ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Prosfyges

Στα θρανία θα κάτσουν – και πάλι- καθηγητές  για να εκπαιδευτούν  ούτως ώστε να αποκτήσουν τις κατάλληλες γνώσεις βοηθώντας τα  προσφυγόπουλα να έχουν μια ομαλή προσαρμογή  στις σχολικές αίθουσες. «Η προσαρμογή των μικρών προσφύγων είναι πολύ σημαντική. Πρέπει να τα αγκαλιάσουμε και να τα υποδεχτούμε. Αυτό είναι το μεταβατικό κομμάτι προς την εκπαίδευση γιατί θα πρέπει να καταλάβουν ότι θέλουμε να τα φροντίσουμε και να τα  εκπαιδεύσουμε», είπε στην KARFITSA o υπεύθυνος του προγράμματος από την πλευρά της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών Παναγιώτης Φιλντίσης.

Η εκπαίδευση των καθηγητών θα περιλαμβάνει τρία επίπεδα που χωρίζεται στην υποδοχή, στην κοινωνικοποίηση και στην διδασκαλία. «Όσοι παρακολουθήσουν τα σεμινάρια θα εξεταστούν για αυτά που θα διδαχτούν, θα υλοποιήσουν εργασία και θα κάνουν  πρακτική εξάσκηση μέσα σε διάφορες μονάδες έξω από τα hot spot συμμετέχοντας στο μάθημα για να δουν πως γίνεται η υποδοχή των παιδιών μέσα σε μια παιδαγωγική αλληλεπίδραση», τονίζει ο υπεύθυνος του προγράμματος. Ο στόχος του σεμιναρίου είναι να δημιουργηθούν οι καλύτερες συνθήκες προσαρμογής των προσφυγόπουλων μέσα στις σχολικές τάξεις.

Για το σχέδιο εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων που θα υλοποιήσει το Υπουργείο Παιδείας ο κ. Φιλντίσης δηλώνει πως: «το υπουργείο τρέχει για την τυπική εκπαίδευση και προσπαθεί στα γρήγορα και χωρίς οργάνωση να κάνει και την άτυπη, η οποία είναι και η πιο κρίσιμη γιατί θα είναι το  ενδιάμεσο βήμα ώστε τα παιδιά να ενταχθούν εύκολα μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα». Άλλωστε το σεμινάριο θα δώσει έμφαση στην άτυπη  εκπαίδευση και ο κ. Φιλντίσης ξεκαθαρίζει ότι : «ακόμη και οι εκπαιδευτικοί που τα προηγούμενα χρόνια ασχολήθηκαν με την διαπολιτισμική εκπαίδευση χρειάζονται πρόσθετες γνώσεις για να χειριστούν το ευαίσθητο αυτό εκπαιδευτικό και κοινωνικό ζήτημα». Μάλιστα ο ίδιος θεωρεί ότι οι υπάρχοντες διορισμένοι καθηγητές  είναι :«mη επαρκείς για να κάνουν την δουλεία της υποδοχής, της κοινωνικοποίησης  και της διδασκαλίας δεν έχουν την ανάλογη επιμόρφωση και αν δεν λάβουν τις απαραίτητες γνώσεις θα υπάρξει ένα αλαλούμ στις τάξεις όταν πάνε τα προσφυγόπουλα». Μεταξύ των συμμετεχόντων στο σεμινάριο ο κ. Φιλντίσης είπε ότι «δεν θα είναι μόνο εκπαιδευτικοί, αλλά και άλλοι όπως ψυχολόγοι ,  κοινωνικοί λειτουργοί, λογοθεραπευτές… που εκτιμούν ότι κάνοντας αυτή τη διαδικασία θα μπορέσουν στα τμήματα ένταξης, στην παράλληλη δηλαδή στήριξη, να υποδεχτούν τα προσφυγόπουλα». Το σεμινάριο θα είναι αυτοχρηματοδοτούμενο και η Ένωση σε σύμπραξη με καθηγητές πανεπιστήμιου από όλη την Ελλάδα , με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο που έχει κάνει ειδική έρευνα στον τομέα αυτόν  και με στελέχη της εκπαίδευσης θα πραγματοποιηθεί από 1 Οκτωβρίου στην Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα , στην Κοζάνη, στην Λάρισα και στην Πάτρα.

Φ. Βλαστού