, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Οι ωραιότερες βιτρίνες στο κέντρο της Θεσσαλονίκης (ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ)

xristougenna-emporiko-660x437

Της Έλενας Καραβασίλη- Φωτορεπορτάζ Σάββας Αυγητίδης- Σοφία Δρακοπούλου

Στολισμένα φωτάκια, δεντράκια με χρωματιστά λαμπιόνια, μεγάλες πολύχρωμες μπάλες, φανταχτεροί άγιοι βασίληδες, κάλτσες που προσμένουν τα δώρα των Χριστουγέννων, κοσμούν τις ωραιότερες βιτρίνες στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, προσδίδοντας μία νότα αισιοδοξίας στην κατά τα άλλα… σκοτεινή πόλη. Φέτος, ο δήμος αποφάσισε να μη στολίσει το κέντρο της Θεσσαλονίκης, με το παραδοσιακό δέντρο στην πλατεία Αριστοτέλους, τα καραβάκια και τα παιχνίδια για τα παιδιά, αλλά να δημιουργήσει έναν «λαβύρινθο» από πολλά μικρά έλατα στο κέντρο της πλατείας, με… αντίτιμο 60.000 ευρώ.

Η απόφαση αυτή που πήρε την τελευταία στιγμή ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, δυσαρέστησε ιδιαίτερα τους επιχειρηματίες που στεγάζονται στο κέντρο της πόλης, καθώς και τους Θεσσαλονικείς, όπως αναφέρουν οι ίδιοι στην Karfitsa. «Δεν είμαστε καθόλου ευχαριστημένοι από τον ανύπαρκτο στολισμό. Διαχέεται μία μιζέρια και δημιουργείται μία άσχημα ψυχολογία στον κόσμο. Έχουμε ανάγκη από μια ευχάριστη νότα χαράς και αισιοδοξίας κάτι που σε καμία περίπτωση δεν πηγάζει από την εικόνα της πόλης μας», σημειώνουν οι πολίτες που φαίνονται ιδιαίτερα απογοητευμένοι από αυτό που αντικρίζουν.

vitrina1

 

«Η κατάσταση είναι τραγική»

Από την πλευρά του ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια του και να αναλάβει τον στολισμό της πόλης με δικά του έξοδα. «Ούτε εμείς αλλά ούτε και το καταναλωτικό κοινό κατάλαβε ότι πλησιάζουν οι γιορτές. Απ’ ότι φαίνεται η Θεσσαλονίκη δεν πλησιάζει ακόμη στα Χριστούγεννα. Η πόλη δεν έχει καμία εορταστική χροιά. Η κατάσταση είναι τραγική. Η ψυχολογία επιχειρηματιών και καταναλωτών είναι στο ναδίρ. Εμείς στολίσαμε την πόλη με το κόστος να μη ξεπερνά τις 13.000 ευρώ. Ο δήμαρχος είπε ότι δεν έχει χρήματα- που κάθε δίμηνο παίρνει τα δημοτικά τέλη- , γιατί έχει ο Εμπορικός Σύλλογος; Κάναμε όμως μία τεράστια προσπάθεια βρήκαμε λεφτά, χορηγίες για να στολίσουμε την πόλη μας. Η αγορά είναι η ψυχή της κάθε πόλης, αν σβήσουν τα φώτα της αγοράς καταστραφήκαμε», υπογραμμίζει στην «Κ» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης.

vitrina2

Να τονωθεί και ο τουρισμός

«Ανήκω σε μία γενιά που μεγάλωσε με τα φωτάκια στην Τσιμισκή. Επιτέλους θα πρέπει να καταλάβουν οι δήμαρχοι ότι για να τονωθεί η κίνηση στην αγορά αλλά και ο τουρισμός αυτή την περίοδο θα έπρεπε να κάνει κάτι. Δε νοείται να είναι Χριστούγεννα και να έχουμε μία ξεστόλιστη πόλη», λέει η υπεύθυνη καταστήματος ενδυμάτων, Αγγελική Καραφίλη. «Δεν είμαι καθόλου ικανοποιημένος φέτος από την εικόνα της Θεσσαλονίκης. Δεν υπάρχει ούτε ένα φωτάκι. Δείχνει μία μίζερη πόλη. Η εικόνα που βγαίνει προς τα έξω είναι αρνητική για τους Θεσσαλονικείς αλλά και για τους τουρίστες που έρχονται για την περίοδο των εορτών. Έστω και αργά θα έπρεπε ο δήμος να στολίσει το κέντρο της πόλης», λέει χαρακτηριστικά ο Θανάσης Λίγδας.

 «Με δικά μας έξοδα»

Οι ίδιοι οι επιχειρηματίες αποφάσισαν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και να αναλάβουν μόνοι τους το στολισμό των δρόμων όπου βρίσκονται οι επιχειρήσεις τους. «Φροντίσαμε να στολίσουμε την πόλη επιβαρυνόμενοι εμείς τα έξοδα. Θα έπρεπε ο στολισμός να είναι στις προτεραιότητες του δήμου, ώστε να δημιουργηθεί ένα εορταστικό κλίμα και να υπάρχει γιορτινή διάθεση», τονίζει η επιχειρηματίας Τίμη Μουφτόγλου. Την ίδια άποψη έχει και η Νάνσυ Μαρκοπούλου που αποφάσισε να κάνει ό,τι μπορεί προκειμένου να ανέβει η διάθεση του κόσμου που έρχεται στο κατάστημά της. «Φτιάξαμε την εορταστική βιτρίνα πριν από δέκα μέρες και τοποθετήσαμε στο μαγαζί ένα τραπέζι υποδοχής με γλυκά. Σε σχέση με πέρυσι έχει αργήσει να ξεκινήσει η εορταστική κίνηση της αγοράς, όμως σιγά σιγά ο κόσμος έχει ξεκινήσει να κάνει τα γιορτινά του ψώνια. Με καλή διάθεση και χαμόγελα πιστεύω πως θα πάμε καλά μέχρι και τη γιορτή της Πρωτοχρονιάς. Όσο για τον στολισμό του δήμου… δεν στολίσαμε! Εμείς θα κάνουμε ότι μπορούμε για να φτιάξουμε τη διάθεση του κόσμου. Τις ημέρες των γιορτών θα έχουμε παιδάκια στο μαγαζί να λένε τα κάλαντα και θα δίνουμε κάποια δωράκια», σημειώνει.

vitrina4

Ξεκίνησαν τις αγορές

Σταδιακά οι επαγγελματίες στο κέντρο της Θεσσαλονίκης βλέπουν την κίνηση στην αγορά να αυξάνεται, καθώς βρισκόμαστε μία ανάσα πριν από τα Χριστούγεννα. «Από τέλη Νοεμβρίου έχει ξεκινήσει να αυξάνεται η κίνηση στην αγορά. Ο κόσμος έχει ήδη αρχίσει να προγραμματίζει τα ψώνια του. Φέτος ο στολισμός της πόλης μας είναι… αφαιρετικός κάτι που δεν επιδρά θετικά στην ψυχολογία του κόσμου. Ο δήμος θα έπρεπε να δώσει το πρώτο έναυσμα ώστε να ανεβεί το ηθικό καταναλωτών αλλά και επιχειρηματιών», αναφέρει η υπεύθυνη καταστήματος γυναικείων ενδυμάτων, Σοφία Χιότη.

«Δυστυχώς η πόλη δεν έχει μπει σε εορταστικό κλίμα. Όλοι οι έμποροι προσπαθούμε να προσελκύσουμε τους καταναλωτές με προσφορές, ενώ αποφασίσαμε φέτος με δικά μας έξοδα να κάνουμε κάτι για να δημιουργήσουμε εμείς το γιορτινό κλίμα. Στην Γρηγορίου Παλαμά, βγάλαμε «τα άπλυτα σεντόνια», τις κρεμασμένες ζωγραφιές που ομόρφυναν το δρόμο. Επιπλέον διοργανώσαμε το «Palama Way», όπου θα κάνουμε διάφορα event όλες τις ημέρες των γιορτών με δικά μας έξοδα», εξηγεί η επιχειρηματίας Πένυ Τοσκίδου.

vitrina3

 «Λείπουν τα χρήματα όχι οι ώρες»

«Ακόμη και ο εμπορικός σύλλογος- που είδε ότι ο δήμος δεν έκανε τίποτα-άναψε τα φώτα της πόλης τελευταία στιγμή. Ήταν στο σκοτάδι η Θεσσαλονίκη με καμένα και σβηστά φωτά ακόμη και σε δρόμους του κέντρου. Έχει κόσμο που κατεβαίνει στην αγορά όμως δεν ψωνίζει. Έχουμε προσφορές σε όλα τα ήδη από 20% μέχρι 30%. Ευελ-

πιστώ ότι οι καταναλωτές θα κάνουν τις αγορές τους έστω και την τελευταία στιγμή. Όμως αυτό που λείπει από τον κόσμο είναι τα χρήματα όχι η διαθέσιμες ώρες που είναι ανοιχτή η αγορά, κάτι που επιβαρύνει τους επιχειρηματίες», τονίζει η επιχειρηματίας Λένα Ευθυμίου.

«Σκοτεινή η πόλη»

vitrina5

Όπως εξηγεί η επιχειρηματίας, Ελεάννα Θεοδωρίδου οι πολίτες έχουν μπει στον πειρασμό να γευτούν τα χριστουγεννιάτικα εδέσματα. «Ο κόσμος έχει αρχίσει να αγοράζει μελομακάρονα, κουραμπιέδες και διάφορα χριστουγεννιάτικα σοκολατένια δωράκια. Εμείς έχουμε στολίσει τη βιτρίνα μας από τα τέλη Νοεμβρίου, όπως και οι περισσότεροι επιχειρηματίες, σε αντίθεση με τον δήμο Θεσσαλονίκης. Το κέντρο είναι σκοτεινό, λείπει το εορταστικό κλίμα. Ο κόσμος δεν κατεβαίνει να δει, να χαρεί την πόλη στολισμένη και κατ’ επέκταση να ψωνίσει. Ακόμα αρνητικά σχόλια από τους πελάτες μας για την εικόνα της πόλης, ενώ τουρίστες που έρχονται από άλλες περιοχές της Ελλάδας απογοητεύονται», αναφέρει η κ. Θεοδωρίδου.

 

vitrin7

 

vitrin6

 

vitrin8

 

 

 

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.