ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

του Βαγγέλη Στολάκη

Πολλοί το  χαρακτηρίζουν ως το… ελληνικό e-bay, αφού σύμφωνα με τους δημιουργούς του δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα. Ο λόγος για το www.wildrobe.com, μια online πλατφόρμα όπου οι χρήστες του διαδικτύου μπορούν να πωλούν και να αγοράζουν αξεσουάρ, ρούχα και παπούτσια μάρκας ή χειροποίητα, χρησιμοποιημένα σε καλή κατάσταση ή ακόμα και καινούρια.

Δημιουργοί της καινοτομικής αυτής πλατφόρμας δυο νέοι, μόλις 29 ετών από την Αθήνα. Η Βάσια Πικρού και ο Κωνσταντίνος Παπαζαφειρόπουλος οι οποίοι στην Ελλάδα της κρίσης σκέφτηκαν να… «ανοίξουν» τη ντουλάπα της μέσης Ελληνίδας και από αυτή την καινοτομία τους να βγάλουν λεφτά. Οι λόγοι για τη δημιουργία του wildrobe, πολλοί. Αρχικά, όπως αναφέρουν οι δημιουργοί του στην KARFITSA μια έρευνα πουν είχαν στα χέρια τους, σύμφωνα με την οποία περίπου το 80% των ρούχων , των αντικειμένων και των αξεσουάρ που βρίσκονται σε μια γυναικεία ντουλάπα παραμένουν αχρησιμοποίητα. Ένας δεύτερος λόγος είναι πως και οι δυο τους επιδίωκαν να κάνουν κάτι καινούριο και δημιουργικό. Ο τρίτος λόγος που τους οδήγησε να κάνουν την ιδέα τους πράξη είναι να κάνουν τη σχέση των καταναλωτών ουσιαστικότερη με τον πλανήτη. Όπως άλλωστε αναφέρουν οι δυο νέοι: «Για να δημιουργηθεί 1 απλό βαμβακερό μπλουζάκι χρειάζονται 2.700 λίτρα πόσιμου νερού, ποσότητα που ισοδυναμεί με το νερό που χρειάζεται να πιει ένας άνθρωπος για 900 μέρες ή διαφορετικά 2.5 χρόνια. Γιατί τα παλιά ρούχα να παραμένουν αναξιοποίητα»;

Κάνε τα ψώνια… διασκέδαση

«Είναι αλήθεια ότι οι ντουλάπες μας είναι γεμάτες με αντικείμενα που πλέον δεν αξιοποιούμε, είτε γιατί πλέον δεν εκφράζουν την προσωπικότητά μας είτε γιατί δεν είναι στο νούμερό μας είτε για διάφορους άλλους πολυάριθμους λόγους. Η πραγματικότητα αυτή όχι μόνο δημιουργεί πρόβλημα χρόνου και διαχείρισης σε καθημερινή βάση αλλά αναδεικνύει το ζήτημα της γενικότερης φιλοσοφίας και κουλτούρας έκφρασης της προσωπικότητάς μας μέσα από τον τρόπο ένδυσής μας. Έτσι, σε μια περίοδο έντονης αναζήτησης και δημιουργικότητας αποφασίσαμε να χτίσουμε κάτι από το μηδέν διαμορφώνοντας κάθε μικρή λεπτομέρεια του DNA του με απώτερο σκοπό να κάνουμε ένα κομμάτι της ζωής των χρηστών μας πιο όμορφο και ουσιαστικό με τον πιο εύκολο και διασκεδαστικό τρόπο και φέραμε στη ζωή το wildrobe, μια πλατφόρμα που φιλοδοξεί να αλλάξει τη σχέση μας με τη μόδα και να ενισχύσει την υιοθέτηση ενός σύγχρονου τρόπου ζωής» λένε στην KARFITSA.

Η Βάσια Πικρού είναι δικηγόρος και ο Κωνσταντίνος Παπαζαφειρόπουλος οικονομολόγος. Οι σπουδές τους βέβαια δεν τους απέτρεψαν από το να ασχοληθούν με τον κόσμο της μόδας. «Στο Wildrobe ονειρευόμαστε να δημιουργήσουμε έναν συναρπαστικό κόσμο μόδας στον οποίο θα μοιραζόμαστε μοναδικά αντικείμενα από τις ντουλάπες μας που δεν εκφράζουν πλέον τους πραγματικούς εαυτούς μας με ανθρώπους που θα ήταν ενθουσιασμένοι να τους δώσουν μια δεύτερη ευκαιρία σε απίστευτες εμπειρίες παρατείνοντας την αξία τους. Με πάθος και αφοσίωση θα κάνουμε αυτήν τη διαδικασία απολαυστική και αξέχαστη» αναφέρουν χαρακτηριστικά. Η ιδέα ξεκίνησε στις αρχές του 2015, ωστόσο πήρε σάρκα και οστά μόλις τον περασμένο Ιούλιο. Η καινοτόμα πλατφόρμα τους δε, έχει γίνει ανάρπαστη εάν αναλογιστεί κανείς ότι μέσα σε λίγους μήνες οι δυο νέοι έχουν δει μια αύξηση επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας τους αλλά και αγοραπωλησιών μέσω αυτής που αγγίζει το 60%.

«Δίνουμε τη δυνατότητα στους ανθρώπους να πάρουν πίσω ένα μέρος της επένδυσης που έκαναν για κάποιο αντικείμενο, ρούχο ή αξεσουάρ» λέει η Βάσια Πικρού. Αν και μέχρι σήμερα η εφαρμογή απευθύνεται σε γυναίκες, αφού αντικείμενα αγοραπωλησιών είναι… γένους θηλυκού, στα άμεσα σχέδια των δυο νεαρών επιχειρηματιών είναι να δημιουργήσουν μια αντίστοιχη ηλεκτρονική πλατφόρμα για παιδιά και για άνδρες.

Η διαδικασία

Ποια είναι όμως η διαδικασία που ακολουθείται; Αρχικά ο πωλητής θα πρέπει να κατοχυρώσει τα στοιχεία του στην πλατφόρμα. «Ανεβάζει» φωτογραφίες του προϊόντος που είναι προς πώληση, συμπληρώνει την περιγραφή του προϊόντος και ολοκληρώνει τη διαδικασία. Σε επόμενη φάση οι συνεργάτες του wildrobe δίνουν περιθώριο δυο ημερών στον πωλητή σε περίπτωση που αλλάξει άποψη. Μέσα σε αυτές τις 48ώρες μετατρέπουν σε… επαγγελματικές τις φωτογραφίες που έχει «ανεβάσει» στην πλατφόρμα ο χρήστης. Μεταφορική εταιρία με την οποία συνεργάζονται παραλαμβάνει το αντικείμενο, το ρούχο ή το αξεσουάρ και το μεταφέρει στις εγκαταστάσεις του wildrobe. Όταν κάποιος δει το αντικείμενο και θελήσει να το αγοράσει, τότε γίνεται η αποστολή σε όλη την Ελλάδα ενώ η πληρωμή πραγματοποιείται είτε με αντικαταβολή είτε με κάρτα.

Τι συμβαίνει όμως όταν ένα αντικείμενο δεν ανταποκρίνεται στις φωτογραφίες του πωλητή; «Τότε το αντικείμενο επιστρέφει πίσω στον κάτοχό του» δηλώνει νέτα σκέτα η κ. Πικρού. Έδρα της επιχείρησης των δυο νεαρών είναι το… σπίτι τους. Τόσο η Βάσια Πικρού όσο και ο Κωνσταντίνος Παπαζαφειρόπουλος ασχολούνται αποκλειστικά με αυτό, ενώ συνεργάζονται με μια πλειάδα εξωτερικών συνεργατών, όπως γραφίστες, τεχνικούς και προγραμματιστές για τις όποιες ανάγκες μπορεί να προκύψουν.

Όπως αναφέρουν στην KARFITSA οι δυο νεαροί επιχειρηματίες «αυτό που κάνουμε είναι να φιλοξενούμε στην ηλεκτρονική μας πλατφόρμα πολλά μικρά e-shops». Τι σημαίνει όμως αυτό; Ότι κάθε γυναίκα σε πρώτη φάση που επιθυμεί να αξιοποιήσει κάποια από τα πράγματα της ντουλάπας της που έχει χρησιμοποιήσει χρόνια μπορεί να τα «ανεβάσει» στο wildrobe και να δημιουργήσει το δικό της μικρό διαδικτυακό κατάστημα.

Σημειώνεται πως οι αγοραπωλησίες μέχρι σήμερα πραγματοποιούνται αποκλειστικά εντός συνόρων.

unnamed-1 unnamed-2