ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Ένιωσες ποτέ εκνευρισμό επειδή είδες τον σύντροφό σου να συνομιλεί με κάποια γοητευτική ύπαρξη ή επειδή ένιωσες πως τραβά τα βλέμματα; Είναι πολύ πιθανό αυτό να φανεί στην επόμενη αγορά σου!

Σύμφωνα με μια νέα έρευνα, το αίσθημα της ζήλειας επηρεάζει τις καταναλωτικές μας επιλογές!

Συγκεκριμένα, όπως διαπιστώθηκε μέσα από μια σειρά πειραμάτων, οι άνθρωποι που ζηλεύουν τον σύντροφό τους έχουν την τάση να αγοράζουν πιο «φανταχτερά» αντικείμενα –για παράδειγμα ένα παλτό με έντονο χρώμα ή ένα μπλουζάκι με τεράστια στάμπα– σε μια προσπάθεια να κεντρίσουν και πάλι την προσοχή του.

bigstock Shopping 2843605

«Πιστεύουμε ότι το φαινόμενο αυτό δεν περιορίζεται στη ζήλεια προς τον ερωτικό σύντροφο» εξηγεί η Xun Huang, μία εκ των ερευνητών που διεξήγαγαν τα πειράματα, καθηγήτρια στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Νανιάνγκ της Σιγκαπούρης. Για παράδειγμα, όπως αναφέρει η ίδια, «ένα παιδί μπορεί να ζηλεύει τη σχέση που έχει ο αδερφός/η αδερφή του με τους γονείς του ή ένας εργαζόμενος μπορεί να ζηλεύει τη στενή σχέση που έχει ένας συνάδελφος με έναν προϊστάμενο». Εάν δείτε λοιπόν ξαφνικά έναν συνάδελφό σας να κοτσάρει στον τοίχο του γραφείου του έναν τεράστιο και πολύχρωμο πίνακα, μάλλον κάτι δεν πάει καλά…

Ένα εύρημα που εξέπληξε τους ερευνητές ήταν ότι η επιθυμία κάποιου να τραβήξει την προσοχή πολλές φορές κρίνεται σημαντικότερη από την κακή κριτική που μπορεί να δεχτεί λόγω των επιλογών του. Σε ένα από τα πειράματά τους, οι συμμετέχοντες έπρεπε να φανταστούν ότι τους έχουν καλέσει είτε σε ένα πάρτι μασκέ σε κάποιο φιλικό σπίτι είτε σε ένα επίσημο πάρτι της εταιρείας στην οποία εργάζονται. Έπρεπε για καθεμιά από τις δύο περιπτώσεις να επιλέξουν αν θα φορούσαν ένα απλό ζευγάρι γυαλιά ηλίου ή ένα φαντεζί ζευγάρι γυαλιά. Οι πιο ζηλιάρηδες συμμετέχοντες παραδόξως επέλεξαν τα «χτυπητά» γυαλιά και στις δύο περιπτώσεις, παρά το γεγονός ότι στο επίσημο πάρτι η επιλογή τους αυτή πιθανώς θα τους έκανε στόχους αρνητικών σχολίων.onmed.gr