ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

 

mukonos

Αποστολή Φιλίππα Βλαστού

Η απευθείας πτήση Θεσσαλονίκη-Μύκονο διαρκεί 55 λεπτά, η καθυστέρηση όμως πάνω από μια ώρα. Ο λόγος όπως αναφέρουν από τα μεγάφωνα στο αεροδρόμιο συνήθως οι εταιρείες που πραγματοποιούν την πτήση, είναι η «αυξημένη εναέρια κυκλοφορία». Όταν κατεβαίνεις από το αεροπλάνο και εξηγείς στους  ντόπιους ότι για να φτάσεις στο νησί των Κυκλάδων έκανες τις μισές ώρες από το να πήγαινες στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού σου εξηγούν με απλά λόγια ότι «λογικό εφόσον στο αεροδρόμιο της Μυκόνου δεν προλαβαίνουν να προσγειώνονται ιδιωτικά lear jets». Η αντίστροφη μέτρηση για να εξανεμιστούν  τα ευρώ που έχει στην τσέπη του ένας ταξιδιώτης στο νησί των ανέμων ξεκινάει ήδη από το αεροδρόμιο. Εάν πάρεις ταξί για να κατευθυνθείς στην χώρα για 2,5 χιλ σου παίρνει 10 ευρώ. (Το ίδιο ποσό στη Θεσσαλονίκη πληρώνεις για την απόσταση Θεσσαλονίκη-Καλαμαριά που είναι 8 περίπου χλμ). Το κυκλοφοριακό κομφούζιο που συναντάει κανείς γύρω από την χώρα είναι από τα μεγαλύτερα προβλήματα του νησιού σύμφωνα με τους ντόπιους.  Σε δρόμους που χωράνε μετά βίας δυο κυκλοφοριακές λωρίδες βλέπει κάνεις διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα και μηχανάκια, κάνοντας απίστευτους ελιγμούς για να γλυτώσει ένας οδηγός το όχημα του από γρατζουνιές. Όλα αυτά μέχρι να μπεις μέσα στην χώρα, όπου εκεί το σκηνικό αλλάζει. Το κυκλαδίτικο λευκό στα μικρά διώροφα κτίρια με τα χρωματιστά παράθυρα και τις πόρτες σε κάνει να ξεχνάς κάθε ταλαιπωρία. Το απέραντο λευκό σε συνδυασμό με το γαλάζιο του Αιγαίου προκαλεί την απόλυτη ηρεμία. Τα μικρά σοκάκια σε βάζουν σε ένα «παιχνίδι» περίπατου και σε προκαλούν να  τα διασχίσεις  και να τα ανακαλύψεις όλα.

14055723_10206878840869379_2056245175_n

«Άλλο κράτος»

Δεν είναι τυχαίο όσοι λένε ότι «η Μύκονος είναι ξεχωριστό κράτος από την Ελλάδα». Δεν είναι μόνο τα μαγαζιά που κρύβουν μέσα ρούχα, κοσμήματα και προϊόντα που αξίζουν μια περιουσία είναι και οι άνθρωποι που εργάζονται σε αυτά. Ευγένεια και καλοί τρόποι είναι από τα βασικά χαρακτηριστικά όσων εργάζονται στο νησί. Οι Μυκονιάτες έχουν «χτίσει» μια τουριστική αυτοκρατορία που δεν την αγγίζει καμιά οικονομική κρίση. Κάποτε την χαρακτήριζαν ως η νέα Ίμπιζα. Πλέον σύμφωνα και  με τους Financial Times είναι η «ελληνική Γαλλική Ριβιέρα», στις παραλίες της οποίας ξεχύνονται πανάκριβες σαμπάνιες (βλ. φωτο). Στη Μύκονο επιλέγουν να δραστηριοποιούνται πλέον αρκετοί επιχειρηματίες αφού «ότι ανοίγει γίνεται χρυσός», λένε οι ντόπιοι. Αμέτρητες είναι οι γκαλερί και οι αίθουσες τέχνης στη Μύκονο, σε ένα νησί περίπου 10.000 κατοίκων, που συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πιο κοσμοπολίτικα hot spots παγκοσμίως. Άλλωστε οι περισσότερες απευθύνονται σε ξένους καθώς όποιος τις επισκεφτεί το διαπιστώνει από μόνος του ακούγοντας μόνο ξενόφωνες γλώσσες.

14088804_10206878841829403_2120791777_n

Τέχνη στο νησί των γούστων

Μια τρανταχτή απόδειξη  για την περίοπτη θέση που έχει ο πολιτισμός στο νησί είναι η έκθεση «Vanity. Ιστορίες κοσμημάτων από τις Κυκλάδες» που παρουσιάζεται στο προσφάτως ανακαινισμένο Αρχαιολογικό Μουσείο της Μυκόνου, που πραγματοποιείται από τον Δήμο Μυκόνου και την Εφορία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων του υπουργείου Πολιτισμού. Στην έκθεση παρουσιάζονται αντιπροσωπευτικά κοσμήματα από τις Κυκλάδες, που χρονολογούνται έως και 7 χιλιάδες. Από τα νεολιθικά κοσμήματα της 6ης χιλιετίας π.Χ. έως τη δεκαετία του 1970, η ιστορία τους ανιχνεύεται μέσα από 230 εκθέματα που προέρχονται από 19 διαφορετικά Κυκλαδονήσια. Μεταξύ των εκθεμάτων είναι και κοσμήματα της παγκοσμίου φήμης Ελληνίδας  αυτοδίδακτης καλλιτέχνιδας Μαρουλίνας.

14012577_10206878840029358_361766623_o 14017970_10206878840389367_475289696_n 14055555_10206878840549371_286941316_n 14060087_10206878845749501_430922888_o