ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

podhlata-660x438

Των Β. Στολάκη- Ε. Καραβασίλη

Σημαντική αύξηση στα ταμεία τους είδαν συγκεκριμένοι κλάδοι και επιχειρηματίες την τελευταία εβδομάδα, από την επίσχεση των εργαζομένων του ΟΑΣΘ. Παρόλα αυτά, δηλώνουν ομόφωνα πως: «δεν είναι πλέον εύρυθμη η λειτουργία της πόλης και τα προβλήματα σύντομα θα βγουν στην επιφάνεια». Η έλλειψη αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη, ανάγκασε πολλούς να ξαναβάλουν βενζίνη στα οχήματά  τους και να καθίσουν πίσω από το τιμόνι του οδηγού, κάτι που όπως ήταν αναμενόμενο έφερε μεγαλύτερες εισπράξεις στα πρατήρια υγρών καυσίμων.

Όπως λέει στην KARFITSA ο αντιπρόεδρος των Ιδιοκτητών Πρατηρίων Υγρών Καυσίμων Θεσσαλονίκης, Θέμης Κιουρτζής: «έχουμε μία αύξηση που φτάνει στο 7%. Όμως η ανωμαλία στην αγορά ποτέ δεν έχει καλή κατάληξη. Μπορεί τώρα να έχουμε ένα επιπλέον κέρδος, όμως αυτό αφαιρείται από το budget του καταναλωτή που προγραμμάτιζε να ξοδέψει αυτά τα χρήματα κάπου αλλού. Ενδεχομένως λοιπόν στο μέλλον να περιορίσει την κατανάλωση στη βενζίνη, προκειμένου να εξισορροπήσει και πάλι τον οικονομικό του προϋπολογισμό».

Παρά την αυξημένη δουλειά, αντίστοιχη άποψη έχει και ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», Κλήμης Λεοντιάδης. «Σίγουρα έχουμε περισσότερους πελάτες, όμως οι συνθήκες εργασίας είναι απαράδεκτες. Όλη η πόλη είναι μποτιλιαριασμένη καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Στα καθημερινά ταμεία έχουμε μία αύξηση της τάξεως του 20% με 30%. Όμως η λειτουργία της πόλης δεν είναι εύρυθμη, θα πρέπει να βρεθεί μία λύση». Από την άλλη πλευρά ο πρόεδρος του Ραδιοταξί «Μακεδονία» Ηλίας Μαχαιρίδης, αναφέρει ότι: «μπορεί η ζήτηση που υπάρχει να είναι μεγαλύτερη, όμως ο κόσμος δε μπορεί να χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση ταξί, παρότι δεν έχει άλλο μέσο μεταφοράς. Έτσι, επιλέγει να εξυπηρετηθεί με το αμάξι κάποιου γείτονα ή φίλου. Δε μπορεί να δίνει 10 ευρώ κάθε μέρα σε ταξί, έτσι παρότι περιμέναμε να υπάρχει μεγαλύτερη κίνηση η αύξηση φτάνει στο 5%. Αν παρατηρήσετε, οι πιάτσες δεν έχουν αδειάσει γιατί ο κόσμος αναζητεί άλλους τρόπους για να μετακινηθεί», καταλήγει ο κ. Μαχαιρίδης.

Το έριξαν στις… ορθοπεταλιές

Όσοι Θεσσαλονικείς δεν θέλησαν να μετακινήσουν το όχημά τους ή να πάρουν taxi, το έριξαν στο… περπάτημα και τις ορθοπεταλιές.

Σύμφωνα με τον Διευθυντή Ανάπτυξης της BRAINBOX Α.Ε. Δημήτρη Δημητριάδη: «Το ποδήλατο είναι η απάντηση στην απεργία του ΟΑΣΘ. Το ποδήλατο είναι ένα μέσο μετακίνησης που μπορεί να κάνει την Θεσσαλονίκη βιώσιμη πόλη. Κάθε πρόβλημα στην «παραδοσιακή μετακίνηση» πρέπει να είναι μια ευκαιρία για τους πολίτες να δοκιμάσουν εναλλακτικά μέσα, οικονομικά και φιλικά προς το περιβάλλον. Προσκαλούμε τον κόσμο της Θεσσαλονίκης, ειδικά αυτές τις ημέρες του κυκλοφοριακού χάους, να επιλέξει το ποδήλατο για τις μετακινήσεις του και να το κάνει καθημερινή συνήθεια». Σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη τα ποδήλατα που διαθέτει προς μίσθωση η εταιρία που εκπροσωπεί και διατίθενται σε διάφορα σημεία της Θεσσαλονίκης έγιναν ανάρπαστα. Ενδεικτικά αναφέρεται πως από 10 έως 15 Σεπτεμβρίου οι νέοι χρήστες του συστήματος ανέρχονται στους 54 με σύνολο ενοικιάσεων τις 374 χρήσεις, ενώ από 17 έως 22 Σεπτεμβρίου, οι νέοι χρήστες ανέρχονται στους 60 με σύνολο ενοικιάσεων τις 535 χρήσεις. Το σύνολο των χρηστών του συστήματος στην Θεσσαλονίκη είναι πάνω από 12.000 χρήστες. Για την εβδομάδα των κινητοποιήσεων του ΟΑΣΘ η παραπάνω εταιρία σημείωσε αύξηση στην εγγραφή νέων χρηστών 12 % και αύξηση στο σύνολο των ενοικιάσεων κατά 45%.

Κερδισμένα και τα καραβάκια

Παρόμοια είναι η εικόνα και στην θαλάσσια αστική συγκοινωνία. Σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες των πλοίων «Κωνσταντής» και «Άγιος Γεώργιος» που τα τελευταία χρόνια τους καλοκαιρινούς μήνες πραγματοποιούν το δρομολόγιο Περαία- Λιμάνι Θεσσαλονίκης, τις ημέρες των απεργιών των εργαζομένων του ΟΑΣΘ η αύξηση νέων επιβατών άγγιξε το 75%. «Από τους 100 επιβάτες που είχα στο πλοίο οι 75 ήταν καινούριοι και τους έβλεπα για πρώτη φορά» σχολιάζει στην KARFITSA ο Γιάννης Τσαμασλής ιδιοκτήτης του «Αγίου Γεωργίου». Και συμπληρώνει: «Το πρώτο δρομολόγιο ξεκινούσε στις 9:30 το πρωί και είχε μέσο όρο τις καθημερινές 30 άτομα. Τις ημέρες που ο ΟΑΣΘ δεν λειτουργούσε απευθείας οι επιβάτες αυξάνονταν στους 100 οι οποίοι έπαιρναν τα καραβάκια για να κατέβουν στις δουλειές στους στο κέντρο. Φυσικά και όλοι μιλούσαν αρνητικά για το γεγονός ότι δεν λειτουργεί το μοναδικό μέσο μεταφοράς της Θεσσαλονίκης» λέει και καταλήγει: «το περασμένο Σαββατοκύριακο ήταν τα τελευταία δρομολόγια που πραγματοποιήσαμε. Τυχαία πέσαμε πάνω στις πρώτες απεργίες των εργαζομένων του ΟΑΣΘ. Οι αγανακτισμένοι συμπολίτες μας,  μας επέλεξαν για να μετακινηθούν». Από την πλευρά του, ο Οδυσσέας Αποστόλου ιδιοκτήτης του «Κωνσταντή» παρατήρησε αύξηση στην κίνηση επιβατών στα πρώτα πρωινά δρομολόγια.