ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Την ετοιμότητα και αποφασιστικότητά της να συμμετάσχει σε έναν οργανωμένο διάλογο με την Πολιτεία, προς όφελος των φοιτητών, της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και της χώρας, δηλώνει η Σύνοδος των Πρυτάνεων και Προέδρων Διοικουσών Επιτροπών των Ελληνικών Πανεπιστημίων.

Η Σύνοδος, κατά την 83η τριήμερη συνεδρίασή της στην Αλεξανδρούπολη (26-28 Ιανουαρίου) επεξεργάστηκε θέσεις και κατέληξε σε προτάσεις επί της πρόσφατης εισήγησης του υπουργού Παιδείας, Κώστα Γαβρόλγου, για τις προωθούμενες αλλαγές στην Παιδεία.

«Ήταν ένα αρκετά έντονο τριήμερο», δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου, το βράδυ του Σαββάτου, ο προεδρεύων της Συνόδου, Πρύτανης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ), Αθανάσιος Καραμπίνης, ενώ αργά το βράδυ της Κυριακής η Σύνοδος ανακοίνωσε και το τελικό κείμενο των προτάσεων, στις οποίες κατέληξε.

«Είμαστε ανοιχτοί στην οποιαδήποτε συζήτηση», είπε ο κ.Καραμπίνης, σημειώνοντας, ωστόσο, ότι «πολλές φορές νιώθουμε πως γίνονται πράγματα για εμάς χωρίς εμάς». «Μαθαίνουμε από τα ΜΜΕ ότι συζητιέται το θέμα της εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Θεωρούμε ότι τα πανεπιστήμια ως οι αποδέκτες των παιδιών, που δίνουν εξετάσεις, οφείλουν και πρέπει να έχουν θέσεις, τις οποίες πρέπει να εκφράσουν προς την ελληνική πολιτεία για το τι πιστεύουν ότι πρέπει να έχουν αυτά τα παιδιά την ώρα που μπαίνουν στο Πανεπιστήμιο. Να μην αναγκάζεται το πανεπιστήμιο να αναλώνει σημαντικό χρόνο και πόρους για να φέρει τον πρωτοετή στο επίπεδο που θα έπρεπε να έχει κατά την είσοδό του μέσα στο πανεπιστήμιο», εξήγησε.

Σε ό,τι αφορά την απόσυρση, από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, της πρότασης για συγκρότηση τεσσάρων επιτροπών που θα εξέταζαν τις προτεινόμενες αλλαγές (για τα μεταπτυχιακά,την ανάπτυξη των ιδίων εσόδων των Ιδρυμάτων, την στρατηγική ενίσχυσης του αυτοδιοίκητου των Πανεπιστημίων και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση) ο κ.Καραμπίνης είπε: «Ο προβληματισμός που εξέφρασαν τα πανεπιστήμια μέσω του προεδρείου ήταν ότι δεν υπήρχε ένα ξεκάθαρο πλαίσιο συζήτησης. Δηλαδή, τι σημαίνει συζητά το πανεπιστήμιο για μεταπτυχιακά και εξ αποστάσεως εκπαίδευση με ένα ερευνητικό κέντρο; Σημαίνει ότι τα ερευνητικά κέντρα θα αποκτήσουν τη δυνατότητα των μεταπτυχιακών και της εκπαίδευσης;».

Σχετικά με το αίτημα της Συνόδου, για ευέλικτο πλαίσιο διαχείρισης των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) ο πρύτανης του ΔΠΘ ανέφερε ότι από την παρουσία στη Σύνοδο του αν.Υπουργού Καινοτομίας, Κώστα Φωτάκη, αλλά και του γγ του υπ.Παιδείας, Γιάννη Παντή, διαφάνηκε ότι «υπάρχει κλίμα να λύσουμε το θέμα, καταλαβαίνει και η ίδια η Πολιτεία ότι αν δεν υπάρξει λύση η έρευνα στη χώρα, όχι μόνο στα Πανεπιστήμια, δε θα μπορεί να γίνει».

πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ