, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

«Ελεήστε καλοί μου κύριοι, για να μην γίνουμε ρεζίλι»

tachiaouΤης Χριστίνας Ταχιάου*
Σχέδια, προσδοκίες, συζητήσεις, συμμετοχή σε εκθέσεις. Με όποιο μέσο και τρόπο διέθεταν, οι δήμοι, οι φορείς και οι ιδιώτες κατέβαλλαν μεγάλες προσπάθειες για να πείσουν τουρίστες από άλλες χώρες να προτιμήσουν τις ομορφιές της Βόρειας Ελλάδας για τις σύντομες ή τις πολυήμερες διακοπές τους.
Και όντως, οι προσπάθειες αυτές φαίνεται πως απέδωσαν. Τα τελευταία χρόνια οι αφίξεις πολλαπλασιάστηκαν, τα δρομολόγια πύκνωσαν, ενώ όλο και περισσότερες αεροπορικές εταιρίες βάζουν την Θεσσαλονίκη στους προορισμούς τους. Απόδειξη ότι ο αερολιμένας της Θεσσαλονίκης το 2014 υποδέχτηκε 5,3 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ για την φετινή χρονιά αναμένεται παρόμοιος ή μεγαλύτερος αριθμός.
Τέλεια, θα μπορούσε να πει κάποιος. Δυστυχώς όμως, όσοι ξέρουν όχι μόνο δεν το λένε, αλλά επιπλέον αγχώνονται.
Γιατί; Μα, το αεροδρόμιο Μακεδονία έχει τις υποδομές για υποδοχή 3 εκατομμυρίων επιβατών. Και εκτός αυτού, υπάρχει το τραγικό έλλειμμα ρευστότητας που αντιμετωπίζει τους τελευταίους μήνες η ΥΠΑ και κατ’ επέκταση ο Αερολιμένας Μακεδονία, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αντιμετωπιστούν ακόμα και τα πιο στοιχειώδη ζητήματα. Το αεροδρόμιο Μακεδονία, ένα από τα μεγαλύτερα κρατικά αεροδρόμια της χώρας βιώνει μια από τις πιο κρίσιμες περιόδους της ιστορίας του, όπου τα προβλήματα είναι πολλά και οι αποφάσεις πρέπει να είναι άμεσες.
Όπως όλα δείχνουν, το 2015 θα είναι η χειρότερη χρονιά στο αεροδρόμιο Μακεδονία από πλευράς εξυπηρέτησης επιβατών, αν δεν αποφασιστούν άμεσες παρεμβάσεις για να αντιμετωπιστεί η έλλειψη ρευστού, η οποία οδηγεί σε μια σειρά ελλείψεων σε βασικά   πράγματα, όπως καύσιμα και ανταλλακτικά σε υπηρεσιακά οχήματα και αδυναμία εκτέλεσης εργασιών συντήρησης των εγκαταστάσεων, οι οποίες υλοποιούνται από τρίτους βάσει συμβάσεων.
Όλες οι παραπάνω ελλείψεις αντιμετωπίζονται κυριολεκτικά στο «παραπέντε» και χάρη στην καλή συνεργασία και την αμοιβαία κατανόηση μεταξύ ΥΠΑ και ορισμένων ιδιωτικών φορέων του Αερολιμένα, που κάνουν άτυπες «χορηγίες» ή χρησιδανείζουν στον Αερολιμένα Μακεδονία τα σχετικά αναγκαία, όπως χαρτιά και διάφορα άλλα αναλώσιμα.
Με λίγα λόγια, το αεροδρόμιο λειτουργεί χάρη στην καλή διάθεση διαφόρων δωρητών, οι οποίοι πείσθηκαν να διαθέσουν τα βασικά αναλώσιμα, γιατί οι ίδιοι αποφάσισαν ότι δεν θέλουν να εκθέσουν την χώρα στα μάτια των τουριστών.
Σύμφωνα με τις περιγραφές των υπαλλήλων του αεροδρομίου Μακεδονία «τα πάντα είναι στο έλεος του θεού» και την ώρα που απαιτούνται άμεσες λύσεις, η κυβέρνηση αποφάσισε να επαναδιαπραγματευτεί την συμφωνία παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων, χωρίς να έχει διευκρινίσει ούτε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ούτε τους όρους υπό τους οποίους θα γίνει η διαπραγμάτευση.
Μέχρι την ολοκλήρωση των συζητήσεων για την αποκρατικοποίηση του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης, πώς σκοπεύει η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει τα σοβαρά και άμεσα προβλήματα, όπως η έλλειψη ρευστότητας, αλλά και τα μεσοπρόθεσμα προβλήματα, όπως η ολοκλήρωση της επέκτασης του διαδρόμου 10-28, η αύξηση της πίστας χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών και η τοποθέτηση αυτόματου συστήματος ελέγχου αποσκευών σε όλο τον αεροσταθμό, για να αντιμετωπιστεί έστω και μερικώς το ζήτημα της εξυπηρέτησης του μεγάλου όγκου επισκεπτών προς την Θεσσαλονίκη και τις γύρω εξυπηρετούμενες περιοχές;
Αυτό ήταν και το βασικό θέμα της ερώτησης που κατέθεσα στους αρμόδιους υπουργούς. Και ενώ περιμένουμε τις απαντήσεις τους, τα παρακάλια προς τους «χορηγούς» συνεχίζονται, για να μην σταματήσουν να προμηθεύουν το αεροδρόμιο Μακεδονία με χαρτιά, σαπούνια και απορρυπαντικά, μην τυχόν και καταλάβουν οι τουρίστες ότι καταφέραμε να φτάσουμε στο μη περαιτέρω.
*Η κ. Ταχιάου είναι βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης με το «Ποτάμι»

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.