, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Η επόμενη ημέρα της Εγνατίας…

Απόστολος Αντωνούδης
του Απόστολου Αντωνούδη*
Το Πρόγραμμα Έργων που κλήθηκε να εκτελέσει η Εταιρεία, από την έναρξη της λειτουργίας της έως σήμερα, περιλαμβάνει κυρίως την κατασκευή 1000 περίπου χλμ. νέου οδικού δικτύου στην Βόρειο Ελλάδα και συγκεκριμένα την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού (670χλμ.) και των καθέτων αξόνων της, παράλληλα με άλλα έργα όπως συνδέσεις με λιμάνια & αεροδρόμια, παρεμβάσεις στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, βελτιώσεις του υφιστάμενου οδικού δικτύου, έργα οδικής ασφάλειας, αποκαταστάσεις ΧΑΔΑ κλπ.
Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. αυτή τη στιγμή είναι υπεύθυνη για 37 έργα κατασκευών με προϋπολογισμό περίπου 600 εκατ. €. Ολοκληρώνει του κάθετους άξονες: α) «Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή», β)  «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας», γ)  «Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα» και δ)  «Αρδάνιο – Ορμένιο».  Παράλληλα υλοποιούνται η αναβάθμιση της Δυτικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, η διαπλάτυνση του τμήματος «Μουδανιά-Ποτίδαια» και η βελτίωση της οδικής ασφάλειας του τμήματος «Θέρμη-Γαλάτιστα».  Είναι σε εξέλιξη μεγάλος αριθμός έργων υποδομής στα νησιά του Αιγαίου, τα οποία  αφορούν αποχετεύσεις, αφαλατώσεις, Χ.Υ.Τ.Α., οδοποιίες, Λιμενικά έργα, σχολεία, έργα προστασία του περιβάλλοντος. Τέλος, ολοκληρώνεται σημαντικός αριθμός δράσεων αποκατάστασης θέσεων Χ.Α.Δ.Α.
Επίσης είναι σε εξέλιξη 90 συμβάσεις μελετών με προϋπολογισμό περίπου 30 εκατ. €. Σύντομα ολοκληρώνονται οι μελέτες του τμήματος «Δράμα – Καβάλα». Στα πλαίσια του «Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης Υποδομών Θεσσαλονίκης» είναι σε εξέλιξη οι μελέτες για την αναβάθμιση της  Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού, του Εξωτερικού Οδικού Δακτυλίου της  Θεσσαλονίκης καθώς και της Θαλάσσιας Αστικής Συγκοινωνίας, ενώ πρόσφατα ολοκληρώθηκε εάν πολύ μεγάλο πρόγραμμα που αφορούσε την υλοποίηση Δράσεων Οδικής Ασφάλειας σε όλη την επικράτεια.
Εντός ημερών υπογράφεται η σύμβαση συνεργασίας της Εταιρίας με τον ΟΛΘ για την χρηματοδότηση των υπολειπόμενων μελετών της ολοκλήρωσης του έργου σύνδεσης του 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό. Η Εγνατία Οδός Α.Ε. έχει ολοκληρώσει όλες τις τεχνικές μελέτες για τον κάθετο άξονα «Ξάνθη – Εχίνος – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα», συνολικού μήκος 48 χλμ.
Η εταιρεία συμμετέχει στους διεθνείς διαγωνισμούς είτε ανεξάρτητα, είτε σε συνεργασία με καταξιωμένες εταιρίες του κλάδου, από τον διεθνή και ελληνικό χώρο.
Οι χώρες στις οποίες η «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» κυρίως δραστηριοποιείται σήμερα είναι η Αλβανία, Σερβία, Ρουμανία. Επίσης έχει αναλάβει, από το 2007, την Μόνιμη Τεχνική Γραμματεία υλοποίησης του Μνημονίου Συνεργασίας για την ανάπτυξη του Οδικού Δακτυλίου Μαύρης Θάλασσας.
H δέσμευση που έχει αναλάβει η χώρα για παραχώρηση της λειτουργίας, εκμετάλλευσης και συντήρησης της Εγνατίας οδού, του αυτοκινητοδρόμου και όχι της εταιρίας που θα εξακολουθεί να υφίσταται, να σχεδιάζει, να μελετάει, να επιβλέπει και να διαχειρίζεται έργα, αν ολοκληρωθεί πρέπει να είναι επωφελής για το Δημόσιο που σημαίνει αξιοπιστία στην εκτίμησή της,  εποπτεία και  έλεγχος του παραχωρησιούχου, μικρή διάρκεια παραχώρησης, συνυπολογισμό του δανείου που έχει συνάψει η εταιρία από την ΕΤΕΠ και αποπληρώνει το Ελληνικό Δημόσιο. Επίσης η εφαρμογή της χρέωσης ανά χιλιόμετρο των διοδίων αλλά και η εφαρμογή του αναλογικού συστήματος,  θα προσεγγίσει με δικαιότερο τρόπο την χρέωση των διοδίων.
Σε κάθε περίπτωση θέλω να βεβαιώσω ότι και στο μέλλον η «Εγνατία οδός ΑΕ» θα συνεχίσει αξιοποιώντας την μοναδική της εμπειρία και την τεράστια τεχνογνωσία της να διαχειρίζεται έργα στην Ελλάδα. Η επέκτασή της σε νέα αντικείμενα όπως η οργάνωση, διαχείριση και εποπτεία θεμάτων λειτουργίας, εκμετάλλευσης και συντήρησης υποδομών, η παροχή υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου και η δυναμικότερη επέκταση της στο εξωτερικό είναι στους στόχους της εταιρίας.
*Ο κ. Αντωνούδης είναι πρόεδρος της «Εγνατίας Οδός Α.Ε.»

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.