ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

megali

Της Φιλίππα Βλαστού

«Καταφύγιο… μάθησης» βρίσκουν οι μαθητές των δημόσιων σχολείων στα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης και στα κέντρα ξένων γλωσσών, όπως λένε οι φροντιστές στην KARFITSA. Το φαινόμενο αυτό γίνεται ακόμα πιο έντονο στην τελευταία τάξη του Λυκείου, όταν οι μαθητές μπαίνουν στην τροχιά των Πανελλήνιων Εξετάσεων και αντιλαμβάνονται ότι «μόνο με το σχολείο δεν θα τα καταφέρω». Το φροντιστήριο κάποτε λειτουργούσε συμπληρωματικά για το σχολείο, αυτό πλέον έχει αναστραφεί όπως λέει στην KARFITSA ο πρόεδρος του Συνδέσμου Φροντιστών βορείου Ελλάδος, Κώστας Αμπατζίδης : «το φροντιστήριο έχει μια σταθερή παρουσία  στην Ελλάδα η ιστορία του χρονολογείται πάνω από 100 χρόνια. Από τότε που ιδρύθηκαν οι Πανεπιστημιακές σχολές, από το 1920 περίπου και μετά».

Άλλο δημόσια εκπαίδευση και άλλο… φροντιστηριακή!

«Το πρόβλημα της δημόσιας εκπαίδευσης είναι η ομοιομορφία, κάτι που δεν χαρακτηρίζει την φροντιστηριακή εκπαίδευση, καθώς ο ρόλος είναι τελείως διαφορετικός, τα τμήματα είναι πολύ μικρότερα. Το φροντιστήριο παρέχει ειδικευμένη γνώση και είναι ένας θεσμός που τον περιβάλλουν με εμπιστοσύνη. Είναι ο μόνος εκπαιδευτικός θεσμός που αναλαμβάνει συγκεκριμένη δέσμευση, περνώντας τον μαθητή και μένοντας στο πλευρό του μέχρι να κάνει την τελική προσπάθεια για να εισαχθεί σε ένα Πανεπιστήμιο μετά βοηθάμε και στην συμπλήρωση του μηχανογραφικού. Δεν είναι μόνο το μάθημα, είναι και ψυχολογική στήριξη…» Ο κ. Αμπατζίδης θεωρεί ότι: «τα φροντιστήρια κρίνονται  καθημερινά για την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχουν και δεν τους δίνεται περιθώριο λάθους», γιατί : «αν  ένας καθηγητής δεν είναι καλός δεν θα έχει μαθητές, αυτό είναι και ένα κίνητρο για καλύτερη προσπάθεια, ώστε να μπορέσει κάποιος να επιβιώσει στις σκληρές συνθήκες του ανταγωνισμού». Μάλιστα ο ίδιος τόνισε ότι τα παιδιά και οι γονείς  επιλέγουν τον καθηγητή του φροντιστηρίου, ενώ στα δημόσια σχολεία δεν τους δίνεται αυτή η δυνατότητα «Έχουμε κάνει γενναίες μειώσεις στις τιμές στα χρόνια της κρίσης, σε ποσοστό περίπου 30% με 40 % και έτσι το φροντιστήριο παραμένει προσιτό στην οικογένεια που…  δοκιμάζεται οικονομικά. Οι εγγραφές είναι πιο ανεβασμένες γιατί πριν ένα χρόνο είχαμε τα capital controls…»

Πτυχίο ξένης γλώσσας το νέο… διαβατήριο

«Από τότε που ξεκίνησε η κρίση υπάρχει μεγάλη αύξηση κυρίως σε ενήλικες, φοιτητές και εργαζόμενους οι οποίοι έρχονται στα φροντιστήρια για να πάρουν το ειδικό πιστοποιητικό που θα τους επιστρέψει να συνεχίσουν τις σπουδές τους ή να εργαστούν, σε μια χώρα του εξωτερικού» είπε στην KARFITSA η πρόεδρος του συλλόγου  ιδιοκτητών κέντρων ξένων γλωσσών βόρειας Ελλάδας Palso, Άννα Γκρίζου Φράγκου. «Τα ρωσικά και οι σλαβικές γλώσσες», σύμφωνα με την ίδια «βρίσκονται  σε άνθιση όμως τα παιδιά δεν έχουν την ευκαιρία να τη μάθουν μέσα από τα σχολεία». Ωστόσο, το γεγονός ότι στην ίδια τάξη συνυπάρχουν παιδιά με ανομοιογένεια στη γνώση της ξένης γλώσσας συμβάλει στο να μην αφομοιώνεται καλά το μάθημα από όλους του μαθητές. «Υπάρχουν συνάδελφοι στο δημόσιο τομέα που προσπαθούν και κάνουν καινοτόμα πράγματα, δυστυχώς όμως είναι τέτοιο το εκπαιδευτικό σύστημα που είναι επικεντρωμένο στο τέλος, στις βαθμοθηρίες, έχουν μεγάλα τμήματα, ανομοιογένεια γνώσης της ξένης γλώσσας μέσα στην τάξη που κάνει δύσκολη την κατανόηση του μαθήματος» τονίζει η κα Φράγκου.

«Χωρίς… φροντιστήριο δεν θα τα είχα καταφέρει»

Ο Χρήστος Ζαχαρέγκας  μπήκε στο τμήμα Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ και… δεν θέλει να φύγει από την Ελλάδα. «Είμαι αρκετά ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα και από το γεγονός ότι πέρασα σε μια σχολή που είναι στην πόλη μου… Δεν ήθελα να φύγω… Δεν είναι μόνο το οικονομικό, αλλά θεωρώ ότι στην πόλη μου θα είναι πιο εύκολο το ξεκίνημα μου…» είπε ο ίδιος προσθέτοντας  «μόλις τελειώσω τη σχολή ίσως ψάξω για κάποιο μεταπτυχιακό, αλλά δεν θα ήθελα να μείνω μόνιμα εκτός Ελλάδας. Χωρίς την βοήθεια από το φροντιστήριο δεν θα μπορούσα να πετύχω αυτό που κατάφερα», είπε ο κ. Ζαχαρέκγας «είναι αλλιώς το μάθημα στο φροντιστήριο, όπου εκεί είναι μικρότερα τα τμήματα και οι καθηγητές είναι πολύ πιο εξειδικευμένοι».

H Ναταλία Χατζηχρήστου, πέρασε Φαρμακευτική Θεσσαλονίκης, και χρειάστηκε να  «πιάσει» τα… 18.594 μόρια για να καταφέρει την εισαγωγή της στο Πανεπιστήμιο.  «Η επιτυχία μου στις πανελλαδικές είναι μια προσωπική δικαίωση, γιατί προσπάθησα πολύ μέσα στη χρονιά. Ο καθένας έχει τις δυνατότητες του αλλά χρειάζεται πολύ προσωπική προσπάθεια και στήριξη από το περιβάλλον σου», είπε στην KARFITSA η Ν.Χατζηχρήστου, ενώ πρόσθεσε ότι «είμαι πολύ ευχαριστημένη για την βοήθεια που πήρα και από το φροντιστήριο μου αλλά και από το σχολείο. Θεωρώ πως μόνο με το ένα δεν θα μπορούσα να έχω πετύχει κάτι. Δεν πρέπει να παραμελήσει κάποιος το σχολείο, αλλά σίγουρα χρειάζεται και εξωτερική βοήθεια». Η ίδια δεν χάνει το κουράγιο της και δεν αφήνει την δύσκολη κατάσταση που έχει περιέλθει η Ελλάδα να την αποτρέψει να ονειρεύεται, όπως υπογραμμίζει «έχουμε όνειρα τα νέα παιδιά και πρέπει να ξεκινήσουμε με μια αφετηρία», όμως δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να εγκαταλείψει τη χώρα για ένα καλύτερο μέλλον στο εξωτερικό. «Όλα τα παιδιά έχουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους την φυγή στο εξωτερικό για να βρουν μια καλή δουλειά, εάν δεν μπορέσουν στην Ελλάδα», τόνισε. Στο Μαθηματικό Θεσσαλονίκης πέρασε η Χρυσή Λαμπρινή. «Ήταν η πρώτη μου επιλογή. Είχα ως στόχο να περάσω Θεσσαλονίκη», είπε η νεαρή κοπέλα και θεωρεί ότι κάθε γνώση αποτελεί «όπλο» για κάθε νέο. «Είναι σημαντικό να έχει κάποιος ένα πτυχίο σε έναν τομέα γιατί εκτός από το ότι έχεις γνώσεις σε έναν τομέα σου δίνει εφόδια», αναφέρει.

«Υπάρχουν καθηγητές από δημόσια σχολεία που κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα στους ίδιους τους μαθητές τους, αυτό είναι λυπηρό» αποκαλύπτει επωνύμως στην KARFITSA o πρόεδρος του Συνδέσμου Φροντιστών βορείου Ελλάδος, Κώστας Αμπατζίδης για την παραπαιδεία, τα γνωστά «μαύρα» ιδιαίτερα. “Είναι ένα διαχρονικό πρόβλημα το οποίο είναι έντονο. Πρέπει η πολιτεία να το αντιμετωπίσει, αλλά και οι ίδιοι οι γονείς να μην απευθύνονται. Το πρόβλημα είναι κυρίως εκτεταμένο στις μεγάλες πόλεις». Όσον αφορά την οικονομική ζημιά που καταγράφεται στα φροντιστήρια από την παραπαιδεία ο πρόεδρος λέει  ότι «υπολογίζεται στο 30-35%. Η πρόεδρος του συλλόγου  ιδιοκτητών κέντρων ξένων γλωσσών Β. Ελλάδας Palso, Άννα Γκρίζου Φράγκου αναφέρει ότι « το κράτος χάνει τεράστια έσοδα από την παραπαιδεία. Έχουμε επιστήσει την προσοχή της Πολιτείας επανειλημμένως  στο πρόβλημα.  Δεν γίνεται καθένας που έχει πάρει ένα πτυχίο να αναλαμβάνει μαθητές με 3 ή 4 ή 5 ευρώ το άτομο σε σπίτια, χωρίς να πληρώνει εισφορές πχ στο ΤΕΒΕ…». Η λύση στο πρόβλημα θα ήταν σύμφωνα με την πρόεδρο : «η χρήση καρτών και οι γονείς να αρχίσουν να σκέφτονται ότι δεν μπορούν να γνωρίζουν για την αποτελεσματικότητα και την εγκυρότατα αυτών των άτομο, την ίδια ώρα που ένας  συνάδελφος έχει το θάρρος να βάλει το όνομα του σε μια ταμπέλα».