ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Προσεκτική οδήγηση σε χιονισμένους δρόμους, γίνεται με σωστή συντήρηση αυτοκινήτου (φορτίο μπαταρίας, λιπαντικά κινητήρα, αέρας ελαστικών, υγρό υαλοκαθαριστήρων, φουλ καύσιμο). Αν ανήκετε στην κατηγορία των οδηγών που αφήνουν τα λάστιχα να λιώσουν με τα διπλάσια από τα προβλεπόμενα χιλιόμετρα, καλύτερα να μην μετακινήσετε καν το αυτοκίνητό σας. Φροντίζουμε να έχουμε καθαρά τα κρύσταλλα για καλύτερη ορατότητα, έχουμε αλυσίδες στο πορτμπαγκάζ (και τις βγάζουμε όταν περάσει ο παγετός για να γλυτώσουμε βάρος), διατηρούμε απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα, κινούμαστε με μικρή ταχύτητα και δεν το παίζουμε… Σουμάχερ. Φροντίζουμε να έχουμε φουλ φορτισμένο το κινητό (αν υπάρχει και φορτιστής στο αυτοκίνητο ακόμη καλύτερα), έχουμε το νου μας για περιοχές δίχως σήμα, δεν φρενάρουμε απότομα, δεν κάνουμε άγαρμπες κινήσεις, έχουμε τους προβολείς και τα φώτα ομίχλης (όταν είναι απαραίτητο αναμμένα), δεν στρίβουμε προκαλώντας υποστροφή, στις κατηφόρες κινούμαστε με κουμπωμένη 2α ή και 1η σχέση στο κιβώτιο. Στις ανηφόρες, τα προσθιοκίνητα έχουν πρόβλημα καθώς το βάρος μετατοπίζεται προς τα πίσω. Αν το πράγμα ζορίζει και σας παίρνει για μανούβρα, ανηφορίστε με όπισθεν. Αντίθετα, ισχύει για τα πισωκίνητα, όπου ο πίσω άξονας θέλει βάρος για να καλύτερη πρόσφυση, πάντα στα όρια της λογικής. Στην εκκίνηση, αν οι τροχοί σπινάρουν δεν θα είναι λόγω της… υπεραπόδοσης του τούρμπο από το συμπυκνωμένο αέρα, αλλά από την μειωμένη πρόσφυση. Ξεκινήστε με 2α στο κιβώτιο, προσοχή σε μέρη που δεν τα βλέπει ο ήλιος όπου το οδόστρωμα πιάνει πάγο, μην βάζετε στο διαπασών την …θέρμανση, διότι μειώνει τα αντανακλαστικά σας. Πριν χιονίσει, φροντίζουμε να έχουμε προβάρει τις αλυσίδες στους τροχούς του αυτοκινήτου μας. Αν δεν το κάνετε, θα ταλαιπωρηθείτε ιδιαίτερα μέσα στο κρύο να προσπαθείτε να προσδέσετε τις αλυσίδες μέσα στο τσουχτερό κρύο. Προσοχή, τις αλυσίδες τις βάζουμε στους κινητήριους τροχούς (στα προσθιοκίνητα μπροστά, στα πισωκίνητα πίσω, στα τετρακίνητα μπροστά/πίσω ή μπροστά αν υπάρχει ένα σετ για καλύτερο τιμόνι ή στους τροχούς που συστήνει ο κατασκευαστής). Κοινώς, RTFM (Read The [email protected] Manual) 🙂

Τώρα, ακόμη και με φρέσκα καλοκαιρινά λάστιχα η οδήγηση στην άσφαλτο και σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες προκαλεί ένα βασικό πρόβλημα: σκληραίνει την ήδη σκληρή γόμα και ουσιαστικά κάνει το πέλμα «κούτσουρο», το οποίο και δεν προσφέρει πρόσφυση και η χάραξή του «μπουκώνει» από τον πάγο μετατρέποντας το λάστιχο σε σλικ. Τα κατάλληλα λάστιχα δεν είναι άλλα από τα χειμερινά, τα οποία έχουν τέτοια χάραξη και τόσο μαλακή γόμα που δεν χάνει τα χαρακτηριστικά της στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες (-20 βαθμούς Κελσίου και βάλε). Αυτά τα λάστιχα χρησιμοποιούν σε διάφορες περιοχές στην Βόρεια Ελλάδα και αν δείτε κάποιον να κινείται πιο γρήγορα από εσάς η μεγαλύτερη χαζομάρα θα είναι να τρέξετε να τον προλάβετε…

Υπάρχει ένας ακόμη μύθος που λέγεται συχνά σε ότι αφορά το ESP και πως αυτό θα πρέπει να απενεργοποιείται όταν υπάρχουν χιονοαλυσίδες. Ο οποίος καταρρίπτεται από αρκετά σύγχρονα μοντέλα που δεν διαθέτουν καν διακόπτη απενεργοποίησης! Σε hardcore καταστάσεις πρέπει να έχετε μαζί σας ξύστρα (όχι για εκεί που νομίζετε αλλά για το παρμπρίζ), χάρτη ή navi, φτυάρι για να ξεκολλήσετε (αν κολλήσετε), κουβέρτα για να την βγάλετε ζεστά (εδώ, αν δεν ξεκολλήσετε), φακό, γάντια, χοντρό μπουφάν, υπομονή και καλό κουράγιο!».πηγή caroto.gr