ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Το τελευταίο διάστημα, έχει παρατηρηθεί η ολοένα και πιο στενή «σχέση» του ηλεκτρονικού εμπορίου, με τα μέλη του ιστότοπου κοινωνικής δικτύωσης facebook. Οι χρήστες, δείχνουν μια ιδιαίτερη προτίμηση, στις αγορές, μέσω σελίδων, ή ομάδων πωλήσεων, του facebook, γιατί θεωρούν ότι διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό. Δεν είναι, όμως, λίγοι αυτοί, που αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα, όταν αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν αγορές, μέσω facebook:

  • «Αγόρασα ένα Χ προϊόν, πλήρωσα, όπως με καθοδήγησαν, μέσω μηνυμάτων, αλλά δεν το παρέλαβα, ποτέ.»
  • «Θέλω να υπαναχωρήσω από τη σύμβαση αγοράς, αλλά δε μπορώ να επικοινωνήσω, μαζί τους.»
  • «Είναι ελαττωματικό το προϊόν, που αγόρασα, αλλά αρνούνται να μου δώσουν στοιχεία επιστροφής του προϊόντος ώστε να μου το αντικαταστήσουν.»

 

Το ΚΕ.Π.ΚΑ – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, έχει δεχτεί αρκετά παράπονα, για το θέμα αυτό και συμβουλεύει τους καταναλωτές, με στόχο τη μείωση, ή ακόμα καλύτερα την εξάλειψη των προβλημάτων, που έχουν προκύψει.

 

Οι καταναλωτές πρέπει:

  • Προτού προβούν σε μία αγορά, να κάνουν έρευνα, σχετικά με την σελίδα, ή την ομάδα, που επισκέφτηκαν.
  • Να ψάξουν, στο διαδίκτυο, συμπληρωματικές πηγές, για την εταιρία, ή για τα προϊόντα, που διαφημίζονται και σε περίπτωση που δυσκολευτούν, να βρουν κάτι σχετικό, ή δε βρουν τίποτα, καλό θα ήταν να μην προχωρήσουν στην αγορά.
  • Να διαβάσουν, προσεκτικά, τυχόν σχόλια, που το facebook δίνει τη δυνατότητα, στους χρήστες, να καταθέσουν, αξιολογώντας τις σελίδες που επισκέπτονται και τα προϊόντα, που προσφέρονται. Παρακολουθώντας αυτά τα σχόλια ο καταναλωτής, έχει πιθανότητες να μην πέσει θύμα απάτης.
  • Οι χρήστες δεν πρέπει να παρέχουν τα προσωπικά τους δεδομένα, από τη στιγμή, που δεν είναι βέβαιοι, για την ασφάλεια της σελίδας/ομάδας, και για το ποιός κρύβεται, από πίσω.

 

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. συμβουλεύει τους καταναλωτές, που αποφασίζουν να πραγματοποιήσουν αγορές, μέσω κοινωνικών δικτύων, να είναι «διπλά» προσεκτικοί.