ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

limani1

Να επαναφέρει τα φορτία που έχουν χαθεί τα τελευταία χρόνια από τις εμπορευματικές μεταφορές μεταξύ του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και των βόρειων συνόρων της χώρας, με τελικό προορισμό την πΓΔΜ, επιδιώκει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με στόχο ν΄ αντιστρέψει την έντονα πτωτική τάση, που εντάθηκε την τελευταία διετία, εξαιτίας μίγματος αρνητικών παραγόντων. Το θέμα βρέθηκε στο  επίκεντρο σημερινής τριμερούς σύσκεψης στο λιμάνι, στην οποία συμμετείχαν οι διοικήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, των Σιδηροδρόμων της πΓΔΜ (MZ Transport) και του Οργανισμού  Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).

Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, επισήμανε ότι πέρυσι σημειώθηκε πτώση της τάξης του 74% σε σχέση με το 2014, σε ό,τι αφορά τα φορτία από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς την πΓΔΜ, ενώ ακόμη μεγαλύτερη διαφαίνεται η μείωση για το 2016. Σε ό,τι αφορά δε, τα αίτια αυτής της έντονα καθοδικής πορείας, ο ίδιος επισήμανε ότι πέραν των ζητημάτων που είχαν ανακύψει από πλευράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το τροχαίο υλικό και τους μηχανοδηγούς, «τα οποία ήδη θεραπεύονται», η πτώση συνδέεται επίσης με την καθίζηση της γέφυρας του Αξιού και της ενωτικής σιδηροδρομικής γραμμής Αξιού-Γέφυρας «όπου η μηχανή αλλάζει από ηλεκτρομηχανή σε ντιζελομηχανή», καθώς και με τον αποκλεισμό στην Ειδομένη. Δευτερευόντως, πρόβλημα συνιστά η έλλειψη επαρκούς προσωπικού του ΟΣΕ στον σταθμό διαλογής εμπορευμάτων, αλλά και η ενίοτε ανεπαρκής επικοινωνία με τους διαμεταφορείς της πΓΔΜ. «Συζητήσαμε για τα αίτια της πτώσης αυτής και πώς θα τα θεραπεύσουμε, καθώς και για το πώς μπορεί να βελτιωθεί η γενικότερη επικοινωνία και συνεργασία με τις διαμεταφορικές εταιρείες» σημείωσε ο κ.Τσαλίδης.

Μάλιστα, η καλύτερη επικοινωνία επί του πρακτέου θα επιχειρηθεί ήδη από σήμερα, αφού στη διάρκεια της ημέρας στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συναντηθούν με εκπροσώπους μεγάλου διαμεταφορέα της πΓΔΜ, που αυτή τη στιγμή έχει φορτίο 40.000 τόνων με μέταλλα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, θα πραγματοποιηθεί συνάντηση με τον ΟΣΕ ώστε να διερευνηθεί το ενδεχόμενο αύξησης του προσωπικού στον σταθμό διαλογής, όπου σήμερα πραγματοποιείται μόνο μία βάρδια. Ο κ.Τσαλίδης ζήτησε, τέλος, από τη διοίκηση του ΟΛΘ στοιχεία για τον προγραμματισμό του στη διακίνηση φορτίων το 2016 και τις προβλέψεις του για το 2017, ώστε οι δύο εταιρείες να συγχρονιστούν καλύτερα στην υλοποίηση των στόχων τους.

Από πλευράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη συνάντηση μετείχε -εκτός από τον κ.Τσαλίδη- ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, Παναγιώτης Θεοχάρης, ενώ τον ΟΛΘ εκπροσώπησαν μεταξύ άλλων ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος, Κώστας Μέλλιος και Δημήτρης Μακρής αντίστοιχα. Τους Σιδηροδρόμους της πΓΔΜ εκπροσώπησε ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου και γενικός διευθυντής της εταιρείας, Νικόλα Κοστόφ (Nikola Kostov). ΑΠΕ ΜΠΕ / ΦΩΤΟ Σ. ΑΥΓΗΤΙΔΗΣ