, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

"Οι αδειοδοτήσεις για τη θαλάσσια συγκοινωνία θα χρειασθούν… δύο χρόνια"

καραβάκι, φωτο Σάββας Αυγητίδης

Φωτο Σάββας Αυγητίδης www.e-photopress.blogspot.com

«Να μην παρασυρόμαστε και μην παρασύρουμε τον κόσμο», κάλεσε από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, τη διοίκηση του δήμου, ο επικεφαλής της παράταξης «Εντάξει», βουλευτής Α Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, Σταύρος Καλαφάτης. Αναφερόμενος τόσο στο Επενδυτικό Σχέδιο Γιουνκέρ, όσο και στα όσα γίνονται σχετικά με τη θαλάσσια συγκοινωνία, υπογράμμισε την ευθύνη και της διοίκησης και των αιρετών. «Άλλο το επενδυτικό σχέδιο Γιουνκέρ των 315 δισ. ευρώ για όλη την Ευρώπη -που δεν είναι επιδοτήσεις, αλλά νέος τρόπος δανειοδότησης, μέσα από τη λειτουργία, με νέους τρόπους της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων- κι άλλο το κομμάτι του πακέτου Γιουνκέρ, ύψους 35 δισ. Ευρώ, που αφορά το ΕΣΠΑ 2014-2020», εξήγησε.Όσο για το θέμα της θαλάσσιας συγκοινωνίας, υπογράμμισε τις σημερινές δηλώσεις του προέδρου της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», Απόστολου Αντωνούδη, σύμφωνα με τις οποίες «οι αδειοδοτήσεις θα χρειαστούν περίπου δυο χρόνια και μόνο εφόσον παρέλθει αυτό το διάστημα θα μπορούμε να μιλάμε για ορατό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου», υπογράμμισε: «Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς απέναντι στον κόσμο. Τους μιλάμε για κινήσεις και πιστεύουν ότι σε κανέναν χρόνο από σήμερα, η Θεσσαλονίκη θα ‘χει θαλάσσια συγκοινωνία».Πρότεινε να υπάρξει ενημέρωση, σε επίπεδο δημοτικού συμβουλίου, με τη συμμετοχή εκπροσώπων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, των ενδιαφερόμενων δήμων και της «Εγνατία Οδός Α.Ε.».

Θεσσαλονίκη, φωτο Σάββας ΑυγητίδηςTι ειπε ο κ. Απ. Αντωνούδης στη σημερινή ενημερωτική συνάντηση που είχε με τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα και στελέχη της ΠΚΜ, με αντικείμενο την εξέταση της πορείας υλοποίησης πέντε έργων ευθύνης της εταιρίας στην Κεντρική Μακεδονία, τα οποία ο κ. Τζιτζικώστας χαρακτήρισε «ύψιστης σημασίας».

Τα πέντε έργα είναι το οδικό τμήμα αποκλειστικής αρμοδιότητας της «Εγνατία Οδός ΑΕ» Μουδανιά – Ποτίδαια, ο δρόμος Θέρμη – Γαλάτιστα, το δυτικό τμήμα της εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, οι μελέτες για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία Θεσσαλονίκης και η σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον οδικό άξονα ΠΑΘΕ (Αθηνών – Θεσσαλονίκης).

Και στα πέντε έργα καταγράφονται σημαντικές καθυστερήσεις και προβλήματα στην υλοποίησή τους, γι’ αυτό και ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας συγκάλεσε τη σύσκεψη, ώστε να ασκηθεί πίεση για την επίλυσή τους και για την αντιμετώπιση των γραφειοκρατικών διαδικασιών, που έχουν ως αποτέλεσμα τις πολυετείς καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των εργασιών.

Όπως δήλωσε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας«συγκάλεσα τη σημερινή σύσκεψη ώστε να ενημερωθούμε από την ‘Εγνατία Οδός ΑΕ’ για την πορεία υλοποίησης των πέντε έργων ύψιστης σημασίας για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και για να πιέσουμε ώστε να επισπευστεί η ολοκλήρωσή τους. Πρόκειται για έργα που θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών, θα βοηθήσουν σημαντικά στις μεταφορές και τις μετακινήσεις και συνακόλουθα στην ανάπτυξη της περιοχής και στην ενίσχυση του τουρισμού. Επίσης, θα αυξηθεί σημαντικά το επίπεδο οδικής ασφάλειας και γι’ αυτό το λόγο η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι αποφασισμένη να συμβάλει με όλες τις δυνάμεις της για την επίτευξη των στόχων της ‘Εγνατία Οδός ΑΕ’ και για την επιτάχυνση των εργασιών, ώστε τα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης να είναι το δυνατόν πιο σύντομα. Ευχαριστώ τη νέα διοίκηση της εταιρίας για την ολοκληρωμένη ενημέρωση και για τη διάθεση συνεργασίας, προκειμένου να βοηθήσουμε κι εμείς ασκώντας πιέσεις όπου είναι δυνατό για να επιλυθούν τα σοβαρά προβλήματα, που καθυστερούν την ολοκλήρωση των έργων».

Ο Πρόεδρος της «Εγνατία Οδός ΑΕ» Απόστολος Αντωνούδης, υπογράμμισε: «Θέλω να ευχαριστήσω την Περιφέρεια και ειδικά τον Περιφερειάρχη, Απόστολο Τζιτζικώστα για την πρόσκληση και τη διάθεση να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα σε αυτά τα πέντε μεγάλα έργα. Συζητήσαμε διεξοδικά τα ζητήματα και με τις συναντήσεις των υπηρεσιακών φορέων θα αποκτήσουμε το επίπεδο υπηρεσιών που αρμόζουν στην Κεντρική Μακεδονία. Αυξάνοντας το επίπεδο υπηρεσιών μεταφορών και μετακινήσεων στην περιοχή μας βοηθάμε στην οικονομική ανάπτυξη όλης της χώρας και στη δημιουργία ασφαλούς περιβάλλοντος για τις μετακινήσεις όλων των πολιτών».

Η πορεία υλοποίησης των έργων είναι η εξής:

Θαλάσσια αστική συγκοινωνία Θεσσαλονίκης:
Ο κ. Αντωνούδης ενημέρωσε ότι απαιτείται χρηματοδότηση των μελετών και επίλυση ζητημάτων σχετικών με τις γεωτρήσεις στις περιοχές χωροθέτησης των στάσεων. Ακολούθως θα εξεταστεί η βιωσιμότητα του έργου. «Ακόμη είναι σε πρώιμο στάδιο. Οι αδειοδοτήσεις θα χρειαστούν περίπου δυο χρόνια και μόνο εφόσον παρέλθει αυτό το διάστημα θα μπορούμε να μιλάμε για ορατό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου», τόνισε.
Ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι πρόκειται για έργο που πρωτοσχεδιάστηκε από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας όταν ήταν ακόμη Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης. «Είναι ένα έργο στο οποίο πίστευα και πιστεύω. Είμαστε σε στενή συνεργασία με την εταιρία, ώστε να ολοκληρωθούν οι μελέτες και η κατασκευή των στάσεων να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ 2014 – 2020)», δήλωσε. Επίσης, τόνισε ότι το επόμενο διάστημα θα γίνει σύσκεψη των υπηρεσιακών παραγόντων Περιφέρειας και «Εγνατία Οδός ΑΕ» για να επιλυθούν τεχνικά ζητήματα και στη συνέχεια ο ίδιος θα αναλάβει πρωτοβουλία για σύσκεψη με τους τρεις Δήμους όπου χωροθετούνται οι στάσεις της πρώτης φάσης λειτουργίας της θαλάσσιας συγκοινωνίας (Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού) για να επιλυθούν τα προβλήματα που ανακύπτουν από κοινού και να επιταχυνθεί η υλοποίηση του έργου.
Οδικός άξονας Κασσάνδρας (τμήμα Μουδανιά – Ποτίδαια):
Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας ανακοίνωσε ότι ενώ το μεγάλο οδικό τμήμα 18 χλμ. Ποτίδαιας – Κασσανδρείας, που είναι αρμοδιότητας της ΠΚΜ παραδίδεται τον επόμενο μήνα, απομένει στον κεντρικό οδικό άξονα της Κασσάνδρας μόνο ένα τμήμα 4 χλμ., που δεν έχει παραδοθεί και είναι αρμοδιότητας της «Εγνατία Οδός ΑΕ». Πρόκειται για το τμήμα Μουδανιά – Ποτίδαια, που προκαλεί και τα μποτιλιαρίσματα κάθε καλοκαίρι, ειδικά τα Σαββατοκύριακα.

Ο κ. Αντωνούδης επισήμανε σειρά προβλημάτων, που δεν επιτρέπουν την ολοκλήρωση του έργου το φετινό καλοκαίρι, με την παράδοση σε χρήση να μετατίθεται για την επόμενη άνοιξη.
Ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι η ΠΚΜ δεν έχει καμιά αρμοδιότητα στο συγκεκριμένο τμήμα και ζήτησε προκειμένου να περιοριστεί η ταλαιπωρία των πολιτών να μεριμνήσει η «Εγνατία Οδός ΑΕ», ώστε να περιοριστούν τα προβλήματα στο δικό της κομμάτι, σε συνεννόηση με την Τροχαία (σήμανση και ρύθμιση της κυκλοφορίας με παραχώρηση επιπλέον λωρίδας κυκλοφορίας στην κατεύθυνση με μεγάλους φόρτους).

Οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου (τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα):
Καθυστερήσεις προκύπτουν κυρίως λόγω απαλλοτριώσεων που εκκρεμούν, όπως είπε ο κ. Αντωνούδης, και στο οδικό τμήμα Θέρμης – Γαλάτιστας. Ο ίδιος σημείωσε ότι όταν θα λυθεί το ζήτημα των απαλλοτριώσεων θα υπάρξει οριστικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης.

Ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε ότι «υπάρχουν σοβαρά ζητήματα απαλλοτριώσεων και η ‘Εγνατία Οδός ΑΕ’ καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να προχωρήσει το έργο. Θα διεκδικήσουμε από κοινού λύση και επιτάχυνση των διαδικασιών. Οι εργασίες προχωρούν κανονικά στο τμήμα Θέρμη – Αγία Αναστασία, όμως υπάρχουν εκκρεμότητες. Είναι ένας δρόμος υψηλότατης σημασίας για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και με όλες τις δυνάμεις μας θα προσπαθήσουμε να απεμπλέξουμε το έργο, για να το υλοποιήσει η εταιρία όσο το δυνατόν ταχύτερα».

Δυτικό τμήμα εσωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Κ12 – Κ5):
Η παράδοση του έργου αναμένεται να γίνει, σύμφωνα με την ενημέρωση της «Εγνατία Οδός ΑΕ», στο τέλος του 2017.
«Οι εργασίες προχωρούν στο δυτικό κομμάτι από τη Λαχαναγορά μέχρι τον Εύοσμο και θα παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2016. Το υπόλοιπο κομμάτι μέχρι το νοσοκομείο Παπαγεωργίου ενημερωθήκαμε ότι θα δοθεί στα τέλη του 2017, λόγω καθυστερήσεων στον κόμβο Λαγκαδά», επισήμανε ο κ. Τζιτζικώστας.
Σύνδεση Λιμανιού Θεσσαλονίκης – ΠΑΘΕ:
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της «Εγνατία Οδός ΑΕ» η σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης (ΠΑΘΕ) θα ολοκληρωθεί σε περίπου δυόμιση χρόνια, παρότι το τμήμα που απομένει είναι μήκους 800 μέτρων.

Όπως τόνισε ο κ. Αντωνούδης«σε οχτώ μήνες θα δημοπρατηθεί το έργο και η κατασκευή του θα χρειαστεί άλλο ενάμιση χρόνο. Συνολικά δηλαδή σε δυόμιση χρόνια θα παραδοθεί σε χρήση».
Ο κ. Τζιτζικώστας δήλωσε ότι «από αστοχίες, έχουμε σήμερα έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, που δεν χρησιμοποιείται και δεν συνδέεται απευθείας το λιμάνι με τον άξονα ΠΑΘΕ. Θα πρέπει να περιμένουμε άλλα δυόμιση χρόνια για να τελειώσουν οι εργασίες, με ένα ρεαλιστικό χρόνο παράδοσης το τέλος του 2018».

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.