ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Αν και έγκυος, δέχονταν… χτυπήματα ψυχολογικά και σωματικά μέχρι τον τοκετό. Η Μαρία Π. σήμερα μεγαλώνει μόνη τα παιδιά της, όμως η βία και η οργή του πρώην συντρόφου της έχει καταστρέψει όχι μονο τη ζωή της αλλά και τα όνειρα της. Μετά απ όσα απειλητικά έχει ζήσει δίπλα σε έναν βίαιο άνθρωπο, κατόρθωσε να χωρίσει και να σταθεί μόνο οικονομικά στα πόδια της, αλλά δεν κατόρθωσε να δώσει αισιοδοξία και χαρά στα δύο της παιδιά. Όπως έλεγε στους ειδικούς της γραμμής 15900, δεν χάρηκε ούτε τη μητρότητα ούτε τη ζωή… «προσπάθησα, αγωνίστηκα να επιβιώσουμε, να μην μας λυπηθεί κανεις, να μην λείψει στα παιδιά μου φαγητό και μόρφωση, όμως δεν κατάφερα πολλά άλλα… Δεν δέθηκα όσο θα ήθελα μαζί τους. Έτρεχα από δουλειά σε δουλειά. Δεν τα καμάρωσα σε γιορτές, δεν πήγαινα να ρωτήσω δασκάλους, δεν γελούσα μαζί τους…»

Η Τηλφωνική Γραμμή SOS 15900 στο διάστημα 11/3/2011 έως 16/11/2016 δέχθηκε  26548 κλήσεις και 346  ηλεκτρονικά μηνύματα. Επί του συνόλου των κλήσεων, οι 21381 (81%) αφορούσαν σε καταγγελίες περιπτώσεων έμφυλης βίας. Από αυτές οι 15454 κλήσεις (72%) αφορούσαν σε καταγγελίες των ίδιων των κακοποιημένων γυναικών ενώ οι 5927 κλήσεις (28%), αφορούσαν σε καταγγελίες από τρίτα πρόσωπα (κυρίως από φίλους/-ες 26%, γονείς 16%, άλλους συγγενείς 14%, αδελφός/ή 13%, γείτονας 13% και άλλα άτομα 16%).

Από τις 15454 κλήσεις που αφορούσαν σε καταγγελίες των ίδιων των κακοποιημένων γυναικών οι 12958 κλήσεις (83%) αφορούσαν σε  ενδοοικογενειακή βία, οι 218 κλήσεις (1%) σε σεξουαλική παρενόχληση, οι 182 κλήσεις (1%) σε περιπτώσεις  βιασμού, οι 12 κλήσεις (0%) σε πορνεία,  13 κλήσεις (0%) σε trafficking και  515 κλήσεις (3%) αφορούσαν σε καταγγελία άλλων μορφών βίας. Τα αιτήματα των κλήσεων αυτών αφορούσαν :  6523 κλήσεις (34%) σε ψυχοκοινωνική στήριξη, 4955 κλήσεις (26%) σε νομική συμβουλευτική, 1402 κλήσεις (7%) σε νομική βοήθεια, 1069 κλήσεις (6%) σε αναζήτηση φιλοξενίας και 286 κλήσεις (1%) σε αναζήτηση εργασίας. Από τις 15454 γυναίκες που κάλεσαν τη γραμμή, οι 9409 (61%) είναι μητέρες.

Από τις γυναίκες θύματα βίας που απάντησαν στην ερώτηση για την εργασιακή τους κατάσταση φαίνεται ότι:

4118  (27%) είναι απασχολούμενες (από τις οποίες 511 (12%) είναι αυτοαπασχολούμενες) 3870  (25%) είναι άνεργες (από τις οποίες   530  (14%) μακροχρόνια άνεργες) και 1764 (11%) είναι ανενεργές (από τις οποίες 109 (6%) παρακολουθούν εκπαίδευση ή κατάρτιση)

Από τις γυναίκες θύματα βίας που απάντησαν στην ερώτηση για την οικογενειακή τους κατάσταση φαίνεται ότι:

7498  (49%) είναι έγγαμες – 1572  (10%) είναι άγαμες –1055 (7 %) σε διάσταση –801  (5%) διαζευγμένες-223 (1%) σε κατάσταση χηρείας –594 ( 4%) σε συμβίωση

Από τις γυναίκες που απάντησαν στην ερώτηση για την ηλικία τους φαίνεται ότι: 469  (3%) είναι  από 15 έως 24 ετών-3986 (26%) είναι από 25 έως 39 ετών –4060 (26%) είναι  από 40 έως 54 ετών –1139 (7%) είναι  από 55 έως 64 και –638 (4%) είναι από 65 ετών και άνω.

Από τις γυναίκες που απάντησαν στην ερώτηση για το μορφωτικό τους επίπεδο φαίνεται ότι:

12  (0%) είναι τυπικά αναλφάβητες

685 (4%) έχουν ολοκληρώσει την πρωτοβάθμια ή κατώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

937  (6%) την ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

517  (3%) τη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση μη τριτοβάθμιου επιπέδου και

1819 (12%) την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Από το σύνολο των γυναικών που κάλεσαν στην τηλεφωνική γραμμή προκύπτει ότι:

11499 (74%) είναι Ελληνίδες

1178 ( 8%) είναι μετανάστριες

25 (0%) ανήκουν σε μειονότητες

107 (1%) είναι ΑΜΕΑ.

Ως προς την οικονομική κατάσταση, από τις γυναίκες που απάντησαν στην αντίστοιχη ερώτηση, 2473 (16%) την περιγράφουν ως μέτρια, 2359 (15%) την αναφέρουν ως κακή, 1420 (9%) ως καλή, 651 (4%) ως πολύ κακή και 190(1%) ως πολύ καλή. Τονίζεται ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες είναι απολύτως εμπιστευτικές και καλυπτόμενες από το απόρρητο της συμβουλευτικής.