ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Η επιθυμία του να καλύψει τις διατροφικές ανάγκες των παιδιών του, τον οδήγησε στην παραγωγή ενός προϊόντος που άλλαξε τα δεδομένα που γνωρίζαμε μέχρι πρότινος για το γάλα, το γιαούρτι ακόμη και για τα αναψυκτικά!  Μάλιστα, μετά από υπομονή, επιμονή και σκληρή δουλειά, κατάφερε να γίνει ο «βασιλιάς» στου Κεφίρ στη Βόρεια Ελλάδα. Ο λόγος για τον Ιορδάνη Παπαδόπουλο, που στα 42 του χρόνια έχει καταφέρει να διατηρεί μία υγιή επιχείρηση παραγωγής τροφίμων με ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό, στον Δρυμό Θεσσαλονίκης.

clipboard01

Όπως περιγράφει στην εφημερίδα KARFITSA, πάντα τον κέρδιζε το κομμάτι της παραγωγής καθώς πριν δημιουργήσει το 2006 την «ΥΓΙΕΙΑ ΚΕΦΙΡ», εργαζόταν στην οικογενειακή επιχείρηση παραγωγής ενδυμάτων. «Το 2005 κληθήκαμε να αποφασίσουμε τι θα κάνουμε. Αν θα κλείσουμε την επιχείρηση ή αν θα τη μεταφέρουμε στη Βουλγαρία, προκειμένου να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί. Τότε λοιπόν αποφάσισα να ασχοληθώ επαγγελματικά με την παραγωγή Κεφίρ, καθώς είχα την τεχνογνωσία από τον πεθερό μου. Παρά τις ενστάσεις φίλων και γνωστών- διότι ήταν ένα προϊόν που δεν ήταν γνωστό στο ευρύ κοινό- εγώ τελικά το τόλμησα φτιάχνοντας μία μικρή μονάδα παραγωγής στο Δρυμό», περιγράφει ο κ. Παπαδόπουλος. Μάλιστα λέει χαρακτηριστικά, πως ο ίδιος και τα παιδιά του δεν πίνουν γάλα κι έτσι αυτή η ανάγκη τον οδήγησε στην παραγωγή του Κεφίρ. «Πρόκειται για ένα προϊόν κλάσης ανώτερο από το γάλα. Είναι ζυμωμένο προϊόν, με πάρα πολλούς βάκιλους . Από τη ζύμωση και μόνο, απορροφάται η λακτόζη από το γάλα και μετατρέπεται σε λακτάση (το ένζυμο που λείπει από όσους δε μπορούν να πιούνε γάλα) και είναι πιο εύπεπτο», σημειώνει.

Καινοτομία και εξαγωγές

Ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρει πως έχει ξεκινήσει συζητήσεις προκειμένου να εξάγει τα προϊόντα του σε χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, με τη Μεγάλη Βρετανία να εκδηλώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Αναφορικά με την εγχώρια αγορά, ο ίδιος εξηγεί πως συνεργάζεται με μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στη Β. Ελλάδα, έτσι «κάποιος μπορεί να βρει τα προϊόντα μας από τη Μυτιλήνη μέχρι και τα Γιάννενα». Η ετήσια παραγωγή φτάνει τους 200 τόνους, με τη δυναμική της επιχείρησης να φτάνει στην παραγωγή 1.500 προϊόντα την ώρα. Ο κ. Παπαδόπουλος δεν περιορίστηκε στην παραγωγή πόσιμου και βρώσιμου κεφίρ, αλλά προχώρησε ένα βήμα παρά πέρα φτιάχνοντας ένα αφρώδες αναψυκτικό από κεφίρ και τζίντζερ! «Ήμουν εξαρτημένος από το ανθρακικό. Από φόβο λοιπόν πως κάποια στιγμή θα μου δημιουργήσει πρόβλημα στην υγεία μου, προσπάθησα να βρω κάτι για να το αντικαταστήσω. Έτσι, δοκίμασα το συγκεκριμένο συνδυασμό όπου στο τζίντζερ το ανθρακικό προέρχεται από τη ζύμωση, είναι το μοναδικό προβιοτικό αναψυκτικό ενώ τα αρώματα προέρχονται καθαρά από τους χυμούς και τα συστατικά. Το ίδιο προϊόν, έχει παραχθεί και με γεύση μέντας και δυόσμου».

Η ανάπτυξη και η «συνταγή» της επιτυχίας 

«Σκοπός μου ήταν να αποδείξω πως τελικά… τα πράγματα είναι πολύ απλά. Δε χρειάζεται να φτιάχνουμε πολύπλοκα προϊόντα με χημικά και συντηρητικά. Τόσα χρόνια δηλαδή πως τα έφτιαχναν οι γονείς και ο παππούδες μας; Αυτό που επιδίωκα ήταν να επαναφέρω στην αγορά το απλό και υγιεινό τρόφιμο». Ο κ. Παπαδόπουλος λέει χαρακτηριστικά πως βασικός του στόχος είναι η επιχείρησή του να αναπτύσσετε διαρκώς. «Αυτή τη στιγμή έχουμε 15% ανάπτυξη κάθε χρόνο. Το “μυστικό” της επιτυχίας για εμένα είναι το γεγονός ότι παραμείναμε μικρή επιχείρηση και αναπτυσσόμαστε σταδιακά με σταθερά βήματα», εξηγεί. Μάλιστα ο ίδιος θέλει να παροτρύνει όλους τους νέους που έχουν κάποιο σχέδιο στο μυαλό τους, να μη διστάσουν -αν είναι αποφασισμένοι να δουλέψουν πολύ- να το κάνουν πραγματικότητα. «Σκεφτείτε πως την πρώτη φορά που φόρτωσα το φορτηγάκι και βγήκα για πωλήσεις, έβαλα μέσα δυο δωδεκάδες κεφίρ. Σήμερα, μερικά χρόνια αργότερα, έχουμε φτάσει στο επίπεδο να θεωρούμαστε από τους κορυφαίους της αγοράς στο είδος μας. Είμαστε η πρώτη και μοναδική εταιρεία ειδικευμένη στο είδος μας που ασχολείται μόνο με προϊόντα που προσφέρουν και συμβάλουν σε ένα υγιεινό τρόπο διατροφής. Άλλωστε στόχος μας είναι να πάμε τα τρόφιμα ένα σκαλί παραπάνω», καταλήγει.