, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Σφίγγει ο κλοιός για μεγάλο επιχειρηματία που εμπλέκεται στην υπόθεση του καραβιού της… ηρωίνης

Της Μαρίας Μπελά
Noor-1Δύο νέοι κύκλοι δικαστικών ερευνών άνοιξαν από τη Δικαιοσύνη, με αφορμή μία από τις μεγαλύτερες υποθέσεις διακίνησης ηρωίνης που εντοπίστηκε ποτέ και αφορά το δεξαμενόπλοιο «Noor 1», για την οποία η δίκη ξεκίνησε στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Πειραιά.
Την ώρα που οι 33 κατηγορούμενοι βρίσκονται μια… ανάσα από το εδώλιο, όπου αναμένεται να λογοδοτήσουν για βαριά κακουργήματα, όπως εγκληματική οργάνωση, διακίνηση και εμπορία ναρκωτικών κ.λπ., η Δικαιοσύνη φαίνεται αποφασισμένη να αποκαλύψει τον εγκέφαλο και χρηματοδότη της επιχείρησης διακίνησης ηρωίνης, καθώς η αλήθεια είναι ότι αυτό το σημείο παραμένει σκοτεινό…
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Π», η ανακρίτρια Πειραιά, Μαρία Σκάρπου, η οποία χειρίστηκε την ανάκριση για την υπόθεση της εγκληματικής οργάνωσης των ναρκωτικών, λίγο πριν ολοκληρώσει την έρευνά της, έστειλε στην Εισαγγελία Πειραιά έγγραφα της δικογραφίας, ζητώντας να διερευνηθεί μία από τις «μαύρες τρύπες» της υπόθεσης: Ποιος χρηματοδότησε την επιχείρηση διακίνησης των δύο τόνων ηρωίνης, που μεταφέρθηκαν σε ειδικές κρύπτες στις δεξαμενές του πλοίου και η συνολικής τους αξία εκτιμάται σε 400 εκατ. ευρώ;
Ξέπλυμα χρήματος
Με βάση το έγγραφο της ανακρίτριας, η Εισαγγελία Πειραιά παρήγγειλε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, ζητώντας από τη Δίωξη Οικονομικού Εγκλήματος της Ασφάλειας, που ανέλαβε την υπόθεση, να διερευνήσει εάν έχει διαπραχθεί το κακούργημα της νομιμοποίησης προϊόντων από εγκληματικές ενέργειες (ξέπλυμα «βρομικου» χρήματος).
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, δεν αποκλείεται στην πορεία της έρευνας να εμπλακούν με την ιδιότητα του υπόπτου για το αδίκημα αυτό πρόσωπα, που ήδη είναι υπόδικοι στη μεγάλη υπόθεση, που θα ξεκινήσει να εκδικάζεται την ερχόμενη Τρίτη.
Και άλλη έρευνα
Παράλληλα, η Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά άνοιξε ακόμη έναν κύκλο δικαστικής έρευνας, που αφορά το συγκεκριμένο πλοίο.
Την υπόθεση αυτή χειρίζεται μία εισαγγελέας Πειραιά, η οποία διερευνά εάν το πλοίο «Noor 1» και όσοι εμπλέκονται στην υπόθεση της εγκληματικής οργάνωσης έχουν ανάμειξη και σε λαθρεμπόριο καυσίμων!
Σύμφωνα με πληροφορίες, η δικαστική έρευνα για τα λαθραία καύσιμα βασίστηκε σε έγγραφα, που βρέθηκαν στο πλοίο από την έρευνα των διωκτικών αρχών, από τα οποία φέρεται να προκύπτουν «αμαρτωλές» διαδρομές του δεξαμενόπλοιου.
Στο μεταξύ, οι δικαστικές αρχές αναζητούν μακρύ εδώλιο στα δικαστήρια Πειραιά, για να χωρέσει τους 33 κατηγορουμένους και τους μάρτυρες, που είναι 12.
Η υπόθεση είχε αποκαλυφτεί στις 22 Ιουνίου 2014, όταν μετά από εξάμηνη παρακολούθηση εντοπίστηκαν δύο τόνοι ηρωίνης, που είχαν μεταφερθεί με νταλίκες από το δεξαμενόπλοιο «Noor 1» (που παρέμενε αγκυροβολημένο από τις 7 Ιουνίου) στα ανοιχτά της Ελευσίνας, σε αποθήκη και βίλα στο Κορωπί και στη Φιλοθέη.
Τότε είχαν συλληφθεί όλα τα μέλη του πληρώματος, ο Έλληνας οδηγός της νταλίκας, η εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας και όλη η οικογένεια ενός εφοπλιστή.
Ωστόσο, ως κεντρικό πρόσωπο της επιχείρησης φέρεται ο επιχειρηματίας Αιμίλιος Κ., πρώην παράγοντας μεγάλης ΠΑΕ, που φέρεται ότι είχε στενή συνεργασία με τον πρόεδρο της συγκεκριμένης ΠΑΕ.
Ο κατηγορούμενος επιχειρηματίας, τον Δεκέμβριο του 2013, είχε δεχθεί, κάτω από περίεργες, όσο και ανεξήγητες συνθήκες, δολοφονική επίθεση από αγνώστους έξω από τα γραφεία της εταιρείας του, αντιπροσωπείας αυτοκινήτων στον Άλιμο.
Αρχικά αντιμετωπιζόταν ως μάρτυρας, τελικά όμως μετατράπηκε σε κατηγορούμενο και προφυλακίστηκε τον περασμένο Ιούνιο, καθώς από τις έρευνες η θέση του επιβαρύνθηκε.
Επί έντεκα μήνες, η ανακρίτρια Μαρία Σκάρπου και αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος ερευνούσαν την υπόθεση, έχοντας στη διάθεσή τους πολύτιμες πληροφορίες από άρσεις τηλεφωνικού απορρήτου, οι οποίες αφορούσαν την υπόθεση της εγκληματικής οργάνωσης του ποδοσφαίρου, που χειριζόταν ο τότε αθλητικός εισαγγελέας Αριστείδης Κορρέας.
Από καταθέσεις αξιωματικού του ΛΣ, που μετείχε στην έρευνα, προέκυψαν η διαδρομή του φορτίου θανάτου και η αφετηρία των ερευνών: «Από πηγή που είχε η υπηρεσία μας για την υπόθεση της διακίνησης των δύο τόνων ηρωίνης, περιήλθαν πληροφορίες ότι είχε συσταθεί εταιρεία διαχείρισης πλοίων, με την ονομασία “Arab Waves”, η οποία επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί για τους σκοπούς της εν λόγω διακίνησης».
Από έγγραφα και από καταθέσεις προέκυψε ότι η εταιρεία συστάθηκε στις 9/9/2013 με διάρκεια ισχύος ενός έτους (ενώ η χρονική διάρκεια τέτοιων εταιρειών είναι δύο έτη).
Στην κατάθεσή του ο λιμενικός εξέφραζε τη βεβαιότητά του ότι το πλοίο δεν προοριζόταν για να μεταφέρει πετρέλαιο: «Θεωρώ αδύνατο το “Noor” να προοριζόταν γι’ αυτήν τη δουλειά, διότι η δυνατότητα φόρτωσης που είχε ως “Κύθνος” (προηγούμενη ονομασία του πλοίου), προκειμένου να προσεγγίσει ελληνικά λιμάνια, δεν ξεπερνούσε τους 500 τόνους, οπότε η ποσότητα που ζητείτο θα απαιτούσε πέντε ταξίδια και έτσι το κόστος μεταφοράς καθιστούσε τη δουλειά αυτή απαγορευτική».
Απολογούμενος στην ανακρίτρια Πειραιά, ο επιχειρηματίας Αιμίλιος Κ. υποστήριξε ότι δεν γνώριζε τίποτα για τις παράνομες δουλειές των συγκατηγορουμένων του, ούτε είχε την παραμικρή σχέση με το ιδιοκτησιακό καθεστώς του «Noor 1», ενώ είχε παραδεχθεί ότι το 2013 ήταν ο «σύνδεσμος» προέδρου μεγάλης ΠΑΕ στο Ντουμπάι και ο άνθρωπος που του έκλεινε συμφωνίες.
Στο απολογητικό του υπόμνημα είχε προσπαθήσει να αντικρούσει ισχυρισμούς των συγκατηγορουμένων του, που οδήγησαν στην ποινική δίωξή του και, κυρίως, της συζύγου του πλοιοκτήτη, η οποία στη συμπληρωματική απολογία της τον κατονόμασε ως «αφανή εταίρο» στην ιδιοκτησία του «Noor 1».
Καταπέλτης ήταν το εναντίον του κατηγορητήριο, καθώς εμφανίζεται ως άνθρωπος-«κλειδί» στην εγκληματική οργάνωση που εισήγαγε δύο τόνους ηρωίνη με το δεξαμενόπλοιο «Noor 1».
Συγκεκριμένα κατηγορείται ότι:
-Συγκρότησε ή εντάχθηκε με πρόθεση ως μέλος σε δομημένη και με διαρκή δράση ομάδα από τρία ή περισσότερα πρόσωπα (οργάνωση), που επιδιώκει τη διάπραξη περισσότερων κακουργημάτων που προβλέπονται στη νομοθεσία περί ναρκωτικών.
-Εντάχθηκε ως μέλος στην ομάδα αυτή διευθύνοντας την παράνομη δραστηριότητά της, καθόσον είναι εκ των βασικών οργανωτών και σχεδιαστών της παράνομης διακίνησης ποσοτήτων ναρκωτικών ουσιών υπό τη μορφή της διαμετακόμισης, εισαγωγής, κατοχής, μεταφοράς και αποθήκευσης.
-Κατένειμε ρόλους και ήταν ο έχων τη γενική εποπτεία και τον ουσιαστικό έλεγχο των μέσων, μεταξύ των οποίων και των πλοίων και του πληρώματός τους, και ήταν ένας εκ των βασικών χρηματοδοτών των ως άνω πλωτών μέσων, με τα οποία και προμήθευε την οργάνωση και δια των οποίων διεξάγονταν η διαμετακόμιση σε διάφορες χώρες και η εισαγωγή στην ημεδαπή από τη στιγμή του απόπλου τους από διάφορα άγνωστα μέχρι τούδε στην ανάκριση κράτη, μεταξύ των οποίων και το εμιράτο του Ντουμπάι.
Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας «Παρασκήνιο» που κυκλοφόρησε το Σάββατο 3/10.
 

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.