ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

 

δρομοι κινηση

«Φουσκωμένο» αναμένεται να δούνε το λογαριασμό των ασφαλίστρων οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων από το νέο έτος, μετά την πρόσφατη αναθεώρηση των ορίων ελάχιστων ποσών ασφαλιστικής κάλυψης στον κλάδο του αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα, πρόκειται για μία αύξηση της τάξεως του 22% με τα όρια των ελάχιστων ποσών ασφαλιστικής κάλυψης στην αστική ευθύνη αυτοκινήτου για ατυχήματα να μεταβάλλονται από 1.000.000 ευρώ σε 1.220.000 ευρώ από την 1η Ιανουαρίου 2017, σύμφωνα με απόφαση της Τράπεζας της Ελλάδας που εκδόθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απόφαση αναφέρει ότι από 1η Ιανουαρίου 2017, τα ελάχιστα ποσά ασφαλιστικής κάλυψης στον κλάδο αυτοκινήτου δεν μπορεί να είναι κατώτερα από 1.220.000 ευρώ για περίπτωση σωματικής βλάβης και σε περίπτωση υλικής ζημίας διαμορφώνονται στα 1.220.000 ανά ατύχημα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των θυμάτων.

Της Έλενας Καραβασίλη 

Όπως λέει στην Karfitsa ο υπεύθυνος επικοινωνίας του κλάδου αυτοκινήτου της Ένωσης Ασφαλιστικών εταιριών Ελλάδος Κώστας Μπερτσιάς, «η αλλαγή αυτή είναι αρκετά σημαντική. Βέβαια αυτό που παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια στην αγορά είναι μία συνεχής πτώση των τιμών που έχει την αιτιολογία της σε διάφορους παράγοντες. Οι εταιρίες έχουν παρατηρήσει πως υπάρχει μία μείωση των ζημιών όπου μπορεί να οφείλεται για την έως τώρα μείωση των ασφαλίστρων. Φυσικά η αύξηση των ελάχιστων ορίων θα επιφέρει και μία αύξηση του κόστους των αποζημιώσεων. Είναι κάτι που θα γίνει όμως σταδιακά και όχι από την 1η Ιανουαρίου». Ο ίδιος σημειώνει πως κάθε εταιρία έχει το δικό της τιμολογιακό καθεστώς, έτσι το ποσοστό αύξησης των ασφαλίστρων καθώς και το πότε αυτές θα πραγματοποιηθούν, εξαρτάται από την κάθε ασφαλιστική. «Κάποια μικρή αύξηση δικαιολογείται από αυτή τη ραγδαία αύξηση των ελαχίστων ορίων. Παρόλα αυτά να επισημάνουμε ότι η συχνότητα τέτοιων αποζημιώσεων δεν είναι αρκετά μεγάλη, οι ζημιές δεν είναι του 1.220.000 η κάθε μία, είναι πολύ μικρότερες. Σαφώς κάποιες αγγίζουν αυτά τα νούμερα όμως πρόκειται για μεγάλα πολύνεκρα θανατηφόρα ατυχήματα», λέει ο κ. Μπερτσιάς. Και συνεχίζει: «ο ανταγωνισμός είναι πολύ έντονος, κακός και αδυσώπητος έτσι δική μου εκτίμηση είναι πως οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα δε θα είναι μεγάλες. Την τελευταία τετραετία βλέπουμε μία συνεχή πτώση των τιμών επομένως ακόμη και αν γίνουν αυξήσεις δεν πρόκειται να είναι σημαντικές».

Από την πλευρά του ο Ceo της INTERLIFE Ασφαλιστικής, Γιάννης Βοτσαρίδης επισημαίνει ότι: «αν μιλούσαμε σε μια χρονική περίοδο όπου η οικονομία και γενικά η αγορά ήταν σε πορεία σταθερότητας και ανάπτυξης, μία αύξηση θα μπορούσαμε να την χαρακτηρίσουμε λογική και εφικτή. Αυτό άλλωστε είναι κάτι που συμβαίνει χωρίς να δημιουργούνται κλυδωνισμοί σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες της Ευρώπης με υγιή οικονομία. Στη χώρα μας, όμως, με τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση και όλα τα προβλήματα που αυτή επιφέρει, είναι ουτοπικό να πιστεύουμε ότι θα υπάρξουν δραματικές αυξήσεις στα ασφάλιστρα. Άλλωστε μια αύξηση των ορίων κάλυψης κατά 22% δεν συνεπάγεται ίση αύξηση ασφαλίστρων. Συνεπάγεται αυξήσεις που, ανάλογα με την ασφαλιστική εταιρία την οικονομική της ευρωστία και κυρίως τις αντασφαλιστικές συμβάσεις που έχει, θα κυμανθούν όχι πάνω από 5%».

800.000 ανασφάλιστα οχήματα

Κυκλοφορούν ανασφάλιστοι θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Σύμφωνα με τον κ. Μπέρτσια και τις τελευταίες μετρήσεις, τα ανασφάλιστα οχήματα ανά την Ελλάδα φτάνουν περίπου τις 800.000. «Η ηλεκτρονική διασταύρωση που προβλέπει ο νόμος αναμένεται να γίνει μέσα στο Σεπτέμβριο. Το υπουργείο Οικονομικών μαζί με την γ.γ. πληροφοριακών συστημάτων θα κάνει την περίφημη διασταύρωση των ηλεκτρονικών δεδομένων των ασφαλιστικών εταιριών και των στοιχείων που έχει το υπουργείο και έτσι θα προκύψουν τα ανασφάλιστα οχήματα, όπου φυσικά θα επιβληθούν και οι ανάλογες ποινές», λέει. Και τονίζει: «ο νόμος είναι αρκετά αυστηρός, προβλέπει πρόστιμο που φτάνει τα 250 ευρώ, αφαίρεση της άδειας κ.τ.λ. Υπάρχει αρκετός κόσμος που είναι αμελής και αδιάφορος. Δεν πιστεύει πως θα τύχει σε αυτόν η ζημιά και τελικά την πληρώνουν οι ασφαλισμένοι συνάνθρωποί μας. Πιστεύοντας πως θα γλυτώσει τα ετήσια ασφάλιστρα που φτάνουν περίπου στα 300 ευρώ, αναλαμβάνει έναν κίνδυνο που μπορεί να είναι εκατομμυρίων. Σε περίπτωση που συμβεί ένα σοβαρό τροχαίο οι αποζημιώσεις εκεί είναι τεράστιες», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Μπέρτσιας. «Ένα ανασφάλιστο όχημα ισοδυναμεί με δημόσιο κίνδυνο», υπογραμμίζει ο κ. Βοτσαρίδης.

Ο ίδιος τονίζει πως η όποια αύξηση στα ασφάλιστρα δεν θα έπρεπε επ’ ουδενί να αποτελέσει αποτρεπτικό παράγοντα. «Είναι απαράδεκτο να κινεί κάποιος ένα όχημα ανασφάλιστο κινδυνεύοντας να πάει φυλακή και να χάσει όλη την κινητή και ακίνητη περιουσία του αν προκαλέσει τροχαίο ατύχημα. Είναι απαράδεκτο κυρίως επειδή σήμερα, υπάρχει πλέον η δυνατότητα ασφάλισης ακόμη και λίγων ημερών με χαμηλό κόστος. Τέλος, όποιος αδυνατεί να κυκλοφορεί με το αυτοκίνητό του ασφαλισμένο, ας μην κυκλοφορεί με αυτοκίνητο», καταλήγει.