ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

οασθ σταση

Ανυποχώρητοι είναι οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, που τονίζουν ότι τα αστικά λεωφορεία δεν πρόκειται να ξανακυκλοφορήσουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, μέχρι να λάβουν τα δεδουλευμένα τους. Την ίδια ώρα, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης καθώς και δήμαρχοι και φορείς της πόλης έδωσαν διορία 24 ωρών στον υπουργό Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη για την εξόφληση των δεδουλευμένων… ειδάλλως θα κινηθούν νομικά ώστε να αποδοθούν οι ευθύνες. Από την πλευρά του ο κ. Σπίρτζης διαβεβαίωσε πως σήμερα θα δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα του ΟΑΣΘ.

Της Έλενας Καραβασίλη

Μιλώντας στο karfitsa.gr, οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ τονίζουν πως λυπούνται για την ταλαιπωρία των Θεσσαλονικέων, όμως όπως λένε: «δε θα υποχωρήσουμε μέχρι να πληρωθούμε».

f4

Ο Παναγιώτης Παγώνης, όπως λέει, διανύει αισίως το 30ο έτος ως εργαζόμενος στον ΟΑΣΘ. «Τα τελευταία χρόνια έχει ξεκινήσει ένα νέο μοντέλο, αυτό της απλήρωτης εργασίας. Εμείς έχουμε κάνει επανειλημμένα υποχωρήσεις και διαπραγματεύσεις. Όμως δυστυχώς ο κ. Σπίρτζης μας κορόιδεψε και δε μας επιτρέπει να πάμε στις δουλειές μας. Ο μηχανισμός είναι έτοιμος, μόλις πληρωθούμε την επόμενη στιγμή τα λεωφορεία θα είναι στους δρόμους για την εξυπηρέτηση των πολιτών. Καταλαβαίνουμε το πρόβλημα του Θεσσαλονικιού πολίτη, όμως δε μπορούμε να δουλεύουμε απλήρωτοι». Ο ίδιος τονίζει επίσης ότι: «η κυβέρνηση ξέρει πάρα πολύ καλά πως δε μπορούν να δοθούν μεμονωμένα λογαριασμοί των υπαλλήλων διότι είναι προσωπικά δεδομένα, αλλά και το ίδιο το λογιστήριο του κράτους έχει διαψεύσει τον υπουργό σημειώνοντας πως τα χρήματα θα πρέπει να μπουν στο λογαριασμό του ΟΑΣΘ, να αποφορολογηθούν  για ΙΚΑ, εφορία κτλ… και στη συνέχεια να μείνουν καθαρά τα χρήματα των εργαζομένων».

f1

Ο Γώτης Σταμάτης κάθεται πίσω από το τιμόνι των λεωφορείων του ΟΑΣΘ τα τελευταία δέκα χρόνια. Όπως λέει στο karfitsa.gr, «θα συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις μέχρι να καταβληθούν οι μισθοί μας. Ζητάμε το αυτονόητο. Δεν είμαστε επαίτες. Είναι δεδουλευμένα δύο μηνών και πάμε στον τρίτο μήνα τώρα. Όλοι έχουμε τις δυσκολίες και τις υποχρεώσεις μας. Άλλοι έχουν παιδιά που σπουδάζουν, άλλοι παιδιά που είναι φαντάροι και αρκετοί που τα μέλη της οικογένειάς τους είναι άνεργα. Ζητούμε συγγνώμη από τον κόσμο και του λέμε να έρθει να σταθεί δίπλα μας».

f2

Στη θέση του οδηγού βρίσκεται τα τελευταία 30 χρόνια και ο Κώστας Αγγελούδης. «Συμμεριζόμαστε την αγωνία της κοινωνίας, όμως πρέπει να τονίσουμε πως κι εμείς είμαστε μέρος αυτής της κοινωνίας. Τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζουν οι οικογένειές μας, τα συγγενικά μας πρόσωπα και οι φίλοι μας. Η κυβέρνηση δεν έχει ξεκαθαρίσει τι συγκοινωνία θέλει να έχει στη Θεσσαλονίκη. Ζητάμε να δοθεί λύση στο πρόβλημά μας. Η συνέχεια των κινητοποιήσεών μας εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από την κυβέρνηση».

f3

Ο Στέφανος Ποροζίδης είναι ελεγκτής στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ εδώ και 36 χρόνια. Ο ίδιος δεν τα βάζει με την κυβέρνηση αλλά… με τη διοίκηση του Οργανισμού. «Εγώ πληρώνομαι από τον Οργανισμό, είμαι υπάλληλος του ΟΑΣΘ και όχι του Δημοσίου. Αν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στις δύο πλευρές, να τα βρουν μεταξύ τους χωρίς να χρησιμοποιούν εμένα. Η γυναίκα μου αναγκάζεται να μετακινείται με ταξί για να πάει στη δουλειά… όπως και η πλειοψηφία των πολιτών της Θεσσαλονίκης. Αυτό που απαντάω στη γυναίκα μου λοιπόν αλλά και στην κοινωνία, είναι πως λυπάμαι για όλα όσα γίνονται και σε βάρος των εργαζομένων αλλά και σε βάρος της πόλης μου».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ Δημήτρης Τσερμενίδης υπογράμμισε ότι: «ο κ. Σπίρτζης κρατάει το χειρόφρενο στα χέρια του. Οι εργαζόμενοι θα συνεχίσουν να αγωνίζονται για τα δεδουλευμένα τους και την πορεία της εργασίας τους. Ο υπουργός με την απραξία του δείχνει πως στόχος είναι να ξεπουληθεί ο ΟΑΣΘ. Έχει ήδη φτάσει τον Οργανισμό στο χείλος του γκρεμού, δεν έχει λεφτά και βαδίζει στη στάση πληρωμών που σημαίνει πτώχευση. Κατανοούμε την αγανάκτηση του κόσμου, αλλά δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω γιατί δε θέλουμε να υπάρχει κανένας εργαζόμενος που να μην πληρώνεται ενώ δουλεύει».