, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Ο “χάρτης” των ΜΜΕ

10735972_784519511608534_1549998874_nΤου Χρήστου Φραντζανά

Στην χώρα μας σήμερα , η υπάρχουσα κατάσταση στη βιομηχανία των ΜΜΕ (τηλεοπτικοί σταθμοί -ραδιοφωνικοί – εφημερίδες ) είναι άκρως απογοητευτική και τα Μ.Μ.Ε. σε Αθήνα και επαρχία έχουν πάρει τον κατήφορο. Ο λόγος; Μα φυσικά τα έσοδα από την διαφημιστική πίτα η οποία από το 2009 , λόγω της οικονομικής κρίσης μίκρυνε σε μεγάλο βαθμό. Εφημερίδες κλείνουν , δημοσιογράφοι και τεχνικοί απολύονται ή υποχρεώνονται σε αιματηρές μισθολογικές μειώσεις .Οι απεργίες διαδέχονται η μία την άλλη αλλά και όσα Μ.Μ.Ε το παλεύουν  ,χρωστάνε μισθούς πολλών μηνών με τις γνωστές συνέπειες .

Τηλεοπτικοί σταθμοί πανελλαδικής εμβέλειας
Εδώ, όπως λέει και το γνωστό άσμα , τίποτα δεν έχει αλλάξει και τίποτα δεν είναι όπως παλιά. Οι εκπομπές μαγειρικής που μετέτρεψαν σε τηλεοπτικούς αστέρες δεκάδες σεφ , τα τάλεντ σόου μουσικής ,που συγνώμη αλλά δεν έχουν τον Θεό τους , μέχρι και μικρά παιδιά επιστράτευσαν, γιατί απλά παιδί και σκυλί πουλάνε, και φυσικά τα τουρκικά σίριαλ έχουν και φέτος τον πρώτο λόγο .Το κερασάκι στην τούρτα διαφημίσεις τύπου τηλε-μάρκετινγκ. Πάρτε κόσμε ριχτάρια , εδώ τα καλά καλσόν μέχρι και τηγάνια που μόνο καφέ δεν φτιάχνουν. Να βάλετε την διαφήμιση αλλά όσοι γνωρίζουν ,τα διαφημιστικά σποτάκια πρέπει να είναι το πολύ 40 δευτερόλεπτα. Κατά τα άλλα η ίδια συνταγή  .Στον τομέα της ενημέρωσης βλέπεις τα ίδια απλά με μικρές παραλλαγές για ευνόητους λόγους.Τα πρωινάδικα μία από τα ίδια και οι τηλεθεατές με το τηλεκοντρόλ στο χέρι.Ευτυχώς υπάρχουν και 3-4 εκπομπές ευχάριστες νότες τις αποκαλώ, μέσα στην συνολική κατάντια της ιδιωτικής τηλεόρασης εν έτη 2014. Σε ό,τι αφορά τα ανταποκριτικά γραφεία στην Θεσσαλονίκη μείωσαν σε έσχατο βαθμό το προσωπικό ή ξενοίκιασαν τα γραφεία με αποτέλεσμα οι συνάδερφοι να τρέχουν και να μην προλαβαίνουν .

Τοπικοί τηλεοπτικοί σταθμοί
Σε αυτούς έχουν βρει καταφύγιο όσοι στερούνταν την ελευθερία λόγου και έκφρασης από τα λεγόμενα μεγάλα κανάλια.Βλέπετε οι περισσότερες εκπομπές αφορούν τοπικά νέα , προβάλλουν τον πολιτισμό των περιοχών τους και όχι μόνο ενώ καταφύγιο βρήκαν επίσης αξιόλογοι δημοσιογράφοι οι οποίοι έμειναν άνεργοι και έχουν στήσει αξιόλογες δημοσιογραφικές εκπομπές αν και διαθέτουν πενιχρά μέσα .Και εδώ όμως τα πράγματα δεν είναι ρόδινα.Φέρτε διαφημίσεις και πληρωθείτε, τους λένε ορισμένοι ιδιοκτήτες ,σε άλλες περιπτώσεις οι εργαζόμενοι αρκούνται στην ασφάλιση . Κλείνοντας θέλω να τονίσω 2 πράγματα…

Το ένα αφορά την τεράστια πτώση στην αγορά των εφημερίδων όπου τα προηγούμενα χρόνια ξεπούλαγαν γιατί οι περισσότεροι δεν τις αγόραζαν προς ανάγνωση αλλά για τα cd και dvd.’Οσο για τους ραδιοφωνικούς σταθμούς; Δεκάδες προχώρησαν σε αλλαγή ταυτότητας και από ειδησεογραφικοί-ενημερωτικοί μετατράπηκαν σε ψυχαγωγικοί με τα γνωστά, βαρετά και επαναλαμβανόμενα πλέι λιστ.Το δεύτερο και αυτό ας κρατήσουμε , είναι πως το κοινό έχει στραφεί είτε για ενημέρωση είτε για ψυχαγωγία στα ιντερνικά Μ.Μ.Ε. γιατί έχει περισσότερες  επιλογές και αμεσότερη πληροφόρηση…

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.