ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Alogo

Ένα «εισιτήριο» για ένα διαδραστικό ταξίδι στην προστατευόμενη περιοχή του ποταμού Αξιού μπορεί να βγάλει ο χρήστης του διαδικτύου στην ιστοθέση www.taxidistonaxio.gr.

Το «Ταξίδι στον Αξιό» είναι ένα από τα πρώτα διαδικτυακά διαδραστικά ντοκιμαντέρ που έχουν δημιουργηθεί στην Ελλάδα, συνδυάζοντας εικόνες, βίντεο, ήχους, κείμενο και υπερσυνδέσμους σε ένα έργο που έχει στόχο να συστήσει στο κοινό μια περιοχή πολύ μεγάλης σημασίας για τη βιοποικιλότητα -αλλά και για τους ανθρώπους-, αλλά και να αγγίξει τα αντανακλαστικά του για την ανάγκη προστασίας της περιοχής.

Σύμφωνα με το «σενάριο» ο χρήστης του διαδικτύου αναλαμβάνει το ρόλο του δημοσιογράφου που εξερευνά την περιοχή για να ανακαλύψει θέματα που θα ενδιαφέρουν το κοινό της εφημερίδας του. Πέρα από αυτό το φανταστικό σενάριο, που εισάγει τον χρήστη σε ένα παιχνίδι ανακάλυψης, όλες οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στο διαδραστικό ντοκιμαντέρ, και τα πρόσωπα που παρουσιάζονται, είναι αληθινά.

Ο χρήστης βλέπει να ξεδιπλώνονται μπροστά του τοπία εξαιρετικής ομορφιάς από περιοχές απρόσιτες στον περισσότερο κόσμο, παρότι πρόκειται για έναν τόπο που βρίσκεται τόσο κοντά στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Μεταξύ των προσφερόμενων πληροφοριών, μπορεί να επιλέξει αυτές που τον ενδιαφέρουν περισσότερο, να δει ολόκληρο το έργο ή μέρος αυτού και να επιστρέψει, εάν θέλει, για να δει το υπόλοιπο.

Το «Ταξίδι στον Αξιό» δημιουργήθηκε από την μεταπτυχιακή φοιτήτρια της Σχολής Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ, Λία Παπαδράγκα, σε συνεργασία με την εταιρεία παραγωγής της Θεσσαλονίκης artcut film & video productions.

Το διαδραστικό ντοκιμαντέρ

Το διαδραστικό ντοκιμαντέρ είναι ένα νέο είδος πολυμεσικής αφήγησης, η γένεση του οποίου συνδέεται με τις ταχύτατες αλλαγές στον τομέα της τεχνολογίας και του διαδικτύου που έχουν επηρεάσει θεμελιακά τον τομέα της οπτικο-ακουστικής παραγωγής. Στο πλαίσιο της νέας συμμετοχικής, διαδραστικής κουλτούρας που έχει φέρει η εξέλιξη των Νέων Μέσων, τα έργα του είδους αυτού στοχεύουν να εξυπηρετήσουν πολλαπλές ανάγκες, όπως είναι η ανάγκη για μάθηση, αλλά ταυτόχρονα για διασκέδαση μέσω του παιχνιδιού, αλλά και για διαμοιρασμό της πληροφορίας. Σε πολλές χώρες του εξωτερικού, και κυρίως στην Γαλλία και τον Καναδά, τα τελευταία χρόνια σημειώνεται μία έκρηξη σχετικών παραγωγών.