, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

«Δεν θα αφήσουμε την αγορά της πόλης στο σκοτάδι»

kentriki

Των Χρύσας Κυριακού και Έλενας Καραβασίλη

φωτορεπορτάζ Σάββας Αυγητίδης 

Τη… δουλειά του δήμου Θεσσαλονίκης αποφάσισαν να κάνουν οι  ιδιοκτήτες καταστημάτων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης βλέποντας, όπως λένε και οι ίδιοι, την αδράνεια της δημοτικής αρχής να στολίσει την πόλη κατά τη διάρκεια της περιόδου των γιορτών. «Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε» τονίζει μιλώντας στην «Κ» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης. «Σε καμία περίπτωση δεν θα αφήσουμε την αγορά στο σκοτάδι», λέει χαρακτηριστικά. «Έχει δίκιο ο κόσμος που διαμαρτύρεται. Θεωρώ ότι υποχρέωση της κάθε δημοτικής αρχής στην πόλη της είναι να δημιουργεί χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα. Πολύ περισσότερο σήμερα στη δύσκολη εποχή, που ζούμε που η ψυχολογία του κόσμου είναι στο ναδίρ, η χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα επιβάλλεται», συμπληρώνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο φωτισμός της πόλης θα άλλαζε την ατμόσφαιρα που επικρατεί στην πόλη. «Ο δήμος θα έπρεπε να βρει κονδύλια ή να κόψει από κάπου αλλού για τον Χριστουγεννιάτικο στολισμό, προφανώς όμως έχει άλλες προτεραιότητες», λέει ο κ. Φιλιππίδης. Μαζί του συμφωνούν και ιδιοκτήτες καταστημάτων οι οποίοι υποστηρίζουν ότι θα κάνουν το καθήκον τους απέναντι στους καταναλωτές. «Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε μέχρι τελευταία στιγμή», τονίζουν μεταξύ άλλων.

Με σεντόνια…

«Αποφασίσαμε να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας και να γιορτάσουμε σε στολισμένη Θεσσαλονίκη» αναφέρουν στην «Κ» ιδιοκτήτες καταστημάτων στις οδούς Γρηγορίου Παλαμά και Μητροπολίτου Ιωσήφ, όπου… στόλισαν με ένα διαφορετικό τρόπο, απλώνοντας… «μπουγάδα» στα δέντρα και στις πολυκατοικίες των οδών. Τα περίτεχνα και εντυπωσιακά σχέδια που είναι αποτυπωμένα πάνω σε σεντόνια, δημιουργήθηκαν από φοιτητές της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, στο πλαίσιο του project «Βγάζουμε τα… πλυμένα μας στη φόρα».

sentonia

Η συγκεκριμένη δράση πραγματοποιήθηκε στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, με πρωτοβουλία δύο μελών της διοίκησης του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης. «Στόχος είναι να αλλάξει και να ομορφύνει η εικόνα της πόλης μας και τα στενά της. Είναι κάτι νέο και όμορφο για τους δρόμους της Θεσσαλονίκης και είναι και ένας διαφορετικός εορταστικός στολισμός», τονίζουν.

«Ο Εμπορικός Σύλλογος στηρίζει όλες αυτές τις δράσεις, που στόχο έχουν να δημιουργήσουν ένα ευχάριστο κλίμα για τους καταναλωτές και τους επιχειρηματίες», τονίζει o πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης. Να σημειωθεί ότι και γειτονικοί δρόμοι, όπως η οδός Κούσκουρα, με πρωτοβουλία επιχειρηματιών στολίστηκε χωρίς τη παρέμβαση ή τη βοήθεια του δήμου και των υπηρεσιών του…

Ανοιχτή η αγορά την Κυριακή

Στο μεταξύ, ανοιχτά θα παραμείνουν τα εμπορικά καταστήματα στη Θεσσαλονίκη αύριο Κυριακή 14 Δεκεμβρίου, με προτεινόμενο ωράριο από τις 11 το πρωί μέχρι τις 6 το απόγευμα, ενώ από τις 18 του μηνός τίθεται σε ισχύ το εορταστικό ωράριο ενόψει των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

savvas-agora

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), το ωράριο διαμορφώνεται ως εξής: στις 18, 19, 22, 23, 29 και 30 Δεκεμβρίου τα εμπορικά καταστήματα θα παραμείνουν ανοιχτά από τις 10 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ. Τα Σάββατα, 20 και 27 Δεκεμβρίου, θα λειτουργήσουν από τις 10 το πρωί μέχρι τις 5 το απόγευμα και τις Κυριακές 21 και 28 του μηνός θα ανοίξουν την ίδια ώρα και θα κλείσουν στις 6.

Την παραμονή των Χριστουγέννων και την παραμονή της Πρωτοχρονιάς το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων είναι από τις 10 το πρωί μέχρι τις 5 το απόγευμα.

savvas-agora2

Ανήμερα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς καθώς και στις 26 Δεκεμβρίου και τη δεύτερη ημέρα της χρονιάς, τα καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά. Η αργία αυτή αποφασίστηκε σε αντικατάσταση της εργασίας την Κυριακή 21 Δεκεμβρίου.

Όσον αφορά την Κυριακή 28 Δεκεμβρίου, ο ΕΣΘ διευκρινίζει ότι επιτρέπεται να είναι ανοιχτά μόνο τα καταστήματα που έχουν συνολική επιφάνεια εμβαδού μέχρι 250 τ.μ., δεν ανήκουν σε αλυσίδα καταστημάτων (εξαιρουμένων των περιπτώσεων franchising), δεν λειτουργούν σε κατάστημα εντός καταστήματος («shop-in-shop») και δεν βρίσκονται σε εμπορικά κέντρα ή σε εκπτωτικά καταστήματα ή χωριά.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.