ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

thumbnail1Το κίνημα της ωμοφαγίας έχει αποκτήσει αμέτρητους «πιστούς» τα τελευταία χρόνια. Γνωστή και ως live food, living cuisine ή sun food cuisine, η διατροφή με ωμά τρόφιμα, χωρίς δηλαδή θερμική επεξεργασία, είναι ουσιαστικά μια φυτο- φαγική διατροφή.

Φρέσκα φρούτα, λαχανικά, όσπρια και φύτρα, ξηροί καρποί, ρίζες, σπόροι καθώς  και μέλι, φυσικά μυρωδικά,βότανα  και άλλα φυσικά καρυκεύματα είναι οι κύριοι πρωταγωνιστές στο καθημερινό μενού αυτής της διατροφής.

Επιπλέον, οι υπερασπιστές αυτής της δίαιτας/διατροφής, πιστεύουν ότι μειώνει τον κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων καθώς επίσης αποτελεί  πρόληψη κατά  καρκίνου. Τέλος  βελτιώνει την όψη του δέρματος και βοηθάει στην καλύτερη πέψη.

Και δεν έχουν και άδικο καθώς όλο και περισσότερες επιστημονικές μελέτες από  την παγκόσμια  βιβλιογραφία έρχονται να ενισχύσουν ‘το πιστεύω τους’.

 

1.Ένζυμα Vs Γήρανση 3-0

Τα ένζυμα σε κρατάνε εν -ΖΩΗ

Τα ένζυμα δρουν ως καταλύτες για κάθε μεταβολική αντίδραση στο σώμα σου και βοηθούν στην αφομοίωση των τροφίμων από τον οργανισμό.Χωρίς αυτά δεν μπορεί να υπάρξει διαίρεση του κυττάρου, παραγωγή ενέργειας ή εγκεφαλική δραστηριότητα. Επιπλέον, οι βιταμίνες ή οι ορμόνες δεν μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους, πόσο μάλλον  να βοηθήσουν το ανοσοποιητικό σου σύστημα.

Κάθε τροφή περιέχει τον τέλειο συνδυασμό των ενζύμων για τη σωστή της πέψη, τα λεγόμενα τροφικά ένζυμα. Έχει διαπιστωθεί πως το μαγείρεμα τροφίμων πάνω από50°Cκαταστρέφει τα φυσικά ένζυμα και εξαντλεί το απόθεμα των πεπερασμένων ενζύμων.Σαν παράδειγμα: μια 85χρονη έχει μόνο το ένα τριακοστό των ενζύμων μιας 18χρονης.Με άλλα λόγια κατά τη διάρκεια της ζωής σου το αποθεματικό των ενζύμων σου θα εξαντλείται σιγά-σιγά και μέσω της μαγειρεμένης τροφής.

2.Γίνε Εσκιμώος

Οι Εσκιμώοι είναι ένα αξιοσημείωτο παράδειγμα της μετασχηματιστικής δύναμης των ενζύμων. Η λέξη Εσκιμώος σημαίνει «αυτός που τρώει ακατέργαστο»(eskimants = «τρώει ωμά», από το eski = «ωμός» + mants = «τρώει»). Παρόλο που η διατροφή τους εδώ και αιώνες αποτελείται κυρίως από πρωτείνες φάλαινας ή λίπους φώκιας, οι Εσκιμώοι δεν ανέπτυξαν  αρτηριοσκλήρωση και δεν είχαν σχεδόν ποτέ ιστορικό καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού επεισοδίου ή υψηλή αρτηριακή πίεση!Τυχαίο ; Οι επιστήμονες ακόμα ψάχνουν!

3.Θερμικά επεξεργασμένα λιπαρά

Οι υπάρχουσες διατροφικές συνήθειες του δυτικού πολιτισμού μπορούν να είναι αρκετά υγιεινές, αλλά έχει αποδειχθει ότι αν μαγειρέψουμε το ελαιόλαδο σε θερμοκρασία άνω των50°C και για πολλές φορές ,τότε αυτό μπορεί να γίνει επικίνδυνο για τα τοιχώματα των αγγείων σου.

4. Ξέχνα το μαγείρεμα, αποχαιρέτησε τα περιττά κιλά

Η διατήρηση του σωματικού λίπους που έχει συνηθίσει ο οργανισμός σου είναι μέρος του μηχανισμού αυτοπροστασίας του σώματός σου. Η λύση για την απώλεια βάρους είναι να συνεργαστείς και όχι να πολεμήσεις τον μηχανισμό αυτοπροστασίας.

Τι σημαίνει αυτό; Τι πρέπει να κάνεις;

-Πρώτα, πρέπει ταίσεις το σώμα σου, με  όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται (είναι τουλάχιστον 30 τα πιο γνωστά). Τα φρέσκα ωμά φυτικά τρόφιμα περιέχουν πολύ περισσότερα.

-Στη συνέχεια, να κατευνάσεις το ερεθισμένο και υπερ-ενεργό πεπτικό σύστημα, έτσι ώστε οι λειτουργίες του να επιστρέψουν σε φυσιολογικούς ρυθμούς. Μόνο τότε θα ωφεληθείς πλήρως από τα τρόφιμα που τρως και θα ξεχάσεις την πείνα σου.θυμίσου τη ρύση του Ιπποκράτη «Όλες οι ασθένειες ξεκινούν από το πεπτικό».

-Τέλος, να απαλλαγείς από τις συσσωρευμένες τοξίνες, διότι εμποδίζουν την αφομοίωση των βιταμινών και αντιοξειδωτικών ουσιών και επηρεάζουν αρνητικά το ενδοκρινικό(ορμόνες)και νευρικό σύστημα(στρες).

Μια διατροφή με σωστά επιλεγμένα ωμά τρόφιμα θα σε οδηγήσει σταδιακά και χωρίς να χρειάζεται να δώσεις προσοχή στο μέτρημα και στις  θερμίδες , στην αυτορύθμιση του μεταβολισμού σου.

Αξιοθαύμαστο για το σώμα όταν η   απώλεια βάρους, γίνεται μέσω διατροφής με ακατέργαστα τρόφιμα, είναι λιγότερη χαλαρότητα και περισσότερη σύσφιξη  κάτι  που αποτελεί ένα μικρό θαύμα.

 

5. Κλείσε το μάτι της κουζίνας για να ανοίξει το μάτι σου / Ξεπέρασε την κόπωση

Μία από τις πιο σημαντικές πτυχές των ζωντανών τροφίμων είναι ότι είναι “ηλεκτροφόρα καλώδια”. Δρούν σαν διεγέρτες των κυττάρων.Η χρόνια κόπωση, που χαρακτηρίζεται από ευερεθιστότητα, λήθαργο και την αίσθηση ότι σχεδόν τα πάντα απαιτούν πάρα πολύ κόπο, έχει κληθεί «η μάστιγα του σύγχρονου πολιτισμού». Πάνω από το 80% των ανθρώπων που αισθάνονται χρονίως κουρασμένοι έχουν ‘καθαρές’   εργαστηριακές εξετάσεις και ακτινογραφίες.

Είναι γνωστό ότι τα χαμηλά επίπεδα καλίου ,μαγνησίου και η  υψηλή πρόσληψη νατρίου καθώς και η χοληστερόλη,αλλά  και το χρόνιο στρες είναι μια από τις αιτίες της χρόνιας κόπωσης.

Μια ωμοφαγική διατροφή, με φρέσκα, πράσινα λαχανικά πλούσια σε χλωροφύλλη, εξασφαλίζει την μέγιστη πρόσληψη ηλεκτρολυτών ,μειώνει τη χοληστερίνη,βοηθά το στρες.Οι αλλαγές στη φυσιολογία είναι άμεσες μέσα από την αύξηση της σωματικής απόδοσης και τη διάρκεια της ενέργειας.

6. Περισσότερες θρεπτικές ουσίες

Όλα τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν τόσο ασβέστιο και τόσα αμινοξέα (τα δομικά στοιχεία για την πρωτεΐνη) στην αναλογία που τα χρειαζόμαστε.

Στην πραγματικότητα, τα κρεμμύδια,το μπρόκολο ,κουνουπίδι και τα γογγύλια είναι φορτωμένα με ασβέστιο. Τα αμύγδαλα περιέχουν πρωτεΐνες όπως το κόκκινο κρέας και 6% περισσότερο ασβέστιο ανά 100g σε σχέση με το απλό γιαούρτι. Η σπιρουλίνα είναι η μεγαλύτερη φυσική τροφή σε πρωτεΐνες του πλανήτη με όλα τα απαραίτητα αμινοξέα που απαιτούνται για τη βέλτιστη υγεία.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο ζώο στον κόσμο, με τα μεγαλύτερα δόντια και κάποια μέση μυική μάζα, είναι ένας ελέφαντας. Και είναι ένα ζώο που είναι χορτοφάγο…!

7. Απόκτησε όμορφο δέρμα, μαλλιά και νύχια

Ορισμένες βιταμίνες και ανόργανα συστατικά είναι διαθέσιμα σε πολύ μεγαλύτερες ποσότητες σε μια δίαιτα πλούσια με ωμά τρόφιμα από ό,τι σε μια  δίαιτα πλούσια με κορεσμένο λίπος  και επεξεργασμένους υδατάνθρακες.

“Όπλα”, όπως η βιταμίνη C και Α, ο ψευδάργυρος και τα φλαβονοειδή είναι απολύτως απαραίτητα για τη διατήρηση λάμπερών και δυνατών μαλλιών και νυχιών και προστατεύουν το δέρμα σου από τις επιπτώσεις της πρόωρης γήρανσης. Όλα αυτά τα στοιχεία βρίσκονται σε αφθονία μέσα σε ωμά φρούτα και λαχανικά,καρπούς ,όσπρια ,πίτουρα δημητριακών  κάτι που η δυτική διατροφή αγνοεί.

8. Φάε ωμά. Χαμογέλασε ξανά.

Επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει ότι μια διατροφή με ακατέργαστες τροφές μπορεί να βελτιώσει ορισμένες πτυχές της πνευματικής αλλά και της συναισθηματικής υγείας.

Ένας άλλος λόγος για να ακολουθήσεις ωμοφαγική διατροφή είναι ότι καταστέλλει την κόπωση , ανυψώνει την πνευματική σου διαύγεια, επηρεάζοντας τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Οι ακατέργαστες ίνες , οι πλήρεις ποσότητες φολικού οξέος από τα φυλλώδη λαχανικά , βοηθούν στη σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, καταργούν  τις εναλλαγές της διάθεσης και άλλα συμπτώματα που χαρακτηρίζουν την υπογλυκαιμία.

 

ΚΑΝΕ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΣΗΜΕΡΑ ΚΙΟΛΑΣ!

Δοκίμασε τις πρώτες απλές συνταγές  και τσέκαρε την απόδοσή σου μέσα στις  πρώτες 10 μέρες

 

  • Μούσκεψε όλους τους καρπούς και σπόρους για να ζωντανέψουν πάλι.
  • Βάλε σε νερό για 6-8 ώρες αμύγδαλα και κουκουνάρι και φτιάξε το δικό σου γάλα.
  • Μούσκεψε όσπρια  π.χ ροβίτσα περιμένοντας να βγάλει τα δικά του φύτρα.Κατανάλωσέ τα  σαν σαλάτα με ελαιόλαδο-λεμόνι σουσάμι και ηλιόσπορο
  • Φτιάξε βάση για τάρτα φρούτων χτυπώντας κάσιους,αμύγδαλα-πίτουρο βρώμης και ελαιόλαδο και στρώσε πάνω λεπτές φέτες από φρέσκα φρούτα ή λαχανικά. Φτιάξε κατά τον  ίδιο τρόπο μπάρες  δημητριακών.

boro.gr