ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

oasth

Ορατός είναι και πάλι ο κίνδυνος για νέο χειρόφρενο στον ΟΑΣΘ, λίγα μόλις 24ωρα μετά την τελευταία επίσχεση εργασίας που πραγματοποίησαν οι εργαζόμενοι του Οργανισμού. Η αλληλογραφία μεταξύ διοίκησης Οργανισμού και υπουργείου καλά κρατεί, με την πρώτη στις αρχές της περασμένης εβδομάδας να στέλνει… γράμμα στον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη υπενθυμίζοντάς του τις υποχρεώσεις του που προκύπτουν από το πρακτικό συμφιλίωσης όλων των πλευρών που υπογράφτηκε από την ΓΓ του υπουργείου κ. Πέτη Πέρκα.

Των Βαγγέλη Στολάκη- Έλενας Καραβασίλη

Η διοίκηση του Οργανισμού απέστειλε την Παρασκευή νέα στοιχεία στο υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να αποδειχτούν οι οφειλές του ελληνικού δημοσίου προς την εταιρία. Μιλώντας στην KARFITSA o πρόεδρος της εταιρίας Χρήστος Στεφανίδης σχολιάζει πως: «υπενθυμίζουμε ως διοίκηση στον κ. Υπουργό πως υπάρχουν υποχρεώσεις μέσα από το πρακτικό συμφιλίωσης της 25ης Αυγούστου 2016. Η κ. Πέρκα, η Γενική Γραμματέας του υπουργείου είχε προτείνει να εκταμιευτούν οι μήνες του Οκτώβριου και του Νοεμβρίου για να μπορέσουμε κι εμείς να πληρώσουμε τον μισθό του Αυγούστου στους εργαζόμενους» σχολιάζει.

Τι ορίζει η συμφωνία του Αυγούστου;

Σύμφωνα με όσα είχαν γίνει γνωστά στο πέρας της τριμερούς συνάντησης μεταξύ των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, εκπροσώπων της διοίκησης του Οργανισμού παρουσία του Υπουργού Εργασίας, Γ. Κατρούγκαλου, του γενικού γραμματέα, Α. Νεφελούδη και της Γενικής Γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Π. Πέρκα στις 25 Αυγούστου είχαν αποφασιστεί τα εξής:

  1. Η διοίκηση του ΟΑΣΘ δεσμεύτηκε ότι θα καταβάλλει μίνιμουμ 18% των μηνιαίων εσόδων από τα κόμιστρα έναντι της αποπληρωμής των δεδουλευμένων των εργαζομένων
  2. Το Υπουργείο Υποδομών, μεταφορών και δικτύων θα προκαταβάλλει μαζί με την επιδότηση του Σεπτεμβρίου και τα αντίστοιχα ποσά του Οκτωβρίου και του Νοεμβρίου με την προϋπόθεση ότι με τα ποσά αυτά θα εξοφληθούν οι οφειλές προς τους εργαζόμενους, πράγμα που συμφωνήθηκε από τα δύο μέρη (εργοδοσία, εργαζόμενοι).
  3. Το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης θα καταβάλλει σε σύντομο χρονικό διάστημα το ποσό των 2.400.00€ για την κάλυψη της μετακίνησης πολυτέκνων και άλλων κοινωνικών κατηγοριών για το 2016.
  4. Το Υπουργείο Υποδομών, μεταφορών και δικτύων θα οργανώσει άμεσα διαδικασίες διαλόγου με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (διοίκηση ΟΑΣΘ, εργαζόμενων ΟΑΣΘ και Υπουργεία) για το μέλλον του ΟΑΣΘ, ο οποίος διάλογος θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 31.10.2016

Με τις ώρες στην ουρά

Την ίδια ώρα, τα πρώτα εικοσιτετράωρα μετά τη λήξη της επίσχεσης εργασίας των υπαλλήλων του ΟΑΣΘ, σύμφωνα με τον κ. Στεφανίδη οι «συμπολίτες μας έδειξαν χριστιανική υπομονή σε ό,τι αφορά τις αποζημιώσεις» Είναι ενδεικτικό, σύμφωνα με πληροφορίες της KARFITSA πως την πρώτη ημέρα των επιστροφών οι υπάλληλοι του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης που πωλεί κάρτες του ΟΑΣΘ σε εργαζόμενους και ανέργους εξυπηρέτησαν περισσότερους από χίλιους Θεσσαλονικείς. Παρόμοια ήταν η εικόνα και στα εκδοτήρια εισιτηρίων, ενώ τα παράπονα του κόσμου πολλά. «Απαραίτητη προϋπόθεση για να αποζημιωθεί κάποιος είναι να αγοράσει κάρτα για τον επόμενο μήνα» αναφέρει ο κ. Στεφανίδης και συμπληρώνει: «αλλιώς χάνει το πλεονέκτημα».

OASTH copy

Φοβούνται νέες απεργίες

Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, προειδοποίησε πως σε δέκα μέρες οι εργαζόμενοι είναι πιθανό να… αφήσουν το τιμόνι και να βγουν και πάλι στους δρόμους. «Αυτό δεν μπορούμε να το επιτρέψουμε. Καλώ την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στην αποπληρωμή του Αυγούστου γιατί εδώ και λίγες μέρες χρωστούν και το Σεπτέμβριο» τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας. Επικρίνοντας την κυβέρνηση για τους χειρισμούς της στο συγκεκριμένο πρόβλημα, σχολίασε: «Έπρεπε να προσφύγουμε στη Δικαιοσύνη για να σταματήσει η 12ήμερη ταλαιπωρία; Μέσω της Δικαιοσύνης θα λύνουμε πλέον τα θέματα; Είναι αυτό χαρακτηριστικό ευνομούμενης και δημοκρατικής χώρας; Καλώ την κυβέρνηση να σοβαρευτεί».

Την ίδια ώρα η αγορά της Θεσσαλονίκης βρίσκεται υπό το φόβο νέας «ασφυξίας» σε περίπτωση που τα λεωφορεία αποτελέσουν και πάλι… «είδος προς εξαφάνιση». Να τονίσουμε δε, πως οι επιχειρηματίες στο κέντρο της πόλης ακόμη μετρούν τις πληγές τους καθώς υπήρξαν καταστήματα που σημείωσαν μέχρι και μηδενικό τζίρο κατά τη διάρκεια της 12ήμερης επίσχεσης! Από την άλλη πλευρά οι πολίτες προσπαθούν να φέρουν σε μία ισορροπία τα οικονομικά τους, αφού πολλοί ήταν εκείνοι που αναγκάστηκαν να βγουν εκτός προϋπολογισμού και να χρησιμοποιούν ΤΑΧΙ για τις μετακινήσεις τους. Όπως είχε αποκαλύψει έρευνα της εφημερίδας Karfitsa, οι επαγγελματίες του κλάδου είδαν μία αύξηση στις καθημερινές τους εισπράξεις που έφτασε μέχρι και στο 30%. «Σίγουρα είχαμε περισσότερους πελάτες, όμως οι συνθήκες εργασίας ήταν απαράδεκτες. Σε ολόκληρη την πόλη επικρατούσε το απόλυτο χάος καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Στα καθημερινά ταμεία είχαμε μία αύξηση της τάξεως του 20% με 30%», ανέφερε ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», Κλήμης Λεοντιάδης. Αύξηση στη δουλειά τους, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, είχαν και οι επιχειρήσεις ενοικίασης ποδηλάτων. Σύμφωνα με τον Διευθυντή Ανάπτυξης της BRAINBOX Α.Ε. Δημήτρη Δημητριάδη τα ποδήλατα που διαθέτει προς μίσθωση η εταιρία που εκπροσωπεί, έγιναν ανάρπαστα. Ενδεικτικά αναφέρεται πως από 10 έως 15 Σεπτεμβρίου οι νέοι χρήστες του συστήματος ανέρχονταν στους 54 με σύνολο ενοικιάσεων τις 374 χρήσεις, ενώ από 17 έως 22 Σεπτεμβρίου, οι νέοι χρήστες έφτασαν τους 60 με σύνολο ενοικιάσεων τις 535 χρήσεις. Το σύνολο των χρηστών του συστήματος στην Θεσσαλονίκη είναι πάνω από 12.000 χρήστες. Για την εβδομάδα των κινητοποιήσεων του ΟΑΣΘ η παραπάνω εταιρία σημείωσε αύξηση στην εγγραφή νέων χρηστών 12 % και αύξηση στο σύνολο των ενοικιάσεων κατά 45%.

oasth1

Αποφασισμένοι οι εργαζόμενοι

«Ο υπουργός κρατάει το χειρόφρενο στα χέρια του», τονίζει για ακόμη μία φορά ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ Δημήτρης Τσερμενίδης. Ο ίδιος δήλωσε στην Karfitsa ότι: «έχω στείλει έγγραφο στον ΟΑΣΘ όπου δηλώνω πως αν δεν πληρωθούμε μέχρι τις 12 Οκτωβρίου τα δεδουλευμένα του Αυγούστου και του Σεπτεμβρίου, θα προβούμε και πάλι σε επίσχεση εργασίας. Από εκεί και πέρα έχουν γίνει παρεμβάσεις από την πλευρά του Οργανισμού και γίνονται συζητήσεις ώστε να βρεθεί επιτέλους μία λύση. Όμως σε καμία περίπτωση δεν παραιτούμαστε από τις διεκδικήσεις μας», υπογράμμισε. Ο κ. Τσερμενίδης εξηγεί πως: «ο κ. Σπίρτζης δεσμεύτηκε πως αφότου πάρουμε το μισθό του Ιουλίου, σε γρήγορο χρονικό διάστημα θα καταβληθούν και τα υπόλοιπα χρήματα. Γι΄ αυτό το λόγο άλλωστε αναστείλαμε και τις κινητοποιήσεις μας. Δείχνοντας αν θέλετε και την καλή μας θέληση απέναντι στους χρήστες αστικής συγκοινωνίας στο Νομό Θεσσαλονίκης. Αν όμως ο κ. υπουργός δεν τηρήσει τις δεσμεύσεις του, θα είμαστε και πάλι στους δρόμους». Οι εργαζόμενοι του Οργανισμού ξεκαθαρίζουν πως: «δεν είμαστε απεργιομανείς». Ο ταμίας του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης και εργαζόμενος στον ΟΑΣΘ Παναγιώτης Παγώνης ανέφερε ότι: «τα χρήματα που έχουν καταβληθεί είναι για τον Ιούλιο, από εκεί και πέρα όμως πρέπει να μας καταβληθούν τα χρήματα του Αυγούστου και του Σεπτεμβρίου.  Το πιο σημαντικό απ’ όλα όμως είναι πως πρέπει να δούμε το μέλλον της αστικής συγκοινωνίας, ώστε να μην έχουμε ξανά τέτοια φαινόμενα στο άμεσο και έμμεσο μέλλον. Δεν είμαστε ούτε απεργιομανείς, ούτε θέλουμε αυτή την ταλαιπωρία. Όμως και ο κόσμος πρέπει να μας καταλάβει. Άλλοι είναι υπεύθυνοι και μας σπρώχνουν να βγούμε στο χώρο της απεργίας. Σπάσαμε την απεργία για να μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο, όμως δεν είμαστε διατεθειμένοι να συνεχιστεί αυτό εσαεί. Για εμάς τους εργαζόμενους του Οργανισμού αλλά και για το Εργατικό Κέντρο αυτή η κατάσταση είναι αιτία πολέμου. Δε γίνεται να μην πληρώνεται ο εργαζόμενος». Ο κ. Παγώνης με την ιδιότητα του μέλους του Ε.Κ.Θ. σημειώνει πως: «αν ένα οργανωμένο σωματείο δε βγει μπροστά να διεκδικήσει τουλάχιστον τους μισθούς των εργαζομένων, ποιος θα βγει, τα μικρά διαλυμένα σωματεία ή μεμονωμένα οι εργαζόμενοι; Υπόψη  πως το 95% των επιχειρήσεων στη χώρα λειτουργεί με λιγότερο από 15 εργαζόμενους, άρα λοιπόν το μεγάλο συνδικάτο είναι αυτό που θα μπορέσει να τους εκπροσωπήσει. Στη Βόρεια Ελλάδα οι εργαζόμενοι που καθυστερούν να πληρωθούν από τρεις έως έξι μήνες, ξεπερνούν τους 300.000! Ζητούμε να βρεθεί μία λύση για τη Θεσσαλονίκη αλλά και για ολόκληρο το Νομό», καταλήγει ο ίδιος.