβλημα του κλάδου το οποίο είναι η μείωση των πελατών σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους λειτουργίας και ειδικά των καυσίμων, που έχει καταστήσει δυσβάστακτη την κίνηση στην πόλη για αναζήτηση τους. Ζητούν λοιπόν νέους χώρους στάθμευσης έτσι ώστε να μην κινούνται κι αυτό είναι θεμιτό.

Σήμερα υπάρχουν στο δήμο Θεσσαλονίκης 231 νόμιμες θέσεις στάθμευσης. Πρακτικά όμως, οι θέσεις αυτές είναι τουλάχιστον διπλάσιες. Μόνο στην 9 θέσεων πιάτσα Μητροπόλεως με Κούσκουρα, συνήθως υπάρχουν 50 ταξί που κυκλώνουν το τετράγωνο. Το ίδιο συμβαίνει και Μητροπόλεως με Αριστοτέλους και στο Λευκό Πύργο, ενώ στους Άγιους Ανάργυρους, η ουρά βγαίνει από τα κάστρα και φτάνει στη μεσαία πορτάρα.

Αν συνυπολογιστούν οι νόμιμες θέσεις στους άλλους δήμους, τα περισσότερα από 100 ταξί που βρίσκονται μονίμως στο αεροδρόμιο και τα άλλα τόσα που είναι στο ΚΤΕΛ και στο Σιδηροδρομικό Σταθμό, πρακτικά ένα στα δύο ταξί της πόλης είναι σταθερά σε αναμονή πελάτη.

Ουσιαστικά το αίτημα για αύξηση των θέσεων στάθμευσης για ταξί, θέλει να δώσει και σε άλλους τη δυνατότητα να περιμένουν πελάτη χωρίς να κινούνται. Και το κέντρο πόλης διευκολύνει αυτήν την προσδοκία. Αυτό όμως δεν θα φέρει πελάτες. Και επειδή οι πελάτες θα μειώνονται ακόμη περισσότερο, θα υπάρξει πολύ σύντομα ανάγκη για περισσότερες θέσεις στάθμευσης.

Την ίδια στιγμή, η πρόταση του δήμου αντί της Τσιμισκή, να παραχωρηθούν θέσεις σε κάθετους δρόμους, όπως η Αγίας Σοφίας, η Καρόλου Ντηλ και η Κομνηνών θα επιβαρύνει τους μόνιμους κατοίκους του κέντρου από τους οποίους θα στερήσει θέσεις στάθμευσης ενισχύοντας τον κίνδυνο να αδειάσει το κέντρο από τους μόνιμους κατοίκους του. Γιατί η ζωή στο κέντρο είναι ήδη κόλαση!

Στους «αναπλασμένους» δρόμους πίσω από το Λευκό Πύργο αυξάνονται καθημερινά οι μετακομίσεις των κατοίκων. Πρακτικά δηλαδή και θα μετατραπεί το κέντρο της πόλης σε μία ατελείωτη πιάτσα και για τα ίδια τα ταξί, δεν θα υπάρχουν θετικά αποτελέσματα. Αυτή την αλήθεια πρέπει να πούμε στους ανθρώπους των ταξί, αν θέλουμε να είμαστε έντιμοι απέναντι τους. Κάποιοι επένδυσαν στο ταξί και χάνουν κεφάλαιο. Κάποιοι ίσως δεν παραμείνουν στη δουλειά με πολύ δυσάρεστα κοινωνικά και οικογενειακά αποτελέσματα.

Δουλειά για όλους δεν υπάρχει πλέον και γι’ αυτό πρέπει να ρυθμιστούν τα θέματα του κλάδου πολιτικά και νομοθετικά. Πρέπει όμως αμέσως, τεχνοκρατικά με τη συναίνεση τους και με μακροπρόθεσμη οπτική, να σχεδιαστεί ο τρόπος τροφοδοσίας του κέντρου με ταξί. Καμία πόλη δεν μπορεί να είναι μια ατελείωτη πιάτσα.

*Ο κ. Μάτης είναι δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης, επικεφαλής της παράταξης ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ- Οικολογία στην Πράξη

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.