ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Δύο δημόσιοι φορείς θα δημιουργηθούν για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, μετά από τη συνάντηση που είχε στο δημαρχείο Κορδελιού – Ευόσμου με δημάρχους του νομού, μετά από αίτημα της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ).

Όπως ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, από τους δύο δημόσιους φορείς που θα δημιουργηθούν, ο ένας θα είναι φορέας σχεδιασμού και ελέγχου και ο δεύτερος φορέας λειτουργίας. Το σχετικό σχέδιο νόμου θα κατατεθεί σχετικά σύντομα ενώ ιδιώτες δεν θα συμμετέχουν στο φορέα λειτουργίας.

Για τον νέο φορέα λειτουργίας που προβλέπεται για τη Θεσσαλονίκη σημείωσε: “επειδή το Μετρό είναι άλλης τεχνολογίας από αυτό της Αθήνας, ο φορέας θα αναλάβει και τη λειτουργία του Μετρό άρα πρέπει να ξεκινήσουμε από τώρα, ώστε με την παράδοση του έργου, στο τέλος του 2019, να μπορεί να το λειτουργήσει. Παράλληλα θα αναλάβει και τις οδικές αστικές μεταφορές της Θεσσαλονίκης, με δικό του στόλο λεωφορείων. Αυτό μπορεί να γίνει και νωρίτερα από το τέλος του 2019 αλλά αυτό είναι ένα τυπικό θέμα, το οποίο θα κανονιστεί και από το πόσο θα τρέξει η διοίκηση του νέου φορέα και του υπερκείμενου φορέα τις διαδικασίες να στελεχωθεί και να προχωρήσει το έργο”. Ερωτηθείς αν θα προσβληθεί η σύμβαση με τον ΟΑΣΘ απάντησε: “αυτό είναι ένα άλλο θέμα, πιθανόν και να μην υπάρχει λόγος αυτή τη στιγμή, λόγω ευρωπαϊκής οδηγίας”.

Ειδικά για την Ευρωπαϊκή οδηγία ανέφερε: “μας δίνει πολύ συγκεκριμένο πλαίσιο να λειτουργήσουμε. Επομένως ή θα πάμε σε διαγωνισμούς ιδιωτών για το μεταφορικό έργο, που δεν θα έχουμε δηλαδή μονοπώλιο όπως είναι σήμερα, ή θα έχουμε δημόσιο φορέα που θα αναλάβει τις αστικές μεταφορές της Θεσσαλονίκης και επιλέγουμε το δεύτερο. Αυτό θα γίνει όταν ορίζει η οδηγία, την ημερομηνία που ορίζει η οδηγία”.ΑΠΕ ΜΠΕ

Διαβάστε ακόμη

Οι συμμετέχοντες στη σύσκεψη για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης (ΦΩΤΟ)