, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

"Ο ΣΜΑ Ευκαρπίας φέρνει περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη στους δήμους"

Της Έλενας Καραβασίλη
«Τη Δευτέρα εγκαινιάζεται ένα από τα μεγαλύτερα περιβαλλοντικά έργα στο νομό Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα ο Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στην Ευκαρπία. Πρόκειται για ένα πολύπαθο έργο που από την αρχή η οικογένεια της αυτοδιοίκησης το πίστεψε. Προσωπικά αισθάνομαι ικανοποίηση γιατί με το που ανέλαβα στο Σύνδεσμο, ύστερα από εντολή των αυτοδιοικητικών, να προχωρήσω στην ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων όπου βασικός κρίκος είναι οι σταθμοί μεταφόρτωσης. Το συγκεκριμένο έργο θα ωφελήσει σημαντικά και το περιβάλλον και την οικονομία κλίμακας της αυτοδιοίκησης. Οι δήμοι θα εξοικονομήσουν πάρα πολλά χρήματα και έτσι δε θα χρειαστεί να βάζουν τέλη στους συμπολίτες μας», υπογράμμισε στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου, ο πρόεδρος του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων, Μιχάλης Γεράνης.
Γεράνης
Το συγκεκριμένο έργο αναμένεται να δώσει περιβαλλοντική αλλά και οικονομική ανάσα στην πόλη και στους δημότες που ωφελούνται άμεσα από αυτό. Οι εγκαταστάσεις βρίσκονται σε ιδιόκτητο οικόπεδο του Συνδέσμου ΟΤΑ στη Ν. Ευκαρπία. Ο ΣΜΑ θα μπορεί να δέχεται ημερησίως 1.100 τόνους σκουπιδιών από όλους τους δήμους του δυτικού άξονα, ενώ διαθέτει 21 οχήματα διαλογής και 61 presscontainers.

ΓεράνηςΟ κ. Γεράνης τόνισε ότι ο ΦΟΔΣΑ θα υλοποιήσει όλον τον περιφερειακό σχεδιασμό «που έχει ανάγκη ολόκληρη η χώρα μας, ούτως ώστε να μη βλέπουμε να επιβάλλονται πρόστιμα από την Ευρωπαϊκή Ένωση για αστοχίες και ελλείψεις του παρελθόντος».


Ο ΣΜΑ Ευκαρπίας θα δέχεται ετησίως 230.000 τόνους απορριμμάτων, όπου θα εξυπηρετούνται όλοι οι βορειοδυτικοί δήμοι και συγκεκριμένα το 60% των απορριμμάτων του δήμου Θεσσαλονίκης, Παύλου- Μελλά, Αμπελοκήπων- Μενεμένης, Ωραιοκάστρου, Νεάπολης- Συκεών, Δέλτα και Χαλκηδόνας θα εξυπηρετούνται από αυτόν τον Σταθμό. «Εκεί θα  γίνεται μόνο η τοποθέτηση και η φόρτωση σε κοντέινερ που θα καταλήγουν στη Μαυροράχη. Δε θα γίνεται απολύτως καμία επεξεργασία», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γεράνης. «Είναι ένας σταθμός μεταφόρτωσης κλειστού τύπου, που τέτοιος δεν υπάρχει πουθενά αλλού στα Βαλκάνια. Μέσω το περιφερειακού σχεδιασμού, θα πραγματοποιηθούν και οι μονάδες ολοκληρωμένης διαχείρισης που περιλαμβάνει δύο μεγάλες μονάδες, μία ανατολικά και μία δυτικά. Ο ΦΟΔΣΑ είναι έτοιμος έτσι ώστε να υλοποιηθεί όλος ο σχεδιασμός», κατέληξε ο κ. Γεράνης

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.