ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Ένας Θεσσαλονικιός σκιτσογράφος κάνει το γύρω του διαδικτύου μέσα από τα σκίτσα του παρουσιάζοντας διαφορετικές εκδοχές σε παροιμίες, αρχαιοελληνικές ιστορίες και λαϊκές εκφράσεις βγαλμένες μέσα από τη ζωή.

Της Φιλίππα Βλαστού

Πως θα σας ακουγόταν αν ξαφνικά «των φρονίμων τα παιδιά δεν μαγείρευαν πριν πεινάσουν», αν μητέρες έλεγαν «όχι στη ζακέτα», αν ο Κύκλωπας είχε ρωτήσει τον Οδυσσέα εκτός από το όνομα και το επίθετο του και αν τελικά το τηλέφωνο της Άννας Βίσση είχε χτυπήσει στις…12.  Αναρχία είναι η καταλληλότερη λέξη για να περιγράψει την κόντρα στις παραπάνω «εναλλακτικές» πραγματικότητες .

10501673_807667899264131_5426109438525877172_n

«Αναρχία» είναι επίσης και μια από τις σειρές σκίτσων του καλλιτέχνη Rabbit. Ο Θεσσαλονικιός καλλιτέχνης είναι αυτοδίδακτος και ασχολείται συστηματικά με την σκιτσογραφία τα τελευταία οκτώ χρόνια, έχει εικονογραφήσει εκπαιδευτικά εγχειρίδια, έχει διοργανώσει μια ατομική έκθεση στην Ολλανδία και έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και την Ολλανδία. Δουλειές του έχουν δημοσιευτεί σε ιστοσελίδες και περιοδικά της Ελλάδας και του εξωτερικού. Ο Rabbit αυτή τη περίοδο μένει στην Αθήνα όπως είπε στην KARFITSA για επαγγελματικούς λόγους.

Η «αναρχία» της σκιτσογραφίας

Τα σκίτσα της σειράς «Αναρχία»  έχουν γίνει viral. Ο Rabbit αναφερόμενος στη σειρά εξήγησε πως : « Η «Αναρχία» έχει γίνει σίγουρα η πιο γνωστή σειρά. Βασίζεται σε ένα παλιό σκίτσο ενός Ισλανδού σκιτσογράφου και από εκεί και πέρα η ιδέα έχει εξελιχτεί με διάφορους τρόπους. Αν μπορώ να το ορίσω κάπως, η λέξη αναρχία χρησιμοποιείται ως μια διακοπή, μια παρεμβολή σε μια αυτόματη ροή σκέψεων.

304745_461272527237005_1016127801_n

Η Αναρχία κάνει πλάκα με τις αυτόματες ροές σκέψης, τους συνειρμούς, την παράδοση, τη συνήθεια, με την κυρίαρχη κουλτούρα. Παρεμβάλλεται, λέει «όχι», σταματάει και χώνεται σε αυτές τις ροές για να τις διαταράξει, για να δημιουργήσει ένα χώρο για γέλιο και για αυτοπροσδιορισμό». Πέρα από την παραπάνω σειρά σκίτσων ο Rabbit έχει κυκλοφορήσει και τις «mice who prefer to fail» και «Little People».

Η τέχνη που έχει… πέραση

« Ο Alan Moore έλεγε πως του αρέσει η τέχνη γιατί είναι το πιο δημοκρατικό μέσο, το μόνο που χρειάζεσαι είναι ένα στυλό και ένα τετράδιο» είπε ο Rabbit και τόνισε ότι: «η τέχνη της σκιτσογραφίας έχει πέραση παντού λόγω της απλότητας και της αμεσότητάς της. Αυτό που μου αρέσει είναι ότι έχει κάτι το εύκολο, το άμεσο και υπό μια έννοια διεθνές και διαχρονικό. Είναι μια τέχνη φιλική στον δέκτη, το μήνυμα γίνεται εύκολα και γρήγορα αντιληπτό.

14876516_1314279708602945_7861731259743605990_o

Επίσης έχει μια «δημοκρατικότητα» μέσα της». Μάλιστα, ο ίδιος υποστηρίζει ότι όσο πιο απλό είναι ένα σκίτσο τόσο μεγαλύτερη απήχηση έχει. «Υπάρχουν σκίτσα που έχω κάνει σε καλό χαρτί με πενάκια, κάρβουνα και μετά επεξεργασμένα στο photoshop κλπ. και υπάρχουν άλλα σκίτσα τα οποία έχουν γίνει σε δέκα λεπτά σε ότι χαρτί έχω βρει μπροστά μου με ότι μολύβι έπεσε στα χέρια μου, την ώρα που είναι βράδυ και ταυτόχρονα μαγειρεύω, ή όταν είμαι μέσα στο τραίνο και μέσα σε ένα τέταρτο το έχω σκανάρει ή φωτογραφίσει και το έχω ανεβάσει ήδη στο site μου. Συνήθως αυτά είναι και τα πιο επιτυχημένα, αυτά που αγάπησε πιο πολύ κόσμος. Είναι σαν όσο λιγότερο προσπαθώ, τόσο πιο εύστοχο να βγαίνει κάτι», είπε. Μάλιστα, ο ίδιος τονίζει ότι ένας σκιτσογράφος μπορεί να βιοποριστεί κάνοντας αποκλειστικά και μόνο αυτή τη δουλεία λέγοντας πως : «αρκετοί καλλιτέχνες το κάνουν ήδη, οπότε σίγουρα και γίνεται. Το θέμα είναι μέσα σε τι πλαίσιο γίνεται αυτό, με τι συμφωνίες και με πόση καλλιτεχνική ελευθερία».

«Η κρίση έδωσε διαφορετική έμπνευση»

Αναμφισβήτητα η οικονομική κρίση και οι συνέπειες της έδωσαν έμπνευση σε καλλιτέχνες να δημιουργήσουν. Από την πλευρά του ο Rabbit υπογράμμισε ότι : «η κρίση έδωσε διαφορετική έμπνευση, όχι μεγαλύτερη ή μικρότερη» και συμπλήρωσε: «κατά τα άλλα η έμπνευση έρχεται από το περιβάλλον, από τις συνθήκες και τα ερεθίσματα, τα οποία εισπράττω και προσπαθώ να επεξεργαστώ και να αποδώσω». Επίσης, ο ίδιος πρόσθεσε πως ακόμη μια πηγή δημιουργίας για εκείνον είναι : « η βαρεμάρα, το κενό, το τίποτα».

15391462_1366111486753100_2204058321929402120_o %ce%9c%ce%95%ce%93%ce%91%ce%9b%ce%97-1 %ce%9c%ce%95%ce%93%ce%91%ce%9b%ce%97-2