ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

filis-tsipras-vouli-efivwnΤα θρησκευτικά από ομολογιακό μάθημα γίνονται μάθημα γνώσης των θρησκειών, βεβαίως με προτεραιότητα τη γνώση του ορθόδοξου πολιτισμού, δηλώνει σε συνέντευξη του ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης.

 «Η διαθεματική και βιωματική διδασκαλία έχουν προκαλέσει την αντίδραση όσων πιστεύουν ότι η σχολική αίθουσα πρέπει να λειτουργεί σαν άμβωνας και υποτιμούν τη σημασία της επίδρασης του θρησκευτικού φαινομένου στο σύνολο της τέχνης και κατ’ επέκταση στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των παιδιών. Το σχολείο προετοιμάζει πολίτες και όχι πιστούς. Αυτό είναι δουλειά του κατηχητικού», αναφέρει ο κ.Φίλης.Ερωτηθείς γιο τις αντιδράσεις ο υπουργός ανέφερε πως η κοινωνία δεν διχάζεται. «Όσοι ακραίοι κύκλοι επιχειρήσουν να προκαλέσουν αναστάτωση στα σχολεία για τα θρησκευτικά θα αντιληφθούν ότι δεν είμαστε στην εποχή των ταυτοτήτων. Η ίδια η βαθιά κρίση που ζούμε έχει διαφοροποιήσει τους πολίτες και τους θεσμούς.

Δεν πρόκειται λοιπόν για μια σύγκρουση Πολιτείας-Εκκλησίας. Συνεργαζόμαστε με την Εκκλησία στο πλαίσιο των συνταγματικά διακριτών μας ρόλων. Την ευθύνη για την εκπαίδευση την έχουν τα αρμόδια όργανα της Πολιτείας, το ΙΕΠ και το υπουργείο», επισήμανε.

Ο υπουργός δεν σχολίασε την επιστολή του αρχιεπισκόπου στον πρωθυπουργό ωστόσο επισήμανε πως περιμένει τη συνεδρίαση της Ιεραρχίας την άλλη βδομάδα και περιμένει να αποδοκιμαστεί η αντιχριστιανική επίθεση που έχει εξαπολύσει εναντίον του «ο θιασώτης της Χρυσής Αυγής μητροπολίτης Αμβρόσιος», ώστε να μη δημιουργείται η εντύπωση ότι η εκκλησιαστική διοίκηση καλύπτει τέτοιες ολοκληρωτικές συμπεριφορές και μάλιστα με το επιχείρημα της δημοκρατίας…

«Γενικότερα, πάντως, πιστεύω ότι την περίοδο της κρίσης η Εκκλησία με το φιλανθρωπικό της έργο, που είναι άλλωστε και η πρώτη εντολή του Χριστού, έχει θετικό ρόλο. Θα ήταν λάθος η Εκκλησία να εισβάλει και πάλι στην πολιτική, όπως συνέβη την εποχή του Χριστόδουλου, χωρίς τότε να ωφεληθεί ούτε η ίδια ούτε η κοινωνία. Η εποχή της «δεξιάς του Κυρίου» έχει παρέλθει», ανέφερε ο κ. Φίλης.ethnos.gr