, Παρασκευή
19 Απριλίου 2024

search icon search icon

"Μέχρι το τέλος του καλοκαιριού τα μαγαζιά θα κλείσουν"

KARFITSA
του Βαγγέλη Στολάκη
φωτορεπορτάζ: Σάββας Αυγητίδης
«Τοπίο στην ομίχλη» θυμίζει η αγορά της Θεσσαλονίκης, αφού η συνεχόμενη ύφεση σε συνδυασμό με την ανυπαρξία αναπτυξιακών πολιτικών έχει φτάσει τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες… στα όριά τους. Οι ιδιοκτήτες των τοπικών επιχειρήσεων βλέποντας τους τζίρους τους συνεχώς να πέφτουν κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και προειδοποιούν πως «οι επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης δεν θα αντέξουν μετά το καλοκαίρι».
Όπως ανέφερε ο κ. Ζορπίδης το 2015 είναι η χειρότερη χρονιά της αγοράς. «Δεν πιστεύω ότι τα μαγαζιά θα βγάλουν το καλοκαίρι» σημείωσε και κάλεσε τους καταναλωτές να στηρίξουν τις τοπικές αγορές. «Τα Επιμελητήρια δεν μπορούν να βοηθήσουν την αγορά. Αλλά μπορούμε να αλλάξουμε το κλίμα» σημείωσε ο κ. Ζορπίδης.
Σε ό,τι αφορά κομμάτι των εκδρομών, τομέας στον οποίο δραστηριοποιείται ο κ. Ζορπίδης, αποκάλυψε πως ο κόσμος δεν πραγματοποιεί ταξίδια ή επιλέγει τις φτηνές εκδρομές αξίας μέχρι 100 ευρώ ενώ σε σχέση με πέρσι οι κρατήσεις του ταξιδιωτικού του γραφείου «έπεσαν» από τις 3000 στις 1000.
εεθ
Ενόψει της πασχαλινής κίνησης οι φορείς της πόλης σε συνεργασία θα πραγματοποιήσουν επικοινωνιακή εκστρατεία μέσω video που θα διαφημίζει τα τοπικά καταστήματα στους τηλεοπτικούς σταθμούς και μέσω αφισών που θα διανεμηθούν σε όλα τα καταστήματα. Η αφίσα όπως και το τηλεοπτικό spot θα στέλνει το μήνυμα «ψωνίζω ποιοτικά και φθηνά στη δική μας αγορά».
Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης επίσης πραγματοποιεί συναντήσεις με τους δήμους του νομού Θεσσαλονίκης προκειμένου η τοπική αυτοδιοίκηση να βρει τρόπους στήριξης των τοπικών καταστημάτων.
foto2
Την άποψη πως η ανάπτυξη του τόπου θα ξεκινήσει μέσα από την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα εξέφρασε ο Παντελής Φιλιππίδης. Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κάλεσε μάλιστα την κυβέρνηση να δρομολογήσει πολιτικές προς αυτή την κατεύθυνση. «Στηρίζοντας τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στηρίξουμε το αύριο» είπε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του ο γραμματέα του ΕΕΘ Χρήστος Νικολόπουλος ζήτησε να αφυπνιστούν οι πολίτες και να στηρίξουν την τοπική αγορά.
filipidis
Μήνυμα στους καταναλωτές να προτιμήσουν τα κρεοπωλεία της γειτονιάς τους, έστειλε ο Δημήτρης Γκαρμπούνης. Όπως είπε ο πρόεδρος του Σωματείου Κρεοπωλών του νομού Θεσσαλονίκης: «υπάρχει ο κρεοπώλης της νοικοκυράς. Πρόκειται για σχέσεις εμπιστοσύνης 12 μήνες το χρόνο. Εξυπηρετούμε τους πελάτες μας μέχρι και την τελευταία στιγμή με φθηνά, ποιοτικά και ελληνικά κρέατα».
«Το πρόβλημα είναι μεγάλο. Η αγορά είναι παγωμένη. Πρέπει να κατευθύνουμε αυτά τα λίγα χρήματα που υπάρχουν. Να μείνουν στην ελληνική αγορά. Δεν είναι μόνο πατριωτικό ζήτημα να αγοράσεις από τη γειτονιά σου» είπε από την πλευρά του ο Δημήτρης Μιλιάδης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμαριάς. Ο ίδιος επιβεβαίωσε το γεγονός ότι πολλές εμπορικές επιχειρήσεις της Καλαμαριάς εξαιτίας της πτώσης των τιμών στα ενοίκια των ακινήτων του κέντρου αφήνουν την περιοχή τους και «μεταναστεύουν» στην… καρδιά της πόλης.
 
 

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.