ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

βιτσας-eurokinissi.gr

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας, σε συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2016 στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ και στον δημοσιογράφο Γιώργο Αυτιά, μεταξύ άλλων ανέφερε:

Για τη συνεργασία του με τον ΥΕΘΑ Πάνο Καμμένο:

Έχουμε βρει ένα τρόπο με τον οποίο μπορούμε και συλλειτουργούμε. Είναι σαφείς οι αρμοδιότητες του Υπουργού, σαφείς και οι αρμοδιότητες του Αναπληρωτή αλλά αυτό δε σημαίνει ότι ο καθένας απλά έχει τις αρμοδιότητές του, συζητάμε όλα τα σοβαρά θέματα πέρα από τη διαχείριση της καθημερινότητας.

Για ειδικά μισθολόγια:

Σήμερα υπάρχει ένας νόμους ο οποίος λέει ότι για το 2017 και το 2018 θα παγώσουν οι μισθολογικές ωριμάνσεις, γι’ αυτούς που υπάγονται στα ειδικά μισθολόγια. Όμως, είπαμε στη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή, πως αν βρεθούν ισοδύναμα, τότε αυτό δεν θα ισχύσει. Σε αυτή τη διαδικασία βρισκόμαστε αρκετά υπουργεία. Είμαστε στα τελειώματα για το πώς αυτό θα γίνει. Εκείνο το οποίο είναι βασικό, που το έχουμε ξεκαθαρίσει και συμφωνούμε όλοι πάνω σε αυτό, είναι ότι όσοι υπάγονται στα ειδικά μισθολόγια δεν θα δουν ούτε ένα ευρώ μείωση στο μισθό τους, στα χρήματα που λαμβάνουν. Υπάρχει βέβαια και η σκέψη να βρεθούν άλλοι πόροι, ώστε να μην πειραχτούν αυτά ή κάποια από τα ειδικά μισθολόγια. 

Στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, έχουμε κάνει μια δουλειά, αρκετά μεγάλη, τους κωδικούς τους έχουμε. Είναι οι κωδικοί των εξοπλιστικών προγραμμάτων, που αφορούν ένα ποσό, υπάρχει το ζήτημα της ανασυγκρότησης του Στρατού, του εξορθολογισμού, που σημαίνει πχ λιγότερο κόστος στη διαδικασία των μεταθέσεων των αξιωματικών και των υπαξιωματικών, ώστε να μην υπάρχουν συχνές μετακινήσεις και να μπορούν να οργανώνουν καλύτερα της ζωή τους. 

Το ζήτημα των ειδικών μισθολογίων κλείνει. Δεν αλλάζει το συνολικό ποσό που πηγαίνει στα ειδικά μισθολόγια και όσοι είναι αυτή τη στιγμή στα ειδικά μισθολόγια δεν πρόκειται να υποστούν μείωση των χρημάτων που παίρνουν και σε ορισμένες περιπτώσεις θα έχουμε και αύξηση, ιδιαίτερα με βάση την ευθύνη την οποία θα έχουν, αλλά και σε ορισμένες ειδικότητες. 

Θα υπάρχει ένα νοικοκύρεμα στο ζήτημα των ειδικών μισθολογίων, καθώς αυτή τη στιγμή έχουμε πάνω από 20 ειδικές κατηγορίες ειδικών μισθολογίων. Ο προσανατολισμός του Υπουργείου Οικονομικών είναι να περιοριστούν κοντά στις 10. Θα έχουμε νομοθετική πρωτοβουλία, ώστε να είμαστε εντάξει απέναντι στις υποχρεώσεις μας αλλά και για είμαστε εντάξει σε σχέση με αυτό που λέμε ότι δεν θα υπάρχει μείωση. 

Το σωστό είναι το ζήτημα των ειδικών μισθολογίων να αντιμετωπιστεί ενιαία. Δεν μπορούμε να παίζουμε με το επίπεδο της δικαιοσύνης ή της αδικίας. Πρέπει για όλους να ισχύει το ίδιο. Η λογική πρέπει να είναι ενιαία. Αυτή είναι η κυβερνητική λογική. 

Για την κατάσταση της οικονομίας:

Κάνουμε δύο πράγματα ταυτόχρονα και εκεί είναι η μάχη μας: το πρώτο είναι να ανασυγκροτήσουμε το κράτος και με αυτό τον τρόπο να ’ρθούμε και σε αντίθεση με τις παθογένειες της κοινωνίας και συγχρόνως να το αλλάξουμε αυτό το κράτος. Είναι μια πάρα πολύ δύσκολη δουλειά, ιδιαίτερα μέσα στο πλαίσιο που έχουμε αποφασίσει να κινηθούμε.

Κάθε κυβέρνηση κρίνεται από τον πολίτη για την ικανότητά της στη διαχείριση της καθημερινότητας αλλά και συνολικά για τον τρόπο άσκησης της διακυβέρνησης. Από κει και πέρα ο πολίτης αποφασίζει και επιλέγει με την ψήφο του. 

Στην παρούσα φάση, διαμορφώνονται στη μικρή και τη μεσαία επιχειρηματικότητα, καλύτεροι όροι και με βάση τον αναπτυξιακό νόμο αλλά και το νόμο ο οποίος έρχεται. Το πρόβλημα το ξέρουμε όλοι. Το ζήτημα της ανάπτυξης θα αρχίσει να λύνεται όταν στραφούμε στην πραγματική οικονομία και δώσουμε τις δυνατότητες για αυτό. 

Στο ζήτημα της ανάπτυξης χωράει πολύ κουβέντα, γιατί «ανάπτυξη» είχαμε, για αυτό λέω ανάπτυξη με βάση την πραγματική οικονομία. Για να γίνει αυτό, το πρώτο πράγμα που πρέπει να υπάρξει είναι να σταθεροποιηθεί το τραπεζικό σύστημα. Το δεύτερο είναι, όταν θες να ανασυγκροτήσεις το κράτος, να βάζεις θεσμούς και κανόνες. Οι κανόνες πιάνουν όλο το πεδίο, από το εκλογικό σύστημα, απλή αναλογική, μέχρι τον τρόπο που υπάρχει η συνέχεια στη θεσμική μνήμη του κράτους, ο νόμος Βερναδάκη, μέχρι τις τηλεοπτικές άδειες. Το εμπόδιο είναι η πραγματικότητα. 

Για την αναπτυξιακή προοπτική:

Έχει πολύ μεγάλη σημασία η σύνοδος των ηγετών του ευρωπαϊκού νότου που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή στην Αθήνα. Οι κοινωνίες των χωρών αυτών έχουν πληρώσει ακριβά όλη αυτή την πολιτική της λιτότητας, που, ευτυχώς, δεν συνταγματοποιήθηκε αλλά επιβλήθηκε σχεδόν στο σύνολο των χωρών και ιδιαίτερα του ευρωπαϊκού νότου. Θα μπορούσε με άλλους τρόπους να λυθεί το θέμα. Για παράδειγμα ο Ομπάμα στην Αμερική – χωρίς να λέω ότι εκεί είναι παράδεισος – πήρε με βάση και την κεντρική του τράπεζα μέτρα, ώστε πιο γρήγορα για να ξεπεραστεί η οικονομική κρίση.

Ο κόσμος βλέπει ότι κάποια πράγματα μπαίνουν σε μια πορεία. Βλέπει ότι κάποιοι πληρώνουν και βλέπει μια μεγάλη προσπάθεια. Πηγαίνουμε όλοι μαζί για να σταθεροποιήσουμε την κατάσταση. Και, για τους αριστερούς το λέω αυτό, πως αυτή η διαδικασία, ακόμα και όταν θα πάει καλά, θα είναι πάλι μια συνεχής μάχη.

Την περίοδο αυτή, με την προσπάθεια που γίνεται, έχουμε μια μικρή μείωση της ανεργίας, δεν είναι για να πανηγυρίζει κανένας. Η αντιμετώπιση της ανεργίας είναι ένα κεντρικό ζήτημα για το οποίο δουλεύουμε.

Το 2018 είναι έτος ορόσημα. Ολοκληρώνεται το πρόγραμμα και η Ελλάδα, με αυτή την έννοια, μπορεί να γίνει «κανονική χώρα». Κανονική είναι και σήμερα, αλλά να μπορεί να λύνει προβλήματά της με εσωτερικό και με εξωτερικό, κατά κύριο λόγο, δανεισμό, ο οποίος θα παράγει νέες αξίες, γιατί αυτό είναι το μεγάλο μας πρόβλημα. 

Σε αυτή τη φάση η μάχη και η διαπραγμάτευση έχει να κάνει με μέτρα που έχουν αποδειχθεί ωφέλημα και ανακουφιστικά. Να πω για τις 100 δόσεις. Ενώ είναι πάρα πολύ καλό μέτρο και πρέπει να συνεχιστεί θα πρέπει να ξαναδούμε, σε ορισμένες περιπτώσεις, το ότι για ένα κομμάτι των επαγγελματιών και των εμπόρων είναι δύσκολο  να πληρώνουν και τη δόση και τις τρέχουσες υποχρεώσεις τους. Είναι δίκαιο αλλά είναι δύσκολο. Πρέπει να σκεφτούμε, και σκεφτόμαστε, μήπως ένα κομμάτι από αυτά πρέπει να παγώσει. Αυτό όμως είναι στοιχείο της διαπραγμάτευσης. Σε αυτή τη λογική θα κινηθούμε. Επίσης, έχει πολύ μεγάλη σημασία το περιουσιολόγιο. 

Ένα κομμάτι αντιπάλου είναι τα κόμματα της αντιπολίτευσης αλλά ο μεγάλος αντίπαλος είναι τα προβλήματα της κοινωνίας. Το μεγάλο κομμάτι του ελληνικού λαού έχει καταλάβει τι πήγαινε στραβά το προηγούμενο διάστημα. Έχει καταλάβει ότι υπήρχε ανταγωνισμός στον ιδιωτικό τομέα σε υψηλό επίπεδο και  τα πλήρωνε η κοινωνία, το κράτος, οι τράπεζες και μετά τα πλήρωνε ο ίδιος. Έχει καταλάβει ότι χρειάζεται ανασυγκρότηση αλλά και βήματα μπροστά στο επίπεδο της ποιότητας των δικαιωμάτων αλλά και του χρήματος, δηλαδή του εισοδήματος.

Για τις Ένοπλες Δυνάμεις:

Οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας βρίσκονται σε μια πάρα πολύ καλή κατάσταση και επιχειρησιακά και από άποψη ηθικού. Η διαχείριση που κάνουμε και η βοήθεια που δίνει το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας στο προσφυγικό  είναι τεράστια και έχουμε καταφέρει σαν Υπουργείο να χρησιμοποιήσουμε με τον καλύτερο τρόπο τα 80 εκατομμύρια που παίρνουμε από τα έκτακτα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

Υπάρχουν οι στιγμές που εμείς πρέπει να λέμε, δυσκολία, άρα ευκαιρία προς αντιμετώπιση, άρα αγάντα.

Για τη συμφωνία ΕΕ – Τουρκίας:

Πρέπει να δουλεύουμε όλοι, ώστε αυτή η συμφωνία να υπάρχει και να λειτουργεί. Μια σειρά στοιχεία της συμφωνίας δεν μπορούμε να πούμε ότι βρίσκονται πάνω από ένα επίπεδο του 30-40%. Αυτό που έχει συμβεί είναι ότι υπάρχουν πολύ μειωμένες ροές σε σχέση με πέρσι αλλά υπάρχει πολύ μικρό κομμάτι επιστροφών και κυρίως μετεγκαταστάσεων.

ΦΩΤΟ: eurokinissi.gr