ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Κεντρική

του Βαγγέλη Στολάκη

Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί τη Γεωργία Βασιλειάδου, την εθνική μας… καφετζού να είχε κινητό τηλέφωνο τελευταίας τεχνολογίας, να δεχόταν φωτογραφίες από φλιτζάνια στο facebook, να τα… διάβαζε και στη συνέχεια να ενημέρωνε μέσω chat τους ενδιαφερόμενους για τα μελλούμενα.  Κι αν όλα τα παραπάνω στο παρελθόν θα αποτελούσαν σκηνή από ελληνική ταινία… επιστημονικής φαντασίας, ένας Θεσσαλονικιός έρχεται να ταράξει τα νερά της… καφεμαντείας.  Ο λόγος για τον Κωνσταντίνο Κούκουλη, ιδιοκτήτη αλυσίδας καφέ στη Βόρεια Ελλάδα ο οποίος επιχειρεί να εκσυγχρονίσει τις υπηρεσίες που προσφέρει εδώ και 21 χρόνια στους πελάτες του. Μιλώντας στην KARFITSA ο κ. Κούκουλης αναφέρει πως επιθυμία του είναι να προάγει την ελληνική παράδοση και την ελληνική κουλτούρα, κομμάτι της οποίας αποτελεί ο ελληνικός καφές και η ανάγνωση του φλιτζανιού.

«Από το 1995 οπότε και άνοιξε το πρώτο μας κατάστημα στη Θεσσαλονίκη προσφέρουμε στους πελάτες μας μαζί με τον ελληνικό καφέ που παραγγέλνουν, παραδοσιακό λουκουμάκι και καφεμαντεία. Είναι ένα κίνητρο για να μας επισκέπτεται ο κόσμος ειδικά τις εποχές αυτές της κρίσης» υποστηρίζει ο κ. Κούκουλης, ο οποίος ξεκαθαρίζει ότι για την ανάγνωση του φλιτζανιού ο ίδιος δεν ζητά επιπλέον χρήματα από τους πελάτες. «Η ανάγνωση του φλιτζανιού είναι κάτι παρεξηγημένο. Πολλοί την ταυτίζουν με τα μέντιουμ και τα εκατοντάδες ευρώ που ζητούν από τους πελάτες για να προβλέψουν το μέλλον τους. Εμείς παρέχουμε αυτές τις υπηρεσίες στους πελάτες μας, δίνοντάς τους μια εναλλακτική πρόταση διασκέδασης» συμπληρώνει.

Ενδιαφέρον από τους χρήστες

Οι… σύγχρονες και μάλιστα hi-tech καφετζούδες που συνεργάζονται με τον κ. Κούκουλη είναι συνεχώς… online, δέχονται φωτογραφίες από φλιτζάνια 24 ώρες το 24ωρο και απαντούν σε λιγότερο από είκοσι λεπτά στους ενδιαφερόμενους. Πως συμβαίνουν όλα αυτά; Μέσα από την εφαρμογή για «έξυπνα» τηλέφωνα που δημιούργησε για το σκοπό αυτό ο Θεσσαλονικιός επιχειρηματίας. Η εφαρμογή κυκλοφορεί από τις αρχές του μήνα και ήδη περισσότεροι από χίλιοι χρήστες του διαδικτύου έκαναν… εγκατάσταση στο κινητό τους τηλέφωνο. Οι χρήστες μέσα από την εφαρμογή «Καφεμαντεία Greek Style» που διατίθεται δωρεάν στο ηλεκτρονικό κατάστημα της Google έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν την καφετζού της αρεσκείας τους (ανάλογα με τα βιογραφικά της στοιχεία), να συνδεθούν με αυτή μέσω facebook κερδίζοντας μάλιστα μονάδες, να στείλουν φωτογραφίες από φλιτζάνια δικά τους ή φίλων τους και να λάβουν απαντήσεις τα ερωτήματά τους. Προβλέπεται επίσης μέσα από τη χρήση των social media οι χρήστες να κερδίζουν πόντους κάτι που μεταφράζεται σε περισσότερες δωρεάν… προβλέψεις. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός ότι οι high tech καφετζούδες λένε το φλιτζάνι εκτός από τα ελληνικά και στα αγγλικά, τα τούρκικα και τα αραβικά. Το κόστος μιας ανάγνωσης δεν ξεπερνά τα 2,33 ευρώ. «Δεν χρεώνουμε επιπλέον την υπηρεσία που παρέχουμε. Την χρεώνουμε ακριβώς όσο κοστίζει ένα φλιτζάνι καφέ στο μαγαζί μας. Από αυτό το ποσό το 30% παρακρατάται από την Google και το 24% ΦΠΑ αποδίδεται απευθείας στο κράτος» υποστηρίζει ο κ. Κούκουλης.

kafemanteia-650_0

24 ώρες το 24ωρο

Για τα καλύτερα αποτελέσματα αλλά και για να μένουν ευχαριστημένοι οι πελάτες ο ίδιος συνεργάζεται σήμερα με περισσότερες από δέκα καφετζούδες, κυρίως ηλικίας άνω των 45 ετών. «Τα κινητά τηλέφωνα των κυριών που διαβάζουν το καφέ είναι συνδεδεμένα με τον server. Κάθε φορά που κάποιος πελάτης στέλνει φωτογραφία και επιλέγει μια καφετζού χτυπάει το ξυπνητήρι της τελευταίας και εκείνη είναι υποχρεωμένη να του απαντήσει σε είκοσι λεπτά» αναφέρει ο επιχειρηματίας ο οποίος συμπληρώνει ότι η… αγρυπνία είναι μέρος της δουλειάς για να έχει επιτυχία η καινούρια εφαρμογή. Ο κ. Κούκουλης μάλιστα σκοπεύει να κάνει γνωστή την εφαρμογή του σε όλους τους Έλληνες της ομογένειας, είτε αυτοί μένουν στην Αμερική είτε στην Αυστραλία.

«Εμείς πουλάμε παράδοση. Θέλω να το ξεκαθαρίσω για να μην μας παρεξηγήσει ο κόσμος. Στην Τουρκία ο καφές έχει κατοχυρωθεί ως άυλη πολιτιστική κληρονομιά της χώρας και είναι ο νούμερο δυο λόγος για κάποιον για να επισκεφτεί την γειτονική χώρα» λέει ο Θεσσαλονικιός επιχειρηματίας.

Ποιες είναι όμως οι πιο συχνές ερωτήσεις των χρηστών της εφαρμογής; «Οι περισσότεροι ενδιαφέρονται να μάθουν πως θα πάνε τα οικονομικά τους στο μέλλον, ενώ οι νεότεροι θέλουν πληροφορίες για τα αισθηματικά τους» υποστηρίζει ο… «καφετζής». Σημειώνει επίσης ότι λόγω κρίσης πολλές κυρίες του έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον συνεργασίας μαζί του. «Πολλές έλεγαν τον καφέ ερασιτεχνικά και έβγαζαν χρήματα από τα πολλά και καλά χαρτζιλίκια που έπαιρναν. Σήμερα πολλές κυρίες που έλεγαν ερασιτεχνικά τον καφέ επειδή έμειναν άνεργες ασχολούνται επαγγελματικά. Συνεργάζομαι με δέκα καφετζούδες και καθημερινά δέχομαι δεκάδες βιογραφικά» καταλήγει ο κ. Κούκουλης. Όσο για την πιο έμπειρη online… καφετζού; Έχει διαβάσει 14.000 φλιτζάνια και συνεχίζει…