ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
φωτογραφία www.bigstockphoto.com

 

φωτογραφία www.bigstockphoto.com
φωτογραφία www.bigstockphoto.com

Η προσπάθεια για απώλεια των περιττών κιλών πρέπει –προφανώς– να εστιάζεται πρωτίστως στην ποιότητα και την ποσότητα των τροφών που καταναλώνουμε. Για να φτάσουμε στο ιδανικό μας βάρος, πρέπει να καλύπτουμε τις ημερήσιες ανάγκες του οργανισμού μας σε ενέργεια καταναλώνοντας υγιεινές τροφές πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα, καθαρές πρωτεΐνες και υγιεινά λιπαρά, αποφεύγοντας τα επεξεργασμένα τρόφιμα και την πρόσθετη ζάχαρη.

 

Πέρα από τις αλλαγές στη διατροφή μας, όμως, μπορούμε να εφαρμόσουμε μερικά «κόλπα» που διευκολύνουν την απώλεια βάρους. Δείτε ποια είναι αυτά!

  1. Μικρότερο πιάτο

Ένα μεγάλο πιάτο, ακόμη κι όταν η μερίδα είναι κανονική, λειτουργεί σαν «οφθαλμαπάτη» που δίνει σήμα στον εγκέφαλο ότι το φαγητό δεν είναι αρκετό. Όταν η ίδια μερίδα σερβίρεται σε κανονικό ή και μικρό πιάτο είναι πιο πιθανό να δώσει την εντύπωση ότι είναι χορταστική, ικανοποιώντας αποτελεσματικότερα το αίσθημα της πείνας.

  1. Πιάτο με μπλε χρώμα

Μελέτη του 2012 υπέδειξε ότι η χρωματική αντίθεση ανάμεσα στο φαγητό και στο πιάτο παίζει ρόλο στην ποσότητα του φαγητού που καταναλώνουμε. Για παράδειγμα, μια μακαρονάδα με κόκκινη σάλτσα δεν πρέπει να σερβίρεται σε κόκκινο πιάτο, αφού στην περίπτωση αυτή η σάλτσα «δένει» με το πιάτο. Σε ένα μπλε πιάτο ίδιου μεγέθους, όμως, η μερίδα μοιάζει μεγαλύτερη. Το μπλε, σε σύγκριση με άλλα χρώματα όπως το λευκό ή το πράσινο, είναι μια καλή επιλογή, αφού δύσκολα θα «ταιριάξει» με τα χρώματα του φαγητού μας.

 

  1. Ψηλό και λεπτό ποτήρι

Το μέγεθος δεν μετράει μόνο στο πιάτο αλλά και στο ποτήρι. Τα κοκτέιλ, οι χυμοί και τα αναψυκτικά με πολλή ζάχαρη παρέχουν «κενές» θερμίδες, δηλαδή ενέργεια χωρίς ιδιαίτερη θρεπτική αξία, οπότε πρέπει να καταναλώνονται στη μικρότερη δυνατή ποσότητα. Ένα ψηλό και λεπτό ποτήρι με περιορισμένη χωρητικότητα βοηθά λοιπόν στον αποτελεσματικότερο έλεγχο της κατανάλωσης θερμιδοφόρων υγρών.

  1. Νερό πριν από κάθε γεύμα

Δύο ποτήρια νερό λίγο πριν το γεύμα λειτουργούν ως «ανασταλτικό» της πείνας και μας προδιαθέτουν να καταναλώσουμε λιγότερο φαγητό. Δύο ποτήρια (500 ml) νερό 30 λεπτά πριν από καθένα από τα τρία βασικά γεύματα της ημέρας (στο πλαίσιο δίαιτας 1.200/1.500 θερμίδων για γυναίκες και άντρες αντίστοιχα) οδηγούν σε απώλεια βάρους 7-10 κιλών σε διάστημα 12 εβδομάδων, σύμφωνα με σχετική μελέτη στην επιθεώρηση Obesity.

  1. Τσίχλα

Μελέτη του 2007 υπέδειξε ότι τσίχλα καταπνίγει το αίσθημα της πείνας, ιδιαίτερα τη λιγούρα για γλυκά. Επίσης, η τσίχλα φάνηκε να οδηγεί σε μικρότερη κατανάλωση θερμίδων.

Πηγή onmed.gr