ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

karamanlis-new-660370

του Νικολάου Καραμανλή

Η εξέλιξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για τους νέους παρόχους ραδιοτηλεοπτικού σήματος αποτελεί, αναμφίβολα, μια σημαντική επιτυχία. Τόσο της κυβέρνησης όσο και προσωπικά του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά. Από όποια σκοπιά κι αν το δει κάποιος, το Μέγαρο Μαξίμου, πολιτικά και επικοινωνιακά, κατήγαγε μια μεγάλη νίκη – τη μεγαλύτερη ίσως από τον Ιανουάριο του 2015, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ανήλθε στην εξουσία. Μια νίκη που μπορεί να μην αμβλύνει τις εντυπώσεις από τον ΕΝΦΙΑ, τη μείωση των επικουρικών συντάξεων και την υπερφορολόγηση, αλλά μια νίκη που όμως αποτελεί «βάλσαμο» για την κυβέρνηση και έρχεται σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη χρονικά περίοδο – λίγες ημέρες πριν από την άνοδο του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ.

Το δίδυμο Τσίπρας – Παππάς, έχοντας την πολιτική πρωτοβουλία των κινήσεων, καθόρισε την ατζέντα και τους όρους του διαγωνισμού με τρόπο ώστε τα θετικά στοιχεία να είναι πολύ περισσότερα από τα αρνητικά. Η κοινωνία έδειξε να αποδέχεται τη διαδικασία αδειοδότησης, τα χρήματα που θα μπουν στα σχεδόν αραχνιασμένα ταμεία του κράτους είναι αρκετά καλά, οι υποψήφιοι καναλάρχες –παρά τις ενστάσεις και τα εξώδικα– δεν αμφισβήτησαν επί της ουσίας το αδιάβλητο, οι φήμες οι οποίες κυκλοφορούσαν κατά τη διάρκεια των 66 ωρών εγκλεισμού αποδείχτηκαν… μπούρδες και η ανάγκη του λαού για «θέαμα» ικανοποιήθηκε. Μια ματιά στα social media αρκεί για να καταλάβει κανείς το «πανηγύρι» που στήθηκε με τους επιχειρηματίες οι οποίοι ρίχτηκαν στην… αρένα που στήθηκε στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης. Βοήθησαν σε αυτό και οι εικόνες με τα στρατιωτικά ράντζα, τα sleeping bags και τα στρώματα με πούπουλα χήνας που απαθανάτισε ο φακός. Προσωπική μου άποψη είναι ότι ο αριθμός των αδειών και θα μπορούσε και θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερος – αυτό όμως είναι μία άλλη συζήτηση.

Όπως κάθε τοκετός είναι δύσκολος και εγκυμονεί κινδύνους, το ίδιο ακριβώς μπορεί κανείς να πει και για τις σαρωτικές αλλαγές που έρχονται στο τηλεοπτικό τοπίο. Μένουν ακόμα πολλά να γίνουν, ώστε το πρωινό της 2ας Σεπτεμβρίου να σηματοδοτήσει τη νέα αρχή που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση, ιδιαίτερα στον τομέα της ενημέρωσης. Είναι τουλάχιστον αφελές –έως και επικίνδυνο– να αγνοεί κανείς πως και πριν αλλά και μετά τον διαγωνισμό οι ιδιοκτήτες των καναλιών είναι επιχειρηματίες που γνώμονα έχουν τη βιωσιμότητα και την κερδοφορία των «μαγαζιών» τους. «Μαγαζιά» που πλήρωσαν πολύ ακριβά.

Η κυβέρνηση, τέλος, οφείλει να δείξει ιδιαίτερη προσοχή και ευαισθησία στους ανθρώπους οι οποίοι σε λίγες ημέρες θα χάσουν τη δουλειά τους. Το «μαύρο» που θα πέσει σε τηλεοπτικούς σταθμούς με ιστορία δεκαετιών και εκατοντάδες εργαζομένους είναι ίσως η μοναδική κηλίδα στη νίκη του πρωθυπουργού. Ο ΣΥΡΙΖΑ εξαπέλυσε πλείστες όσες επιθέσεις στην κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά που έκλεισε την ΕΡΤ με το πρόσχημα των ανέργων. Γι’ αυτό και δεν πρέπει τα κυβερνητικά στελέχη να λησμονούν πως οι και άνεργοι του ιδιωτικού τομέα έχουν την ίδια βαρύτητα με αυτούς του δημοσίου. Η αγορά έχει σφίξει πάρα πολύ και είναι αστείο να μιλά κανείς για «διασφαλισμένες θέσεις» και «αύξηση του αριθμού των εργαζομένων», μόνο και μόνο επειδή το λέει ένα χαρτί.