ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Κομμάτι της παράστασης νιώθει ο θεατής στο έργο που ανεβαίνει από τις 19 Ιανουαρίου στο «ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ». Ο Κώστας Αθυρίδης κατόρθωσε με την «Αφροδίτη» του να συναρπάσει το κοινό μέσα σε μια πανδαισία χρωμάτων, με κυρίαρχα το μαύρο, το καφέ και το κόκκινο, υπό το πρίσμα της χαμηλής φωταγώγησης και της μουσικής επένδυσης, που συνέθεσε ο ίδιος, η οποία άλλοτε φάνταζε επιβλητική κι άλλοτε συνόδευε αρμονικά την πλοκή του έργου.

Μέσα από ένα κωμικοδραματικό διάλογο, οι πρωταγωνιστές  Στράτος Τζώρτζογλου και Vanessa Barre καθήλωσαν το κοινό με την ερμηνεία τους και με τη «συνομιλία» που είχαν κάτω από τη σκηνή με τους θεατές, αναδύοντας αισθήματα δέους, ερωτισμού αλλά και φόβου για το διαφορετικό και το άγνωστο, υποβάλλοντας παράλληλα το κοινό από απλό θεατή στο ρόλο του πρωταγωνιστή. Καθοριστικός παράγοντας στην παράσταση η κινησιολογία. Σκηνοθέτης και πρωταγωνιστές έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στον τρόπο με τον οποίο οι ηθοποιοί κινούνται στο χώρο αλλά και στον τρόπο με τον οποίο «παίζουν» με τα υλικά αντικείμενα που διαθέτουν, δίνοντάς τους ζωή και έναν δευτερεύοντα, αλλά εξίσου σημαντικό, ρόλο στο έργο. Ενδιαφέρουσα σκηνοθετική κίνηση, η κάμερα που χρησιμοποιούν οι πρωταγωνιστές, με την οποία ζουμάρουν ο ένας στο πρόσωπο του άλλου, δίνοντας στον θεατή, μέσω προτζέκτορα, τη δυνατότητα να αντιληφθεί όλες τις εκφράσεις των ηθοποιών και να διεισδύσει πιο βαθιά στα νοήματα του έργου…

Της Αρετής Τασούλα

Τα παιχνίδια εξουσίας ανάμεσα στα δύο φύλα, η εναλλαγή θύτη και θύματος στη σχέση άνδρα και γυναίκας και ο μαζοχισμός είναι μερικά από τα κοινωνικά ζητήματα που θίγει το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Ντέιβιντ Αιβς «Η Αφροδίτη με Γούνα», το οποίο μετέφερε στην ελληνική σκηνή ο σκηνοθέτης Κώστας Αθυρίδης. Πρόκειται για ένα σύγχρονο έργο, το οποίο παρουσιάζεται ανελλιπώς από το 2010 παγκοσμίως και έχει μεταφερθεί και στον κινηματογράφο, με εξίσου μεγάλη επιτυχία, από τον Ρομάν Πολάνσκι. Πρωταγωνιστές του έργου, στην ελληνική εκδοχή, ο Στράτος Τζώρτζογλου και η ανερχόμενη ηθοποιός Vanessa Barre, σε παραγωγή της εγχώριας εταιρείας θεατρικών παραγωγών «ΘΕ.Α.ΜΑ».

Λίγα λόγια για την υπόθεση

Η πλοκή αφορά τον συγγραφέα Τόμας Νόβατσεκ, ο οποίος αναζητά την κατάλληλη πρωταγωνίστρια για το νέο του έργο που πρόκειται να σκηνοθετήσει, το οποίο βασίζεται στο κλασικό μυθιστόρημα «Η Αφροδίτη με Γούνες» του Λέοπολντ φον Ζάχερ Μαζόχ. Μετά από μία εξοντωτική μέρα γεμάτη οντισιόν, ο συγγραφέας αδυνατεί να βρει την ιδανική «Βάντα φον Ντουνάγιεφ». Έτοιμος λοιπόν να αποχωρήσει για το σπίτι του, εισβάλλει ξαφνικά η ηθοποιός Βάντα Τζόρνταν, που με την εκρηκτική της προσωπικότητα και την αργκό ομιλία της, τον πείθει να δοκιμάσουν τις δυνατότητές της. Οι δυο τους αρχίζουν να ξετυλίγουν τις προσωπικότητες, τα πάθη και τα μυστικά τους και μέσα από ένα παιχνίδι εξουσίας, με εναλλαγή του θύτη και του θύματος, αλλά και των ρόλων, πολύ ερωτισμό και αρκετές ανατροπές, ο θεατής έρχεται αντιμέτωπος με ένα απρόσμενο φινάλε.

Όσα μας είπε ο σκηνοθέτης

Εναλλάσσοντας  το κωμικό με το δραματικό στοιχείο, στο πλαίσιο απρόσμενων ανατροπών, ο σκηνοθέτης, που υπογράφει και την μουσική σύνθεση της παράστασης, αναφέρει στην karfitsa πως «στο έργο ο κάθε σκηνοθέτης μπορεί να χαράξει τη δική του σκηνοθετική γραμμή, τονίζοντας όποια στοιχεία θεωρεί πιο… προσωπικά». Ο ίδιος επέλεξε τον συνδυασμό των χαρακτηριστικών θεωρώντας πως «σε ένα έργο ο κάθε θεατής μπορεί να ταυτιστεί σε διαφορετικά σημεία του». Με αυτό το σκεπτικό θέλησε να σκηνοθετήσει μία παράσταση η οποία θα είναι «διανοούμενη» αλλά παράλληλα προσιτή στο εκάστοτε κοινό. Δύο γεμάτες ώρες, που καθηλώνουν τον θεατή και παρέχουν συνάμα ψυχαγωγία και τροφή για σκέψη πάνω σε διάφορα κοινωνικά ζητήματα.

ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΜΕ ΓΟΥΝΑ