, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Ο… πρόεδρος του ΟΑΣΘ

stefanidis1Του Λευτέρη Ζαβλιάρη

Συνδικαλιστής, κληρονόμος και τελικά πρόεδρος. Αυτό ήταν το ταξίδι για το σημερινό πρόεδρο του ΟΑΣΘ Χρήστο Στεφανίδη που τα τελευταία τέσσερα χρόνια βρίσκεται στο τιμόνι του μοναδικού οργανισμού δημόσιας μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη.

Ο 70χρονος πρόεδρος του δ.σ του ΟΑΣΘ, βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, κάθε φορά που δημιουργείται θέμα με την κρατική επιχορήγηση του ιδιωτικού οργανισμού. Με δεδομένο το γεγονός ότι η περίοδος των παχέων αγελάδων έχει παρέλθει, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ δεν ξεχνά ποτέ να χτυπά απειλητικά το καμπανάκι ότι εάν δεν εισρεύσει κρατικό χρήμα στα ταμεία του Οργανισμού, τότε το εισιτήριο θα φτάσει στα δυσθεώρητα ύψη για την εποχή του 1,75 ευρώ.

Ο ίδιος δε διστάζει να λέει πως τα σκήπτρα του ΟΑΣΘ του δόθηκαν χάρη στον πατέρα του. Και αυτό γιατί ο Απόστολος Στεφανίδης ως αυτοκινητιστής, υπήρξε ένας από τους συνιδρυτές του οργανισμού το 1957, λαμβάνοτας μερίδιο των μετοχών. Οι μετοχές πέρασαν στην κατοχή του Χρήστου Στεφανίδη από γονική παροχή και έχοντας περάσει από όλα τα πόστα του ΟΑΣΘ, ανέμενε τη φυσιολογική εξέλιξη των πραγμάτων, δηλαδή από τη θέση του αντιπροέδρου, να γίνει το «νούμερο ένα» στα γραφεία της οδού Παπαναστασίου 90.

 Οι μετοχές και το συνδικαλιστικό παρελθόν

Στην ομιλία του το 2008 ως αντιπρόεδρος σε γενική συνέλευση των μετόχων του Οργανισμού, ο κ. Στεφανίδης είχε προκαλέσει αίσθηση, λέγοντας ότι «έπιασαν δουλειά όλοι οι μέτοχοι, άργησαν κάποιοι αλλά έπιασαν δουλειά όλοι. Να ξέρετε ότι θα προσπαθήσουμε να πιάσουν όλοι οι μέτοχοι δουλειά και στο κάτω κάτω της γραφής κ. Πρόεδρε το λέει και το άρθρο 30 του 3721…». Η πρακτική αυτή φυσικά που αποκάλυψε στην ομιλία του, έρχεται από την οικογενειακή παράδοση, αφού και ο ίδιος είχε προσληφθεί στον ΟΑΣΘ λίγα χρόνια μετά την ίδρυση του Οργανισμού το 1963, με τον πατέρα του να αποτελεί ιδρυτικό του στέλεχος.

Το 1988, απέκτησε και τις μετοχές του πατέρα του ως γονική παροχή. Ως εργαζόμενος στον ΟΑΣΘ πέρασε από όλα τα πόστα, όπως η Διεύθυνση Διοικήσεως, Διεύθυνση Οικονομικών, Διεύθυνση Συντηρήσεως, από τον εισαγωγικό βαθμό έως το βαθμό του τμηματάρχη. Από το 1974 το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΘ του ανέθεσε την θέση του Προϊσταμένου του Γραφείου Προμηθειών μέχρι το 1988.

Το 1989 εξελέγη αντιπρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου με απόλυτη πλειοψηφία, θέση στην οποία επανεκλεγόταν συνεχώς μέχρι το 2009. Το Φεβρουάριο του 2009 εκλέγεται πρόεδρος του Οργανισμού εξασφαλίζοντας ποσοστό που ξεπερνά το 90% των ψήφων των συναδέλφων του και επανεξελέγη πάλι στην θέση του προέδρου του δ.σ. τον Μάρτιο του 2012 με ποσοστό άνω του 95%.

Ο νυν πρόεδρος του ΟΑΣΘ διαθέτει και συνδικαλιστικό παρελθόν, αφού υπήρξε ιδρυτής και πρόεδρος από το 1979 ως το 1988, του Σωματείου Υπαλλήλων Γραφείου και Υπηρετικού Προσωπικού ΟΑΣΘ. Ταυτόχρονα υ-πήρξε ιδρυτικό μέλος και παραμένει πρόεδρος, από το 1989 ως σήμερα, του Σωματείου Μετόχων ΟΑΣΘ “Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ”, με 790 μέλη.

Παράλληλα με τον ΟΑΣΘ, έχει διατελέσει διευθύνων σύμβουλος και διευθυντής Οικονομικών Υπηρεσιών, από το 1975 ως το 1984 στην κλινική «Άγιος Λουκάς Α.Ε.», με προσωπικό 200 ατόμων και χωρητικότητα 200 κλινών. Από το 1981 έως το 1989 υ-πήρξε διευθυντής λογιστηρίου στην εξαγωγική εταιρεία ρούχων ΙΝΤΕΡΚΑ Α.Ε., ενώ υπεύθυνος λογιστηρίου διετέλεσε από το 1981 έως το 1987 στον Προμηθευτικό Συνεταιρισμό Προσωπικού του ΟΑΣΘ.

Οι άνεργοι, τα πρόστιμα και άλλες ιστορίες

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι ο τρόπος με τον οποίο ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ αντιμετωπίζει τη δυσκολία των ανέργων να πληρώσουν εισιτήριο για τη μετακίνηση τους με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Ο ίδιος δηλώνει ότι αντιλαμβάνεται τη δυσκολία ενός Έλληνα πολίτη να καταβάλει το κόμιστρο όταν δεν εργάζεται. Και γι’ αυτό όταν  τα ΜΜΕ τον ρωτούν τι προτίθεται να κάνει ο Οργανισμός, απαντά με το να σβήνει ο ίδιος τα πρόστιμα. Η συγκεκριμένη ενέργεια βέβαια είναι εκτός θεσμικού πλαισίου, αλλά όπως διαπιστώσαμε ιδίοις όμμασι ο κ. Στεφανίδης υπογράφει την παραγραφή του προστίμου για τη μη καταβολή προστίμου σε άνεργο, φτάνει να του προσκομίσει την κάρτα ανεργίας του. Η μόνη περίπτωση να μην το κάνει είναι ο υπερβολικός φόρτος εργασίας και για αυτό το λόγο παραπέμπει στον γενικό διευθυντή, τον κ. Ζερβούλια. Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι στο τμήμα εσόδων του οργανισμού οι υπάλληλοι δε γνωρίζουν ή κάνουν πως δε γνωρίζουν την εν λόγω διευκόλυνση που παρέχει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ. Όσοι άνεργοι πηγαίνουν με το απόκομμα του προστίμου στο τμήμα εσόδων, όπου πληρώνονται τα πρόστιμα, με την ελπίδα της παραγραφής… πέφτουν από τα σύννεφα. «Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα πέρα από το να παρατείνουμε την αποπληρωμή για ένα 20ήμερο», είναι η αποστομωτική απάντηση, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι να καταβάλουν τελικά το πρόστιμο, αφού στην πλειοψηφία τους δε γνωρίζουν την εν λόγω διευκόλυνση.

 Προανήγγειλε απεργία ο… Καμμένος

Στο μεταξύ, τον κίνδυνο να μείνει η Θεσσαλονίκη δίχως λεωφορεία ανάφερε ο πρόεδρος των Ανεξαρτήτων Ελλήνων Πάνος Καμμένος, κατά τη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στη ΔΕΘ την περασμένη Δευτέρα.

«Σε συνάντηση που είχα τη Δευτέρα με τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ, ενημερώθηκα πως από 20 Σεπτεμβρίου η Θεσσαλονίκη θα μείνει χωρίς αστικά λεωφορεία. Η κυβέρνηση αρνείται να καταβάλει τα οφειλόμενα στους εργαζόμενους και αρνείται τις λύσεις που έχουν προτείνει» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καμμένος.

#Tags: ΟΑΣΘ

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.