, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Δάσκαλοι κάνουν (και) τις καθαρίστριες!

thema
Ακατάλληλα κτίρια, καθόλου γραφική ύλη και είδη καθαριότητας και απίστευτη υποχρηματοδότηση εν έτη 2016 για τα σχολεία του δήμου Θεσσαλονίκης σήμερα. Μιλώντας στην Karfitsa ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων & Κηδεμόνων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Κωνσταντίνος Τουλής δήλωσε πως το πιο σημαντικό πρόβλημα των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του δήμου Θεσσαλονίκης είναι η υποχρηματοδότηση. «Οι γονείς έδιναν χρήματα για τα έξοδα των σχολείων σε γραφική ύλη και υλικά καθαριότητας. Για να σας δώσω και ένα παράδειγμα, σε ένα σχολείο ένας μαθητής κάθε εβδομάδα έφερνε και έναν μαρκαδόρο στην τάξη για να μπορούν να γράφουν στον πίνακα!», είπε χαρακτηριστικά.
Της Γεωργίας Σκονδράνη
Τα προβλήματα των κτιρίων που στεγάζονται τα σχολεία είναι πολλά και ο κ. Τουλής τόνισε πως υπάρχουν στον δήμο Θεσσαλονίκης 13 προκατασκευασμένα σχολεία από τον σεισμό του 1978, λυόμενα κτίρια δηλαδή με μια είσοδο-έξοδο χωρίς δεύτερη έξοδο κινδύνου. Σύμφωνα με τον κ. Τουλή το ένα από αυτά βρίσκεται απέναντι από το δημαρχείο της πόλης και το άλλο στην περιοχή του Μεγάρου Μουσικής. Επιπλέον, το σχολείο που αντιμετωπίζει το σοβαρότερο πρόβλημα είναι το 106ο δημοτικό, το οποίο «εδώ και 10 χρόνια χτίζεται».
«Στο 2ο γυμνάσιο Θέρμης και ειδικό σχολείο, το κτίριο είναι ακατάλληλο για μάθημα. Είναι πολύ παλιό, έσταζε νερά παλιότερα  με αποτέλεσμα οι γονείς να σταματήσουν να πηγαίνουν τους μαθητές στο σχολείο. Έγιναν τελικά κάποιες επισκευές και τα παιδιά επέστρεψαν, αλλά και πάλι το κτίριο δεν ενδείκνυται για σχολείο γιατί είναι παλιό» πρόσθεσε.
Όσον αφορά στις μεταφορές των μαθητών στα σχολεία τους ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας εξήγησε πως στο μεγαλύτερο μέρος της επικράτειας έχουν λυθεί τα όποια προβλήματα μεταφοράς καθώς ανανεώθηκαν οι περσινές συμβάσεις. «Αλλά από τέλη Φεβρουαρίου πάλι θα έχουμε πρόβλημα γιατί λήγουν και δεν ξέρουμε τι θα γίνει. Σήμερα, στο δημοτικό σχολείο του Χορτιάτη  υπάρχει πρόβλημα μεταφοράς των μαθητών και η Ομοσπονδία έχει απευθυνθεί στην Περιφέρεια σχετικά, καθώς σήμερα αναγκάζονται οι  γονείς να πηγαινοφέρνουν τα παιδιά τους», είπε. Όσον αφορά στη στέγαση πολλών σχολείων σε ένα κτίριο, το κλασικό παράδειγμα… συνωστισμού είναι στον Ευκλείδη.  «Επτά σχολεία στεγάζονται εκεί» δήλωσε ο κ. Τουλής τονίζοντας πως και άλλα σχολεία βιώνουν παρόμοιες καταστάσεις.
Ο κ. Τουλής αναφέρθηκε και στα βιβλία του σχολείου λέγοντας χαρακτηριστικά πως αφαιρέθηκαν ποιητές για να μπούνε συνταγές μαγειρικής. «Φαίνεται πως η μαγειρική είναι περισσότερο απαραίτητη στους μαθητές από ότι οι ποιητές μας» δήλωσε και συμπλήρωσε πως «άστοχα στοιχεία στα βιβλία υπάρχουν σήμερα αλλά πρέπει να μάθουμε πως το ζήτημα της μόρφωσης είναι ζήτημα ζωής όπως είπε και ο καθηγητής Δημήτρης Γλυνός».
«Κτίρια από το 1929»
Τα προβλήματα δεν σταματούν εδώ καθώς η πρόεδρος της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της 4ης δημοτικής κοινότητας Θεσσαλονίκης, Σούλα Κουλιανού μιλώντας στην Karfitsa δήλωσε πως και τα σχολεία που υπάγονται στην κυριότητά της αντιμετωπίζουν κτιριακά προβλήματα. Σύμφωνα με την ίδια υπάρχουν κτίρια που χτίστηκαν το 1929! Σε αυτά έχουν γίνει συντηρήσεις κατά καιρούς αλλά τα κτίρια είναι ακατάλληλα λόγω παλαιότητας. «Χτίζεται τώρα ένα νέο κτίριο και θα αποσυμφορήσει λίγο την κατάσταση καθώς σε ένα από αυτά στεγάζεται και νηπιαγωγείο. Το περιμένουμε να παραδοθεί μέχρι τέλος του έτους» είπε μεταξύ άλλων η κ. Κουλιανού.
Επιπλέον η πρόεδρος συμπλήρωσε πως η υποχρηματοδότηση των σχολείων αναγκάζει τους γονείς να εκτελούν τον ρόλο του κράτους και να προμηθεύουν τα σχολεία με ότι χρειάζονται. «Στα δεκατέσσερα χρόνια που ασχολούμαι με τα σχολεία βοηθάμε συνέχεια. Οι σύλλογοι βρίσκονται πάντα κοντά στα σχολεία σε οτιδήποτε χρειαστούν, σε γραφική ύλη, υλικά καθαριότητας» είπε η κ. Κουλιανού και πρόσθεσε πως για την υποχρηματοδότηση έχουν πραγματοποιήσει κατά καιρούς παραστάσεις διαμαρτυρίας στο δημαρχείο. «Τα σχολεία σήμερα λειτουργούν με φιλότιμο» είπε και αναφέρθηκε στη βοήθεια που τους παρέχει ο πρόεδρος της 4ης δημοτικής κοινότητας σε οτιδήποτε χρειαστούν τα σχολεία.
Να σημειωθεί πως ακόμη και δάσκαλοι και διευθυντές σχολείων έχουν βάλει το χέρι στην τσέπη για το σχολείο τους σύμφωνα με την κ. Κουλιανού. «Δώσανε χρήματα για γραφική ύλη και βασικές ανάγκες των σχολείων» είπε.
Ένα άλλο μεγάλο θέμα που απασχόλησε τα σχολεία ήταν και  η κατάργηση των σχολικών φυλάκων. «Έφυγαν οι φύλακες ήρθαν οι κλοπές» τόνισε η κ. Κουλιανού αναφέροντας πως σε πολλά σχολεία έγιναν κλοπές υπολογιστών και διάφορων άλλων αντικειμένων. Τα σχολεία σταμάτησαν να ανοίγουν τα απογεύματα για δραστηριότητες που γίνονταν σε αυτά και ακόμη ένα επιπλέον πρόβλημα που δημιουργήθηκε είναι και το ότι τα παιδιά έχασαν τους ελεύθερους χώρους τους. «Πάρκα δεν έχουμε, κλειδώνουν και τα σχολεία τα απογεύματα και τα παιδιά μας δεν έχουν να παίξουν πουθενά» πρόσθεσε.
Το σχολείο-σκάνδαλο
Ο γραμματέας της Ένωσης γονέων και μαθητών Δ’ δημοτικής κοινότητας Δ. Θεσσαλονίκης και αντιπρόεδρος Δ.Σ. γονέων 106ου δημοτικού σχολείου, Χρυσόστομος Φραντζέσκος  μιλώντας για το σχολείο δήλωσε πως το κτίριο που το στεγάζει είναι ημιτελές. Δεν  υπάρχουν υποδομές για να τρώνε τα παιδιά και αναγκάζονται να τρώνε μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας με τους δασκάλους τους να τελούν και χρέη καθαρίστριας! «Έχει χαρακτηριστεί σχολείο-σκάνδαλο! Όλο ακούμε ότι θα συνεχιστούν οι εργασίες, θα ολοκληρωθεί αλλά δεν γίνεται τίποτα. Στο σχολείο υπάρχουν γυμνά σίδερα, μπετά, στον πίσω χώρο υπάρχουν συρματοπλέγματα ανοιχτά με κίνδυνο να μπει κανένα παιδί μέσα και να έχουμε και ατυχήματα! Μας είχανε φέρει και έναν καυστήρα για να τον περάσουνε αλλά έμεινε εκεί και σκούριασε!» δήλωσε ο κ. Φραντζέσκος.
Επίσης τόνισε πως το κτίριο ξεκίνησε να χτίζεται από την Περιφέρεια αλλά σε κάποιο σημείο σταμάτησε η χρηματοδότηση και σταμάτησαν και οι εργασίες. Έπειτα από δυο χρόνια την υπόθεση ανέλαβε ο δήμος και από εκεί και έπειτα η Ένωση προέβη σε παράσταση διαμαρτυρίας στον δήμο με αποτέλεσμα το θέμα να χαρακτηριστεί σκάνδαλο και να παραπεμφθεί στον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων. Από εκεί έγιναν κάποιες μελέτες και ενέργειες αλλά μέχρι σήμερα περιμένουν. «Τελευταία  φορά ήταν τέλη του 2015. Είμαστε σε συνεχή επικοινωνία», μας είπε.
Η κ. Ευτυχία Δημητριάδου, διευθύντρια του 26ου γυμνάσιου Θεσσαλονίκης μιλώντας στην Karfitsa δήλωσε πως το σχολείο της αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα διαφορετικό από τα συνηθισμένα. «Υπάρχει έντονο πολυπολιτισμικό στοιχείο. Έχουμε παιδιά πολλών και διαφορετικών πολιτισμών, με αποτέλεσμα να έχουμε συγκρούσεις μεταξύ μαθητών. Διαφορετική κουλτούρα και πολιτισμός» τόνισε η κ. Δημητριάδου και πρόσθεσε πως έχουν πραγματοποιηθεί πολλά προγράμματα για το θέμα αυτό στο σχολείο σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης με σκοπό την άμβλυνση του προβλήματος της πολυπολιτισμικότητας. Αλλά δυστυχώς με τη λήξη των προγραμμάτων ΕΣΠΑ σταμάτησαν και τα σεμινάρια.
«Στο σχολείο μας έχουμε τη ρετσινιά πως έχουμε μετανάστες. Αλλά το σχολείο μας είναι σε ένα πολύ καλό επίπεδο με τους καθηγητές να νοιάζονται και να βοηθούν τους μαθητές. Τα δικά μας τα παιδιά μαθαίνουν μόνο από εμάς. Δεν έχουν χρήματα οι οικογένειες για να πληρώνουν φροντιστήρια και έτσι ότι παίρνουν το παίρνουν από εμάς. Επιπλέον εμείς κάνουμε και extra ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας δωρεάν στα παιδιά πέρα από τις σχολικές ώρες για όσους μαθητές θέλουν να κατανοήσουν κάτι  περισσότερο» κατέληξε.
 

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.