ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Η Έλενα Ράπτη, Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης και συντονίστρια της καμπάνιας «ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ» του Συμβουλίου της Ευρώπης στην Ελλάδα 2013-2016, συναντήθηκε την Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2017 με τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκο Μητσοτάκη.

Σε ένα πολύ ζεστό και φιλικό κλίμα ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και η Έλενα Ράπτη συζήτησαν για την απήχηση της καμπάνιας «ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ» για την πρόληψη της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης στην ελληνική κοινωνία. Η Έλενα Ράπτη ενημέρωσε τον Πρόεδρο για τα ενημερωτικά εργαλεία της καμπάνιας, για τις δράσεις που δρομολογεί στο προσεχές διάστημα αλλά και για την οδηγία από το Συμβούλιο  της Ευρώπης-CoE-Children’s Rights Division να ενημερώσει τα παιδιά πρόσφυγες.

Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας συνεχάρη την Έλενα Ράπτη για τη συμβολή της σε ένα πολύ σημαντικό κοινωνικό σκοπό,  επισήμανε την αξία της ενημέρωσης για την πρόληψη της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης  και εξέφρασε το μεγάλο του ενδιαφέρον για την προστασία των παιδιών καθώς και τη στήριξή του στην καμπάνια.

Λίγα λόγια για το έργο της καμπάνιας  «ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ»:

 

Με την ιδιότητα της ελληνίδας βουλευτού, μέλους της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της ­Ευρώπης και του Δικτύου ­Κοινοβουλευτικών για τον τερματισμό της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης, το 2013  ανέλαβε το συντονισμό της καμπάνιας «ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ» του Συμβουλίου της Ευρώπης  στην Ελλάδα.

Με την εντολή αυτή ξεκίνησε άμεσα σειρά ενεργειών σε εθνικό ­επίπεδο με σκοπό την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της ελληνικής ­κοινωνίας. Πραγματοποίησε συναντήσεις μέσα από τις οποίες έχτισε πολύτιμες συνεργασίες και συμμαχίες, ώστε να μεταδοθεί το ­μήνυμα της καμπάνιας με μεγαλύτερη ισχύ.

Συναντήθηκε διαδοχικά με θεσμικούς και πολιτειακούς παράγοντες: τον Οικουμενικό Πατριάρχη, τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας, τον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, για τη στήριξη της καμπάνιας, τον ­Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος προκειμένου μέσα από τους κόλπους της Εκκλησίας να ενημερωθούν οι πιστοί, Προέδρους και εκπροσώπους όλων των κομμάτων του ελληνικού κοινοβουλίου, τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, για να περάσει το μήνυμα στο χώρο της εκπαίδευσης, τον Υπουργό Υγείας, για την ενίσχυση των δομών φροντίδας παιδιών θυμάτων βίας, τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, Περιφερειάρχες και Δημάρχους προκειμένου να ευαισθητοποιηθεί η τοπική ­κοινωνία, τον ­Αρχηγό της ­Ελληνικής Αστυνομίας, για να ενώσουμε τις δυνάμεις μας στην αντιμετώπιση του φαινομένου,  το ­Συνήγορο του Πολίτη για τα δικαιώματα του παιδιού, διευθυντές όλων των μεγάλων δημόσιων και ιδιωτικών τηλεοπτικών μέσων για τη δωρεάν προβολή του τηλεοπτικού σποτ «Κίκο και το Χέρι», Πρυτάνεις Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Προέδρους κρατικών φορέων μέριμνας για τα παιδιά, εθελοντικές οργανώσεις, ­ειδικούς επιστήμονες και ακαδημαϊκούς. Συνολικά πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 86 ξεχωριστές συναντήσεις. Όλοι οι προαναφερθέντες επέδειξαν εξαιρετικό ενδιαφέρον για τη στήριξη της εθνικής αυτής προσπάθειας.

Αξιοποιώντας τη βουλευτική της ­ιδιότητα ­πραγματοποίησε έξι κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις­ πιέζοντας για την ­αναμόρφωση του πλαισίου προστασίας των ­παιδιών τόσο ­νομοθετικά όσο και ­διοικητικά. Πιο συγκεκριμένα, ζήτησε την αυστηροποίηση του νομοθετικού πλαισίου, την ενίσχυση των δομών προστασίας των θυμάτων και την επιμόρφωση της εκπαιδευτικής κοινότητας. Είναι σημαντικό το γεγονός ότι το Υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με την Μ­ΚΟ ­«Το ­Χαμόγελο του Παιδιού» ξεκίνησε τη λειτουργία «Κέντρου Ημέρας για παιδιά και εφήβους θύματα κακοποίησης / παραμέλησης / ενδοοικογενειακής βίας» στην Αθήνα.

Παράλληλα, κατέθεσε στο ­Συμβούλιο της ­Ευρώπης τους βασικούς άξονες δράσης του ελληνικού μοντέλου, που αποτελείται από μια σειρά προτάσεων προβολής της καμπάνιας στην επικράτεια με στόχο τη ­μαζική κινητοποίηση σε εθνικό­ επίπεδο. Με την προσωπική της παρουσία σε κάθε δράση και με τη συμμετοχή παραγόντων της δημόσιας ζωής δημιουργήθηκε η δυναμική που χρειάζεται αυτός ο στόχος για να υλοποιηθεί.

Μέχρι σήμερα, πραγματοποίησε περισσότερες από 277 δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών. Επέλεξε να ξεκινήσει από την ­ελληνική περιφέρεια υλοποιώντας δράσεις σε συνεργασία με τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, τον ΣΕΓΑΣ, το Παρατηρητήριο για την Πρόληψη της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού του Υπουργείου Παιδείας, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, την Εκκλησία της Ελλάδος, την Υποδιεύθυνση Ανηλίκων της Ελληνικής Αστυνομίας, το Χαμόγελο του Παιδιού. Με εθελοντές της καμπάνιας  επισκέφτηκε πάνω από 70 δήμους σε 40 πόλεις της επικράτειας και θα συνεχίσει με περισσότερες παρεμβάσεις μέχρι η ενημέρωση να φτάσει σε κάθε σπίτι.

Φιλοξενήθηκε σε 141 τηλεοπτικές εκπομπές­ υψηλής τηλεθέασης, όπου είχε την ­ευκαιρία να ­παρουσιάσει τους στόχους της καμπάνιας «ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ» και να αφυπνίσει τις Ελληνίδες και τους Έλληνες τηλεθεατές.

Το τηλεοπτικό σποτ «Κίκο και το Χέρι» προβλήθηκε δωρεάν δύο φορές από ένα μήνα ως κοινωνικό μήνυμα, με την έγκριση του Εθνικού ­Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης από τους 14 μεγαλύτερους δημόσιους και ιδιωτικούς τηλεοπτικούς ­σταθμούς της ­χώρας.

Από τη μέρα που ανέλαβε το συντονισμό της καμπάνιας «ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ» έχουν μοιραστεί ­περισσότερα από 132.000 αντίτυπα από το έντυπο υλικό του Συμβουλίου της Ευρώπης: το ­παραμύθι «Η ΚΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΧΕΡΙ», το ­έντυπο «Ο Κανόνας των Εσωρούχων» με οδηγίες για γονείς και το φυλλάδιο «7 τηλεφωνικές ­γραμμές βοήθειας».

Παράλληλα προστέθηκε στην ενημέρωση ένα επιπλέον εργαλείο, το παραμύθι «Η Κίκο και το Χέρι» ειδικά διαμορφωμένο σε απτική μορφή για παιδιά τυφλά ή με προβλήματα όρασης (στα ελληνικά και στα αγγλικά) με το κείμενο και τη λεκτική περιγραφή των εικόνων σε κώδικα-γραφή μπράιγ και την ανάγλυφη αποτύπωση των εικόνων ώστε να διαβάζονται μέσω της αφής.

Συνεχίζοντας τη μεγάλη αυτή προσπάθεια, εντάχθηκε ένα νέο εργαλείο στην καμπάνια, μια ιστορία κινουμένων σχεδίων, ένα 3Danimation που ονομάζεται «Το Μυστικό της Νίκης». Μέσα από αυτό περνούν όλα τα μηνύματα της καμπάνιας σε γονείς, εκπαιδευτικούς αλλά κυρίως σε παιδιά, με τρόπο οπτικοακουστικό, εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό, συμβάλλοντας πολύ ουσιαστικά στην ευαισθητοποίηση όλων και εν τέλει στην προστασία των παιδιών. Το 3Danimation μοιράστηκε σε 130.000 αντίτυπα σε όλη τη χώρα.

Στο «Μυστικό της Νίκης» προβάλλεται η ιστορία και στη νοηματική γλώσσα για κωφάλαλα παιδιά, καθώς και με ελληνικούς υπότιτλους για βαρήκοα παιδιά. Επιπλέον, σε συνεργασία με το Αμερικανικό Διεθνές Σχολείο Pinewood της Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε η μεταγλώττιση του «Μυστικού της Νίκης» στην αγγλική γλώσσα, προκειμένου να διευρυνθούν οι αποδέκτες των μηνυμάτων της καμπάνιας.

Πρόκειται για μια εξαιρετική παραγωγή η οποία διανεμήθηκε σε γονείς και παιδιά τόσο στο πλαίσιο των δράσεών της καμπάνιας όσο και με τη συνδρομή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και θα συνεχίσει να διανέμεται καθώς υπάρχει τεράστια ζήτηση από όλη την Ελλάδα. Δήμοι επιλέγουν να αναπαράξουν και να διανείμουν αντίτυπαστους δημότες τους πάντα σε συνεννόηση και συνεργασία με την καμπάνια.

Μετά την εντυπωσιακή απήχηση του «Μυστικού της Νίκης Ι» η καμπάνια φιλοδοξεί να κυκλοφορήσει «Το Μυστικό της Νίκης ΙΙ – Η περιπέτεια του Βίκτωρα», η υλοποίηση του οποίου θα πραγματοποιηθεί σε συνεννόηση με την Επιτροπή Lanzarote. Πρωταγωνιστής στη νέα ιστορία είναι ένα αγοράκι του δημοτικού, καθώς θύματα σεξουαλικής βίας είναι εξ’ ίσου συχνά νεαρά αγόρια.

Η Έλενα Ράπτη εκπροσώπησε το Συμβούλιο της Ευρώπης σε συνέδρια που διοργάνωσε η Διευρυμένη Μερική Συμφωνία για τον Αθλητισμό (Council of Europe Enlarged partial Agreement on Sport) με θέματα που αφορούν στην ένταξη και προστασία των παιδιών μέσα από τον αθλητισμό και στις συνθήκες ασφάλειας για νέους αθλητές.

Με στόχο την ανταλλαγή απόψεων και καλών πρακτικών σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η Έλενα Ράπτη μοίρασε στις συνεδριάσεις της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και του Δικτύου Κοινοβουλευτικών για τον τερματισμό της σεξουαλικής κακοποίησης των παιδιών το έντυπο απολογισμού των δράσεων της ελληνικής καμπάνιας, όπως διαμορφώνεται ανά τρίμηνο. Επιπλέον, το έντυπο και ψηφιακό υλικό της καμπάνιας, καθώς και το ηλεκτρονικό έντυπο απολογισμού μοιράστηκαν στις θυρίδες όλων των Βουλευτών του Ελληνικού Κοινοβουλίου για την πληρέστερη ενημέρωσή τους.

Τέλος, η Έλενα Ράπτη αναφέρθηκε στην ολοκλήρωση της θητείας της στην Εθνική Αντιπροσωπεία και στον κύκλο επιτυχημένης τριετούς παρουσίας της ανανεώνοντας τη συνεργασία της με το Συμβούλιο της Ευρώπης με σκοπό την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για την πρόληψη της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης ως Βουλευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου, για τουλάχιστον ένα χρόνο μετά την ολοκλήρωση της καμπάνιας ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ στο τέλος του 2016.