ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτο, είχε πριν από λίγο στο ΥΜΑΘ ο Απόστολος Αντωνούδης και η Ρία Καλφακάκου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος αντίστοιχα της Εγνατίας Οδού. Όπως σημείωσε ο κ. Αντωνούδης: «το πρώτο θέμα που συζητήσαμε ήταν μία πολιτική όσον αφορά τους σταθμούς των διοδίων και για αυτούς τους οποίους θα έχουν μία διαφορετική τιμολογιακή πολιτική. Το δεύτερο ζήτημα ήταν η τιμολογιακή πολιτική για τους σταθμούς των διοδίων και  για τα πρόστιμα που έχουν μπει. Θεωρούμε ότι είμαστε σε καλό δρόμο και η επιδίωξη της Εγνατίας Οδού είναι να εναρμονιστεί το τίμημα με τις άλλες παραχωρήσεις. Επίσης ένα σημαντικό ζήτημα που μας απασχόλησε αρκετή ώρα, ήταν η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, νομίζω ότι εκεί ενημερώσαμε αρκετά καλά τον υπουργό, έτσι ώστε να έχει μία γνώση για το τι σημαίνει αυτό. Είδαμε κάποια θέματα στην λεπτομέρεια τους, νομίζω ότι και τις επόμενες μέρες, εβδομάδες, θα έχουμε μία καλή εικόνα και εμείς και ο υπουργός για το τι σημαίνει παραχώρηση της Εγνατίας οδού και πώς μπορεί το ελληνικό δημόσιο να έχει το μεγαλύτερο δυνατό όφελος», σημείωσε. Και συμπλήρωσε: «από όσο ξέρουμε το ΤΑΙΠΕΔ πρόκειται σε δύο μήνες να προχωρήσει στη προκήρυξη του διαγωνισμού. Εμείς θέλουμε πριν από την προκήρυξη του διαγωνισμού να δούμε τους όρους της παραχώρησης και ποιο θα είναι το δυνατόν μεγαλύτερο τίμημα. Έχουν πέσει στο τραπέζι και άλλες προτάσεις αξιοποίησης της Εγνατίας Οδού, οι οποίες ενδεχομένως να απασχολήσουν το κυβερνητικό συμβούλιο για να δούμε την καλύτερη δυνατή λύση. Οι ενδεχόμενες εναλλακτικές προτάσεις έχουν να κάνουν με την επιμέρους αξιοποίηση συνεργείων, πλεονεκτημάτων και δυνατοτήτων που μπορεί να έχει η Εγνατία οδός, όπως είναι η ενεργειακή αξιοποίηση μέσω ΣΔΙΤ, η εξυπηρέτηση με τους σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών με ενδεχόμενη δημιουργία και εκμετάλευση logistic στον άξονα, οπτικές ίνες και διάφορα τέτοια ζητήματα, τα οποία νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικά και για το ελληνικό δημόσιο αλλά και για την ίδια την Εγνατία Οδό».

Η κ. Καλφακάκου πρόσθεσε: Καταρχήν να πούμε ότι η συνάντηση έγινε σε ένα εξαιρετικό κλίμα, γιατί και με τον κ. Τσακαλώτο και με τον Γενικό Γραμματέα έχουμε συναντηθεί και άλλες φορές και έχουμε και μία κοινή οπτική. Στην παραχώρηση, εκτός από το αρχικό τίμημα, που είναι σημαντικό σε σχέση με την συμφωνία που υπάρχει για να βγούνε τα 6 δις από τις διάφορες παραχωρήσεις, αεροδρόμια, λιμάνια και λοιπά, έχει πολύ μεγάλη σημασία ο χρόνος και οι όροι της παραχώρησης. Μέσα στους όρους της παραχώρησης είναι αν τα κέρδη που εκτιμώνται με βάση τους εκτιμώμενους κυκλοφοριακούς φόρτους, θα μπορούν – κι εμείς λέμε ότι θα μπορούν – να είναι όχι μόνο στον παραχωρησιούχο αλλά και στο ελληνικό δημόσιο. Έχουμε κάνει εμείς μία αρχική πρόταση σαν Εγνατία, την οποία δώσαμε στον Υπουργό, ώστε τα μελλοντικά κέρδη, αφού αφαιρεθούν τα έξοδα, να μοιράζονται και στον παραχωρησιούχο, που θα κάνει και απόσβεση της επένδυσής του και θα έχει κάποιο λογικό όφελος, αλλά να μένει και για το ελληνικό δημόσιο, δηλαδή για την ελληνική οικονομία. Και μιλάμε για κάτι που είναι πολύ σημαντικό γιατί μιλάμε για πολλά εκατομμύρια. Ήδη σήμερα με λιγότερους αριθμούς διοδίων και οικονομική κρίση έχουμε 70 εκατομμύρια το χρόνο. Σε καλύτερες καταστάσεις, και όχι σε 30 αλλά σε 10 χρόνια, με άνοδο του ΑΕΠ, με καλή οικονομική κατάσταση, θα είναι περισσότεροι οι κυκλοφοριακοί φόρτοι, άρα περισσότερα τα έσοδα και τα κέρδη. Θα υπάρξουν περισσότερα διόδια, αλλά εκεί που δεν υπάρχουν, γιατί σε κάποιες περιοχές στα δυτικά οι άνθρωποι πληρώνουν για να διανύσουν κάποιο διάστημα, ενώ στα ανατολικά δεν πληρώνουν. Αυτό δεν είναι ούτε κοινωνικά δίκαιο».

Αρ. Τασούλα