ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

του Βαγγέλη Στολάκη

Θα μπορούσε κανείς να φανταστεί τις κολώνες του Παρθενώνα σε… γαλάζια απόχρωσή ή τον Λευκό Πύργο να έχει χρώμα… μωβ και μάλιστα σε επίσημο τουριστικό οδηγό που πωλείται στα εκδοτήρια και τα πωλητήρια των μεγαλύτερων μουσείων της Αθήνας και όχι μόνο; Κι όμως! Δυο Ελληνίδες αποφάσισαν να βάλουν χρώμα στα… μάρμαρα και τα μνημεία της πρωτεύουσας και όχι μόνο, και να γεμίσουν με… πολύχρωμες πινελιές τα ταξίδια χιλιάδων τουριστών στην Ελλάδα.

colourgreece_3

Οι ταξιδιωτικοί οδηγοί πλέον, αλλάζουν! Έχουν χρώμα, σκίτσα και γίνονται πιο… προσωπικοί αφού ο κάθε ιδιοκτήτης μπορεί να σχεδιάσει τον δικό του όπως ακριβώς τον θέλει. Ο λόγος για τις Αβροκώμη Ζαβιτσάνου και  Βασιλική Τζώρα δυο νέες αρχιτεκτόνισσες οι οποίες δημιουργούν διαφορετικούς ταξιδιωτικούς οδηγούς και καινοτομούν. Η καινοτομία τους βρίσκεται στο γεγονός ότι οι ταξιδιωτικοί οδηγοί που εμπνέονται και επιμελούνται αποκλειστικά οι ίδιες εκτός από κείμενα με πληροφορίες για τα αξιοθέατα της Αθήνας και τους αρχαιολογικούς χώρους της πρωτεύουσας περιλαμβάνουν σκίτσα, τα οποία ζωγραφίζουν σε ό,τι χρώμα θέλουν οι τουρίστες.  Στόχος του εκδοτικού εγχειρήματος COLOUR GREECE είναι η δημιουργία μιας νέας τάσης στο πεδίο των έντυπων ταξιδιωτικών οδηγών, προσφέροντας τη δυνατότητα ενός εναλλακτικού τρόπου ανάγνωσης και περιήγησης διαφόρων περιοχών της Ελλάδας. Οι ταξιδιωτικοί οδηγοί ζωγραφικής COLOUR GREECE (www.colourgreece.com) απευθύνονται στο τουριστικό αλλά και στο εγχώριο κοινό και σε ένα ευρύ φάσμα ηλικιών, από παιδιά έως ενήλικες με ενδιαφέρον για τη ζωγραφική.

Αθήνα, Κρήτη, Σαντορίνη και Θεσσαλονίκη

Ήδη τα πρώτα χίλια τεύχη του οδηγού Colour Athens έγιναν ανάρπαστα, ενώ επανεκδόθηκαν άλλα δυο χιλιάδες τεύχη. Οι δυο νέες αρχιτέκτονες αυτή την περίοδο δουλεύουν τους αντίστοιχους έγχρωμους οδηγούς για την Κρήτη και την Σαντορίνη, ενώ η τέταρτη πόλη που θα αποκτήσει τον δικό της πολύχρωμο οδηγό είναι η Θεσσαλονίκη.

«Δίνουμε στον ταξιδιώτη τη δυνατότητα να βάλει ο ίδιος το χρώμα που θέλει στο ταξίδι του. Ταξιδιωτικοί οδηγοί σε μορφή colouring book, με πληροφοριακά στοιχεία και χάρτες δεν υπάρχουν αντίστοιχοι στο εξωτερικό» λέει η κ. Ζαβιτσάνου.  «Οι τουρίστες μένουν πολύ ικανοποιημένοι. Καλές κριτικές και ενθουσιασμό ακούμε και από τους ανθρώπους στα πωλητήρια των μουσείων. Όλοι περιμένουν να δουν τους επόμενους οδηγούς που θα σχεδιάσουμε» σχολιάζει στην KARFITSA.

colourgreece_2

Χρηματοδότηση μέσω… crowdfunding

Κάθε οδηγός περιλαμβάνει 48 μνημεία ή τουριστικούς τόπους. Αναφερόμενες στην διαδικασία δημιουργίας του κάθε οδηγού οι δυο νεαρές αρχιτέκτονες αναφέρουν πως το πιο ωραίο κομμάτι είναι αυτό της… έρευνας. «Σχεδιάζουμε τους οδηγούς από την αρχή. Το δυσκολότερο είναι να εντοπίσουμε το μέρος για το οποίο θέλουμε να σχεδιάσουμε έναν έγχρωμο τουριστικό οδηγό. Συνήθως επιλέγουμε ανάμεσα σε μέρη που και οι ίδιες επισκεφτήκαμε στο παρελθόν ως τουρίστριες. Πηγαίνουμε ξανά σε μνημεία και μουσεία, κρατάμε σημειώσεις, βρίσκουμε πληροφορίες σε βιβλία και το internet και σκιτσάρουμε είτε στο χέρι είτε στον υπολογιστή» αναφέρουν.

Η Αβροκώμη και η Βασιλική γνωρίστηκαν όταν σπούδαζαν αρχιτεκτονική στο Βόλο. Είχαν κοινές αναζητήσεις και κοινή καινοτόμα ιδέα την οποία έκαναν… πράξη. Κατάφεραν μέσω crowdfunding, μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας συγκέντρωσης χρημάτων από πολλούς… μικρούς επενδυτές, να συγκεντρώσουν το ποσό που ήταν απαραίτητο για την έκδοση του πρώτου έγχρωμου τουριστικού οδηγού της Αθήνας. Έχοντας κάνει την πρώτη τους επιτυχία υπόσχονται να βάλουν χρώμα και σε μνημεία άλλων περιοχών της χώρας, τα οποία παραμένουν «όρθια» στο πέρασμα των αιώνων και έτοιμα να υποδεχτούν χιλιάδες τουρίστες.