ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

oasth

Μετά από 12 ημέρες ταλαιπωρίας, όπου η Θεσσαλονίκη και οι πολίτες της έμειναν δίχως μέσο αστικής συγκοινωνίας λόγω της επίσχεσης των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, το χειρόφρενο λύθηκε και τα λεωφορεία επέστρεψαν στους δρόμους της πόλης. Την ίδια ώρα βέβαια, οι επιχειρηματίες στο κέντρο της Θεσσαλονίκης μετρούν τις πληγές τους, καθώς μέσα σε αυτό το διάστημα υπήρχαν επιχειρήσεις που σημείωσαν μηδενικό τζίρο, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου, Παντελή Φιλιππίδη. Παρά το γεγονός ότι τα αιτήματα των εργαζομένων του Οργανισμού ικανοποιήθηκαν μερικώς, οι ίδιοι αποφάσισαν να σπάσουν για την ώρα την απεργία τους προκειμένου να επανέλθει η κανονικότητα στην πόλη. Να υπενθυμίσουμε ότι οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ διεκδικούσαν δεδουλευμένα δύο μηνών και το υπουργείο Υποδομών, κατέβαλε ποσό ύψους 2,8 εκ. ευρώ, το οποίο και μεταφέρθηκε στους λογαριασμούς των εργαζομένων.

Της Έλενας Καραβασίλη

Μιλώντας στην εφημερίδα Karfitsa ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ Δημήτρης Τσερμενίδης διευκρινίζει πως: «δε σταματήσαμε τις κινητοποιήσεις, απλώς τις… αναστείλαμε και το κάναμε αυτό για την πόλη και τους πολίτες. Εμείς θέλουμε να δείξουμε από την πλευρά μας την κοινωνική μας ευαισθησία, γιατί φυσικά και μας ενδιαφέρει και η αγορά και οι Θεσσαλονικείς που ταλαιπωρήθηκαν. Όμως από εκεί και πέρα ο υπουργός θα πρέπει να κάνει πράξη τα λεγόμενά του και σύντομα να καταβάλει και τα υπόλοιπα χρήματα που μας οφείλει. Έχουμε δείξει τη δυναμική μας και έχουμε αποδείξει πως μπορούμε να ανατρέψουμε οποιαδήποτε πολιτική σε βάρος των εργαζομένων. Εμμένουμε στα αρχικά μας αιτήματα και δε θα υποχωρήσουμε». Ο κ. Τσερμενίδης υπογραμμίζει πως οι εργαζόμενοι θα συνεχίσουν να αγωνίζονται για τα δεδουλευμένα τους και την πορεία της εργασίας τους. Ο ίδιος στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου εξέφρασε την ανησυχία του λέγοντας ότι: «ο υπουργός με την απραξία του δείχνει πως στόχος είναι να ξεπουληθεί ο ΟΑΣΘ. Έχει ήδη φτάσει τον Οργανισμό στο χείλος του γκρεμού, δεν έχει λεφτά και βαδίζει στη στάση πληρωμών που σημαίνει πτώχευση. Κατανοούμε την αγανάκτηση του κόσμου, αλλά δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω γιατί δε θέλουμε να υπάρχει κανένας εργαζόμενος που να μην πληρώνεται ενώ δουλεύει».

«Δεν είμαστε απεργιομανείς»

Από την πλευρά του ο ταμίας του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης και εργαζόμενος στον ΟΑΣΘ Παναγιώτης Παγώνης εξηγεί πως: «τα χρήματα που έχουν καταβληθεί είναι για τον Ιούλιο, από εκεί και πέρα πρέπει να πάρουμε τα χρήματα του Αυγούστου και φυσικά εκκρεμεί η μισθοδοσία του Σεπτεμβρίου.  Το πιο σημαντικό απ’ όλα όμως είναι πως πρέπει να δούμε το μέλλον της αστικής συγκοινωνίας, ώστε να μην έχουμε ξανά τέτοια φαινόμενα στο άμεσο και έμμεσο μέλλον. Δεν είμαστε ούτε απεργιομανείς, ούτε θέλουμε αυτή την ταλαιπωρία. Όμως και ο κόσμος πρέπει να μας καταλάβει. Άλλοι είναι υπεύθυνοι και μας σπρώχνουν να βγούμε στο χώρο της απεργίας. Σπάμε την απεργία για να μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο, όμως δεν είμαστε διατεθειμένοι να συνεχιστεί αυτό εσαεί. Για εμάς τους εργαζόμενους του Οργανισμού αλλά και για το Εργατικό Κέντρο αυτή η κατάσταση είναι αιτία πολέμου. Δε γίνεται να μην πληρώνεται ο εργαζόμενος». Ο κ. Παγώνης με την ιδιότητα του μέλους του Ε.Κ.Θ. σημειώνει πως: «αν ένα οργανωμένο σωματείο δε βγει μπροστά να διεκδικήσει τουλάχιστον τους μισθούς των εργαζομένων, ποιος θα βγει, τα μικρά διαλυμένα σωματεία ή μεμονωμένα οι εργαζόμενοι; Υπόψη  πως το 95% των επιχειρήσεων στη χώρα λειτουργεί με λιγότερο από 15 εργαζόμενους, άρα λοιπόν το μεγάλο συνδικάτο είναι αυτό που θα μπορέσει να τους εκπροσωπήσει. Στη Βόρεια Ελλάδα οι εργαζόμενοι που καθυστερούν να πληρωθούν από τρεις έως έξι μήνες, ξεπερνούν τους 300.000! Ζητούμε να βρεθεί μία λύση για τη Θεσσαλονίκη αλλά και για ολόκληρο το Νομό». Να σημειώσουμε ότι ο κ. Παγώνης διανύει αισίως το 30ο έτος ως εργαζόμενος στον ΟΑΣΘ.

«Τα τελευταία χρόνια έχει ξεκινήσει ένα νέο μοντέλο, αυτό της απλήρωτης εργασίας. Καταλαβαίνουμε το πρόβλημα του Θεσσαλονικιού πολίτη, όμως δε μπορούμε να δουλεύουμε απλήρωτοι». Οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ τονίζουν πως λυπούνται για την ταλαιπωρία των Θεσσαλονικέων, όμως λένε πως δε θα παραιτηθούν από τις νόμιμες διεκδικήσεις τους.  Ο Γώτης Σταμάτης κάθεται πίσω από το τιμόνι των λεωφορείων του ΟΑΣΘ τα τελευταία δέκα χρόνια. Όπως λέει στην Karfitsa, «θα συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις μέχρι να καταβληθούν οι μισθοί μας. Ζητάμε το αυτονόητο. Δεν είμαστε επαίτες. Είναι δεδουλευμένα δύο μηνών και πάμε στον τρίτο μήνα τώρα. Όλοι έχουμε τις δυσκολίες και τις υποχρεώσεις μας. Άλλοι έχουν παιδιά που σπουδάζουν, άλλοι παιδιά που είναι φαντάροι και αρκετοί που τα μέλη της οικογένειάς τους είναι άνεργα. Ζητούμε συγγνώμη από τον κόσμο και του λέμε να έρθει να σταθεί δίπλα μας». Στη θέση του οδηγού βρίσκεται τα τελευταία 30 χρόνια και ο Κώστας Αγγελούδης. «Συμμεριζόμαστε την αγωνία της κοινωνίας, όμως πρέπει να τονίσουμε πως κι εμείς είμαστε μέρος αυτής της κοινωνίας. Τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζουν οι οικογένειές μας, τα συγγενικά μας πρόσωπα και οι φίλοι μας. Η κυβέρνηση δεν έχει ξεκαθαρίσει τι συγκοινωνία θέλει να έχει στη Θεσσαλονίκη. Ζητάμε να δοθεί λύση στο πρόβλημά μας. Η συνέχεια των κινητοποιήσεών μας εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από την κυβέρνηση».

«Τα λεφτά τα χρωστάει ο ΟΑΣΘ» 

Ο Στέφανος Ποροζίδης είναι ελεγκτής στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ εδώ και 36 χρόνια. Ο ίδιος δεν τα βάζει με την κυβέρνηση αλλά… με τη διοίκηση του Οργανισμού. «Εγώ πληρώνομαι από τον Οργανισμό, είμαι υπάλληλος του ΟΑΣΘ και όχι του Δημοσίου. Αν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στις δύο πλευρές, να τα βρουν μεταξύ τους χωρίς να χρησιμοποιούν εμένα. Η γυναίκα μου αναγκαζόταν όλες αυτές τις μέρες να μετακινείται με ταξί για να πάει στη δουλειά… όπως και η πλειοψηφία των πολιτών της Θεσσαλονίκης, χωρίς να τους περισσεύουν τα χρήματα. Αυτό που απαντάω στη γυναίκα μου λοιπόν αλλά και στην κοινωνία, είναι πως λυπάμαι για όλα όσα γίνονται και σε βάρος των εργαζομένων αλλά και σε βάρος της πόλης μου», καταλήγει ο κ. Ποροζίδης.