ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

mp_778324_mellios_konstantinos_proedros_di_2016-05-16

του Κωνσταντίνου Μέλλιου*

H ανάπτυξη στη Θεσσαλονίκη, στην Κεντρική Μακεδονία αλλά και στη Βόρεια Ελλάδα δεν μπορεί παρά να περνά από το Λιμάνι της πόλης μας. Ανάπτυξη μέσω σοβαρών επενδύσεων, σε επίπεδο λιμενικών υποδομών και διαχείρισης – λειτουργίας που η άμεση υλοποίησή τους θα αξιοποιήσει τη σημαντική γεωγραφική θέση του Λιμένα και τη μέχρι σήμερα επιτυχημένη πορεία της εταιρίας.

Η Διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ, έχοντας στα χέρια της το αναλυτικό και εγκεκριμένο master plan της εταιρίας και γνωρίζοντας σε βάθος τις λειτουργικές δυνατότητες του Λιμένα, έχει πλήρη και ακριβή γνώση για τη βαρύτητα του έργου της.

Η επιλογή της παραχώρησης σε στρατηγικό επενδυτή βασίζεται στη βούληση για την ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας, που πέραν της αξιοποίησης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Βόρειας Ελλάδας, λειτουργεί ενισχυτικά για τον λιμενικό ανταγωνισμό και δημιουργεί ευκαιρίες στις εμπορικές συναλλαγές της εγχώριας αγοράς. Αποτελεί επίσης σημαντική παράμετρο για την αναβάθμιση των εμπορικών συναλλαγών της χώρας μας με τις αγορές της ΝΑ Ευρώπης. Αναβάθμιση που προφανώς συνδέεται με την ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών και οδικών συνδέσεων του Λιμανιού, οι οποίες θα το φέρουν πιο κοντά στην Κεντρική Ευρώπη.

Αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός του Λιμένα Θεσσαλονίκης σημαίνει ανάδειξη του επιχειρηματικά πολυδιάστατου προφίλ της πόλης και του ανθρώπινου δυναμικού της αγοράς εργασίας της και ευκαιρία για ένα ακόμη ισχυρό χαρτί για την εθνική μας οικονομία. Ανάπτυξη σε όλο το εύρος των δραστηριοτήτων logistics, εξέλιξη σε όλους τους εμπορικούς κλάδους, τουριστική ανάπτυξη μέσω της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας, θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, όλα οδηγούν σε μια νέα πραγματικότητα για όλους μας που τώρα είναι πλέον ορατή. Γιατί σύμφωνα με μελέτη που εκπονείται από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, την εταιρία Deloitte και το Ινστιτούτο Εξαγωγικών Ερευνών και Σπουδών (ΙΕΕΣ) του ΣΕΒΕ, τα οφέλη στην ελληνική οικονομία μπορούν να ξεπεράσουν το €1 δισ. σε ετήσια βάση, σταδιακά έως την πλήρη επιχειρησιακή ωριμότητα του Λιμένα, που θα μπορεί να συντηρεί συνολικά περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας με εργαζόμενους τριάντα έξι τεχνικών ειδικοτήτων και πλήθος άλλων υποστηρικτών και βοηθητικών υπηρεσιών.

Το Λιμάνι σαν κομμάτι της πόλης μπορεί να παράξει ανάπτυξη και να τη διοχετεύσει στην πόλη. Και τολμώ να πω ότι πρόκειται για μονόδρομο καθώς η σωστή επενδυτική και αναπτυξιακή επιλογή, που θα υλοποιηθεί με σύνεση αλλά και τόλμη από όλους τους άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενους, μπορεί να οδηγήσει την πόλη μας εκεί που της αξίζει.

* Ο κ. Μέλλιος είναι πρόεδρος της ΟΛΘ Α.Ε.