ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

assets_large_t_942_44506439_type13031Αλλαγές με αυξήσεις και μειώσεις έρχονται φέτος στα τέλη κυκλοφορίας που θα κληθούν να πληρώσουν μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου πάνω από 5 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων. Το υπουργείο Οικονομικών επεξεργάζεται διάφορα σενάρια με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδη να δηλώνει ότι «θα μεταφέρουμε βάρος, λογικό, από παλιά και φθηνά σε νεότερα και ακριβά αυτοκίνητα». Σύμφωνα με τις προτάσεις που βρίσκονται στο τραπέζι των συζητήσεων οι αλλαγές επικεντρώνονται σε τέσσερις κατηγορίες αυτοκινήτων:

1.  Τα νέα αυτοκίνητα, αυτά που αγοράστηκαν την τελευταία πενταετία και ειδικότερα αυτά που έχουν υψηλή εμπορική αξία. Στα αυτοκίνητα αυτά θα υπάρξουν αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας.

 2. Τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν πριν από το 2005. Για τα αυτοκίνητα αυτά θα υπάρξουν κλιμακωτές μειώσεις. Μικρές μειώσεις των τελών κυκλοφορίας για εκείνα που είναι κυκλοφόρησαν μετά το 2000 έως και το 2005 και μεγαλύτερες για όσα κυκλοφόρησαν πριν το 2000. Οπως είπε ο υπουργός «δεν είναι λογικό ένα αυτοκίνητο του 1995 που η αξία του είναι 500 ευρώ να έχει τέλη κυκλοφορίας 800 ή 1.000 ευρώ, αυτοί οι παραλογισμοί πρέπει να σταματήσουν διότι έχουμε ένα κύμα κατάθεσης πινακίδων.

Θέλουμε να δώσουμε κίνητρα ώστε ο κόσμος να πάρει πίσω τις πινακίδες ή να μην κατατεθούν άλλες».

3. Τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν μετά την 1η Ιανουαρίου του 2007 για τα οποία εξετάζεται τα τέλη κυκλοφορίας να υπολογίζονται ανάλογα με του ρύπους. Με βάση το σημερινό σύστημα ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας με τους ρύπους γίνεται για τα οχήματα που έχουν πρωτοκυκλοφορήσει από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά, ενώ για τα παλαιότερα οχήματα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και το έτος πρώτης κυκλοφορίας.

Με το σενάριο που εξετάζεται θα υπολογίζονται τα τέλη με βάση τους ρύπους και για οχήματα τα οποία έχουν πρωτοκυκλοφορήσει από την 1η Ιανουαρίου 2007. Από την αλλαγή αναμένονται μικρές ή μεγαλύτερες επιβαρύνσεις για οχήματα ηλικίας σήμερα 6 έως 9 ετών.

4.  Νέες κλίμακες υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα που τα τέλη τους υπολογίζονται με βάση του εκπεμπόμενους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα. Εξετάζεται το όριο των 90 γραμμαρίων να μειωθεί ακόμη και στα 80 γραμμάρια και έτσι χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που ως τώρα δεν πλήρωναν ούτε ένα ευρώ θα πληρώσουν τέλη.

Από τις αλλαγές που θα γίνουν στο υπουργείο Οικονομικών ευελπιστούν ότι θα αυξηθούν τα έσοδα του δημοσίου καθώς θα δοθούν κίνητρα στους φορολογούμενους να ξαναπάρουν πίσω τις πινακίδες κυκλοφορίας σε οχήματα έθεσαν σε ακινησία ενώ δεδομένη θεωρείται και η μεταβίβαση βάρους των τελών από παλαιότερα οχήματα υψηλού κυβισμού σε νεότερα.imerisia.gr