ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Το 60% των εμπορικών επισκεπτών που έρχονται στη Θεσσαλονίκη για να συμμετάσχουν σε εκθέσεις και εκδηλώσεις που διοργανώνει η ΔΕΘ-HELEXPO επιστρέφουν στην πόλη ως τουρίστες. Είναι οι λεγόμενοι hosted buyers, που γνωρίζουν σε πρώτη φάση την πόλη ως επαγγελματίες, αλλά η Θεσσαλονίκη καταφέρνει να τους κερδίσει, με αποτέλεσμα να έρχονται εκ νέου, για να κάνουν τις διακοπές τους.

Τα παραπάνω είναι μερικά από τα στοιχεία έρευνας που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του 13ου Διεθνούς Συνεδρίου της Εταιρείας Οικονομολόγων που διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη. Το θέμα της έρευνας ήταν «Η τουριστική διάσταση του προγράμματος φιλοξενίας εμπορικών επισκεπτών (Hosted Buyers Programme) της ΔΕΘ-HELEXPO. Μια πρώτη αποτίμηση για την περίοδο 2014-2016», την οποία διεξήγαγαν η διευθύντρια του Ινστιτούτου Εκθεσιακών Ερευνών (ΙΕΕ) Βίκυ Δαλκράνη, ο ερευνητής του ΙΕΕ Δημήτρης Κουρκουρίδης και ο Δ. Σύμβουλος της ΔΕΘ-HELEXPO Κυριάκος Ποζρικίδης.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι προσκεκλημένοι στις εμπορικές εκθέσεις μπορεί να επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη για εμπορικούς λόγους, όμως αυτό τους δίνει την ευκαιρία να γνωρίσουν την πόλη, με συνέπεια να αναπτύσσονται τουριστικές δυναμικές. Μάλιστα το 86% των εμπορικών επισκεπτών αναφέρουν, ότι θα πρότειναν τη Θεσσαλονίκη ως τουριστικό προορισμό σε φίλους και συγγενείς.

Ειδικότερα, το 31,5% των συμμετεχόντων στην έρευνα, αναφέρει ότι κατά την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη επισκέφθηκε τα εστιατόρια – μπαρ της πόλης, το 22,0% αναφέρει ότι πραγματοποίησε αγορές από τα καταστήματα της πόλης, το 19,2% αναφέρει ότι επισκέφθηκε τους τουριστικούς πόρους της πόλης και το 9,3%, αναφέρει ότι επισκέφθηκε τους τουριστικούς πόρους της γύρω περιοχής.

πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ