ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

frontistiriaf

Ολική επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στις σχολικές εξετάσεις, του θεσμού που είχε πρωτοεφαρμοστεί το 2014 επί υπουργού Παιδείας Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου αλλά καταργήθηκε το 2015 από την πρώτη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, εισηγείται τώρα ο πρόεδρος της Επιτροπής Διαλόγου για την Παιδεία, καθηγητής Αντώνης Λιάκος…

Σύμφωνα με Τα Νέα, στο πόρισμα της Επιτροπής Λιάκου για το νέο εξεταστικό σύστημα και τις αλλαγές στα γυμνάσια και τα λύκεια, το οποίο παραδόθηκε αρχές Σεπτεμβρίου στον Νίκο Φίλη προκειμένου να αποτελέσει βάση διαλόγου για τη νέα εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που σχεδιάζεται να εφαρμοστεί μετά το 2020 και φέρνει τα πάνω κάτω στην παιδεία, αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι «οι εξετάσεις για το Εθνικό Απολυτήριο διενεργούνται ενδοσχολικά, αλλά µε χρήση Τράπεζας Θεµάτων (η οποία δεν υπάρχει λόγος να δαιµονοποιείται) και την ανάλογη σύγχρονη τεχνογνωσία».

Επιπλέον, η Τράπεζα Θεμάτων θα εφαρμόζεται και στο -τετραετές, πλέον, κατά την πρόταση Λιάκου- γυμνάσιο: «Η πλέον δόκιµη λύση µοιάζει να είναι η οργάνωση της καταληκτικής τάξης του γυµνασίου (τετάρτη) µε χρήση Τράπεζας Θεµάτων, χωρίς τελικές  Πανελλαδικές Εξετάσεις µεν, αλλά µε θέµατα που θα προκύπτουν από την Τράπεζα» αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Στον πυρήνα της πρότασης της Επιτροπής Λιάκου βρίσκεται η μετατροπή του σημερινού λυκείου σε διετές, με ένα πρόγραμμα σπουδών το οποίο μοιάζει πάρα πολύ στο λεγόμενο Διεθνές Απολυτήριο (International  Baccalaureate – IB) που προσφέρουν εδώ και χρόνια πολλά καλά ιδιωτικά σχολεία.

Ωστόσο, όπως αναφέρεται: «Ο συνολικός αριθµός ωρών διδασκαλίας στο λύκειο θα είναι 32. Από κει και πέρα θα απαγορεύεται να γίνει τµήµα σε κάποιο µάθηµα αν δεν υπάρχει ελάχιστος αριθµός µαθητών για το µάθηµα αυτό, ο οποίος να διασφαλίζει µεν τη δυνατότητα παραγωγής ουσιαστικού εκπαιδευτικού έργου, χωρίς από την άλλη να οδηγεί το σύστηµα σε χρεοκοπία. Αυτό σηµαίνει ότι κάποια µαθήµατα θα παρέχονται µόνο σε ορισµένα λύκεια».

Κάθε µαθητής θα παρακολουθεί 6 συνολικά µαθήµατα, ορισµένα εκ των οποίων θα παρέχονται σε δύο επίπεδα (κανονικό και υψηλό). Για τη διάρθρωση του προγράµµατος οι µαθητές θα παρακολουθούν υποχρεωτικά τα µαθήµατα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία και Αγγλικά, ενώ θα συµπληρώνουν το πρόγραµµά τους (σ.σ. που έτσι γίνεται «προσωπικό») µε 4 µαθήµατα που θα επιλέγουν από 4 οµάδες:

Οµάδα 1: Μαθηµατικά και Πληροφορική

Μαθήµατα όπως Μαθηµατικά, Εφαρµοσµένες Μαθηµατικές Μέθοδοι, Πληροφορική και Προγραµµατισµός, Λογική, Προτασιακός Λογισµός κ.λπ.

Οµάδα 2: Πειραµατικές επιστήµες

Μαθήµατα όπως Φυσική, Χηµεία, Βιολογία, Περιβαλλοντική Επιστήµη, Φυσική Ιστορία κ.λπ. Τα τρία πρώτα σε δύο επίπεδα τα άλλα µόνο στο βασικό επίπεδο.

Οµάδα 3: Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήµες

Μαθήµατα όπως Αρχαία Ελληνικά, Λατινικά, Ιστορία, Ιστορική Θεωρία και Μεθοδολογία, Φιλοσοφία και Ηθική, Οικονοµικά, Ανθρωπογεωγραφία, Πολιτική Οικονοµία κ.λπ.

Οµάδα 4: Τέχνη και Πολιτισµός

Μαθήµατα όπως Σχέδιο, Ζωγραφική, Ιστορία Τέχνης, Κινηµατογράφος, Μουσική, δεύτερη Ξένη Γλώσσα, Μουσικολογία, Φωτογραφία κ.λπ.