ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

tileoptikes adeies

Ο «μαραθώνιος» διαγωνισμός των τηλεοπτικών αδειών απασχόλησε – όπως ήταν αναμενόμενο – εκτενώς τα διεθνή μέσα, τα οποία σχολίασαν την πρωτοφανή για τα ελληνικά χρονικά διαδικασία σε εκτενή δημοσιεύματα, λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.

«Η Ελλάδα κέρδισε 246 εκατομμύρια ευρώ σε δημοπρασία για την κατανομή των τεσσάρων ιδιωτικών τηλεοπτικών καναλιών, ως μέρος μιας μεγάλης μεταρρύθμισης του οπτικοακουστικού τομέα με στόχο την κάθαρση. Η διαδικασία ήταν εξαιρετικά αμφιλεγόμενη…», σχολιάζει η γαλλική εφημερίδα «L’ Express» και προσθέτει:

«Οι τέσσερις άδειες ισχύουν για μία δεκαετία και λήφθηκαν από τρεις ιδιοκτήτες κι έναν εργολάβο που θεωρείται ότι έχει στενή σχέση με την κυβέρνηση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα».

«Τα αποτελέσματα αυτά είναι το αποκορύφωμα μιας μεταρρύθμισης που στόχο έχει, σύμφωνα με την αριστερή κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα, τον εξορθολογισμό του οπτικοακουστικού τομέα τον οποίο μέχρι τώρα ελέγχουν μία χούφτα ολιγάρχες βυθίζοντας τα ΜΜΕ σε οικονομική αδιαφάνεια», καταλήγει το δημοσίευμα.

Wall Street Journal: Τηλεοπτικές μάχες εκατομμυρίων στην Ελλάδα των Μνημονίων

«H Ελλάδα συγκέντρωσε το ποσό των 246 εκατομμυρίων ευρώ από την δημοπρασία των ιδιωτικών τηλεοπτικών αδειών μετά από μία μαραθώνια διαδικασία που διήρκεσε περίπου τρεις ημέρες», γράφει η αμερικανική εφημερίδα «Wall Street Journal».

«Δόθηκαν τέσσερις άδειες. Μόνο δύο από τα υφιστάμενα κανάλια, ο SΚΑΙ και ο ANT1 , εξασφάλισαν άδεια εκπομπής που τους επιτρέπει να συνεχίζουν να αναμεταδίδουν. Όσα κανάλια δεν έλαβαν άδεια θα πρέπει να σταματήσουν να εκπέμπουν μέσα σε διάστημα τριών μηνών, όπως δήλωσε η ελληνική κυβέρνηση».

Ο πλοιοκτήτης Βαγγέλης Μαρινάκης και ο επιχειρηματίας Γιάννης Καλογρίτσας εξασφάλισαν άδειες, προσθέτει το επίμαχο δημοσίευμα.  Με τη χώρα να είναι σε μνημόνιο, η ελληνική κυβέρνηση υποσχέθηκε να δημοπρατήσει τις τηλεοπτικές άδειες για πρώτη φορά…

«Η απόφαση του αριστερού κόμματος ΣΥΡΙΖΑ να δώσει άδεια σε τέσσερα μόνο κανάλια», προσθέτει το επίμαχο δημοσίευμα, «εξόργισε τους ιδιοκτήτες των ελληνικών καναλιών και την αντιπολίτευση η οποία έσπευσε να κατηγορήσει τον Έλληνα πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα, ότι θέλει να δημιουργήσει πολιτικές συμμαχίες με επιχειρηματικές ομάδες».

Reuters: Πολιτικά αμφιλεγόμενο βήμα ο διαγωνισμός

«Η Ελλάδα παραχωρεί νέες ραδιοτηλεοπτικές άδειες μ΄ένα πολιτικά αμφιλεγόμενο βήμα και την ελληνική κυβέρνηση να ισχυρίζεται ότι θέλει να βάλει τάξη στον ραδιοτηλεοπτικό τομέα που λειτουργεί μέχρι τώρα βυθισμένος στην κακοδιαχείριση και την διαφθορά», σχολιάζει το πρακτορείο Reuters. Η αριστερή κυβέρνηση υπό την ηγεσία του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα,  είχε δηλώσει ότι η κίνηση αυτή θα βοηθήσει στη μεταρρύθμιση του οπτικοακουστικού τομέα την ώρα που τα ελληνικά ΜΜΕ υποστηρίζουν ότι, με την κίνηση αυτή περιορίζει την ελευθερία του λόγου, βάζει «λουκέτο» στους τηλεοπτικούς σταθμούς και «αφήνει άνεργους χιλιάδες ανθρώπους».

Όπως σχολιάζει το Reuters, μόνο τέσσερις άδειες έλαβαν άδεια, κατά συνέπεια τα υπόλοιπα από τα συνολικά οκτώ ιδιωτικά κανάλια εθνικής εμβέλειας που ήδη εκπέμπουν, θα κλείσουν .

Ο ΣΚΑΙ κέρδισε την πρώτη άδεια που του επιτρέπει να συνεχίσει να εκπέμπει.

Η  ελληνική κυβέρνηση ανέλαβε την εξουσία με την υπόσχεση να αναλάβει τους ολιγάρχες προκειμένου να βάλει τάξη σ΄έναν τομέα που είναι βυθισμένος στο χρέος .

Δύο νεοεισερχόμενοι στο χώρο των ραδιοτηλεοπτικών ΜΜΕ κέρδισαν άδεια, επισημαίνει το πρακτορείο.

«Οι πλειοδότες παρέμειναν κλειδωμένοι στο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης για περισσότερο από τρεις ημέρες με τα κινητά τηλέφωνα να έχουν απαγορευτεί προκειμένου να εξασφαλίσουν ότι δεν θα υπάρξει διαρροή», προσθέτει.

Der Standard: Πρωτοφανής μαραθώνιος η διαδικασία των 66 ωρών

Τρεις ιδιοκτήτες κι ένας εργολάβος είναι οι νικητές, σύμφωνα με την αυστριακή εφημερίδα «Der Standard».

Ύστερα από σχεδόν 66 ώρες μαραθώνιας δημοπρασίας, η κυβέρνηση των Αθηνών χορηγεί τέσσερις τηλεοπτικές άδειες με διάρκεια δέκα ετών. Αυτό ανακοινώθηκε από τον εκπρόσωπο της ελληνικής κυβέρνησης την Παρασκευή το πρωί.

«Η ελληνική κυβέρνηση θα λάβει συνολικά το ποσό των 246 εκατομμυρίων ευρώ για τις νέες άδειες. Νικητές των νέων αδειών είναι τρεις ιδιοκτήτες κι ένας εργολάβος», γράφει μεταξύ άλλων το επίμαχο δημοσίευμα.

Οι προϋπάρχοντες τηλεοπτικοί σταθμοί ανήκαν κυρίως σε εφοπλιστές και εργολάβους. Στην διαδικασία ηττημένοι είναι δύο από τους μεγαλύτερους  ιδιωτικούς ραδιοτηλεοπτικούς  σταθμούς: ο Alpha και το Star θα πρέπει να κλείσουν εντός  90 ημερών.

Τις νέες άδειες κέρδισαν οι σταθμοί ΣΚΑΙ και ΑΝΤ1 που υπήρχαν και στο παρελθόν. Υπάρχουν και οι δύο νέοι τηλεοπτικοί σταθμοί: το Alter Ego (o ιδιοκτήτης του είναι πλοιοκτήτης ) και αυτό του Καλογρίτσα (εργολάβος). Για τον Καλογρίτσα , η αυστριακή εφημερίδα σχολιάζει : «Ο ιδιοκτήτης αυτού του σταθμού είναι γνωστός για την φιλία του με στελέχη της κυβέρνησης συνασπισμού του Αλέξη Τσίπρα».

Η κυβέρνηση εκτιμά ότι η ελληνική τηλεοπτική αγορά δεν είναι σε θέση να χρηματοδοτήσει όλους τους υφιστάμενους   σταθμούς εξαιτίας της μείωσης της διαφήμισης στον απόηχο της χρηματοπιστωτικής κρίσης.

Για την αντιπολίτευση, ο Έλληνας πρωθυπουργός προσπαθεί να δημιουργήσει ένα νέο σύστημα πολυμέσων που να είναι πιο φιλικά προς αυτόν.

 

AFP: «Μαραθώνιος» με έπαθλο 246 εκατομμύρια ευρώ η δημοπρασία για τις άδειες

«Η Ελλάδα συγκέντρωσε το ποσό των 246 εκατομμυρίων ευρώ από την δημοπράτηση τεσσάρων ιδιωτικών αδειών σε μία μαραθώνια προσπάθεια κατά την οποία επικράτησαν οι πλοιοκτήτες, συμπεριλαμβανομένου του αφεντικού κορυφαίας ποδοσφαιρικής ομάδα της χώρας», γράφει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP).

Τις τέσσερις άδειες για διάστημα δέκα ετών έλαβαν τρεις εφοπλιστές και ένας κατασκευαστής, ο τελευταίος θεωρείται ότι είναι πιο κοντά στην αριστερή κυβέρνηση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα. Η σημαντική παρουσία είναι ο 47χρονος εφοπλιστής Ευάγγελος Μαρινάκης, ιδιοκτήτης της ποδοσφαιρικής ομάδας του Ολυμπιακού.

Η διαδικασία περικοπής του αριθμού των αδειών επικρίθηκε ως αδέξια, καθώς συνολικά οκτώ ιδιωτικά κανάλια εθνικής εμβέλειας λειτουργούσαν μέχρι σήμερα στην Ελλάδα.

Αλλά η κυβέρνηση επέμεινε ότι τα μέσα ενημέρωσης και η διαφημιστική αγορά στην Ελλάδα είναι εξαντλημένα από την κρίση χρέους των έξι ετών κι ότι μόνο στους οικονομικά βιώσιμους τηλεοπτικούς σταθμούς θα πρέπει να επιτραπεί η συνέχιση της λειτουργίας τους.

Το παλαιότερο ιδιωτικό κανάλι στην Ελλάδα το Mega αποβλήθηκε πριν καν αρχίσει η υποβολή προσφορών. Αλλά και τα κορυφαία κανάλι Αlpha και Star βγήκαν επίσης νοκ άουτ από τη διαδικασία.

Οι επικριτές αυτής της διαδικασίας υποστηρίζουν ότι απλώς ήταν ένα τέχνασμα από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα για να αντικαταστήσει τους βαρόνους της τηλεόρασης που αντιτάχθηκαν στο αριστερό κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ με άλλους που το προτιμούν περισσότερο.

Η πρωτοφανής δημοπρασία είδε τους ιδιοκτήτες καναλιών αλλά και τους υποψήφιους ιδιοκτήτες να παραμένουν κλειδωμένοι σε ένα κτίριο του υπουργείου Γενικού Γραμματείας Ενημέρωσης επί τρεις νύχτες, μία διαδικασία που ορισμένες φορές περιγράφεται ως ταπεινωτική.