ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

elegxomeni-stathmeysi-300x241

του Γιώργου Δημαρέλου*

Μετά από κάποια χρόνια ταλαιπωρίας με τις ενστάσεις των συμμετεχόντων για το διαγωνισμό της ελεγχόμενης στάθμευσης και μετά από τις «απαραίτητες» καθυστερήσεις σε ελεγκτικά συνέδρια, αποκεντρωμένες διοικήσεις κλπ, ο Δήμος Θεσσαλονίκης είναι πλέον κοντά στο να θέσει σε λειτουργία το νέο σύστημα. Απομένει μόνο να βρεθεί ο τρόπος να διασφαλιστούν οι συμβατικές υποχρεώσεις για τους περιοδικούς ελέγχους που απαιτούνται.

Έχουν εξηγηθεί αρκετές φορές τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου συστήματος λειτουργίας της ελεγχόμενης στάθμευσης. Επιγραμματικά, προβλέπεται διαχωρισμός των θέσεων για κατοίκους και επισκέπτες ανά περιοχή, λειτουργία με εφαρμογή από κινητά και τηλεφωνικό κέντρο, χρέωση ανά λεπτό και όχι ανά ώρα.

Το σημαντικότερο για την επιτυχία του συστήματος όμως κατά τη γνώμη μου είναι να το εισπράξει ο κόσμος ως κάτι που τον βοηθάει στην καθημερινότητα του και όχι ως ένα ακόμα εισπρακτικό μέτρο. Ο Δήμαρχος έχει αναφέρει εδώ και καιρό την πρόθεσή του να χρησιμοποιήσει τα χρήματα από την επιβολή προστίμων του ΚΟΚ με ανταποδοτικό τρόπο, ήτοι να χρηματοδοτήσουν την αύξηση του ανθρώπινου δυναμικού της Δημοτικής Αστυνομίας που είναι τόσο απαραίτητη για την ευταξία της πόλης. Κάτι αντίστοιχα ανταποδοτικό πρέπει να συμβεί και με τις εισπράξεις του Δήμου από την ελεγχόμενη στάθμευση.

Οι μόνοι που πρέπει να ευνοηθούν από την ελεγχόμενη στάθμευση είναι οι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής στην οποία εφαρμόζεται το σύστημα. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης οφείλει να βρει τον τρόπο (γιατί διαδικαστικά δεν είναι εύκολο) με τον οποίο τα έσοδα της ελεγχόμενης στάθμευσης θα επιδοτήσουν τη στάθμευση των κατοίκων. Θα πρέπει να γίνει ένας διαγωνισμός όπου τα ιδιωτικά παρκινγκ θα προσφέρουν ένα συγκεκριμένο αριθμό θέσεων για μηνιαία στάθμευση με το χαμηλότερο δυνατό αντίτιμο. Σε αυτό το αντίτιμο, ο Δήμος θα επιδοτεί ένα μέρος του ποσού, έτσι ώστε στον κάθε κάτοικο να αναλογεί ένα εύλογα χαμηλό ποσό που θα πληρώνει για το αυτοκίνητο του. Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα υπάρξει και αύξηση των σχετικά χαμηλών πληροτήτων των παρκινγκ, γιατί κατά την άποψή μου η δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης δεν μπορεί να αποτελεί προτεραιότητα από τη στιγμή που τα υφιστάμενα παρκινγκ δεν αγγίζουν στις περισσότερες περιπτώσεις ούτε καν το 50% της χωρητικότητάς τους.

*Ο κ. Δημαρέλος είναι δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης