, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Τα παράδοξα των διοδίων και ο "ανοιχτός δρόμος" Θεσσαλονίκη-Αθήνα

Κανένα προβληματικό σημείο δεν υπάρχει πλέον στον αυτοκινητόδρομο που συνδέει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη, δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΥΡΙΖΑ “Στο Κόκκινο”. Ενόψει της εξόδου του Πάσχα ο κ. Σπίρτζης περιέγραψε τη “νέα πραγματικότητα που θα συναντήσουν οι εκδρομείς, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια”. Συγκεκριμένα σημείωσε:
-Από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη ο οδηγός θα συναντήσει ένα σύγχρονο μεγάλο αυτοκινητόδρομο που δεν έχει κανένα σημείο -επιτέλους ύστερα από πάρα πολλές δεκαετίες- για να τον εμποδίζει να κινείται ασφαλώς.
-Από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα θα βρει τρία σημεία που, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες του σιδηροδρόμου (πρέπει να προηγηθούν του αυτοκινητόδρομου), συνολικού μήκους 7.5 χλμ. περίπου, από 2-3 χλμ. κάθε σημείο.
– Από τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου μέχρι τα Ιωάννινα το χρονοδιάγραμμα έλεγε ότι οι σήραγγες της Κλόκοβας θα παραδοθούν τον Αύγουστο, αλλά με την υπερπροσπάθεια που έχει γίνει οι σήραγγες είναι έτοιμες (δεν είναι το ενδιάμεσο κομμάτι). “Γίνεται προσπάθεια μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα  – εκτός από τα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου – να δοθεί στην κυκλοφορία και η μεγάλη σήραγγα της Κλόκοβας”
Ο υπουργός πρόσθεσε ότι σε κάθε περίπτωση, το σύνολο του δρόμου από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα δεν αποτελεί πλέον ταλαιπωρία ενώ θα έχει τελειώσει το καλοκαίρι. «Είμαστε μπροστά από το χρονοδιάγραμμα που έχουμε συμφωνήσει με την Κομισιόν, ειδικά στην Ιόνια με τις σήραγγες όπου δεν περίμενε το κανείς, καθώς ξεκίνησαν αφού αναλάβαμε τη διακυβέρνηση»
Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε και στο θέμα των διοδίων υπογραμμίζοντας πως στις «συμβάσεις των πέντε αυτοκινητόδρομων προβλεπόταν ότι στη διάρκεια της κατασκευής τα διόδια είναι μέρος της χρηματοδότησης που όφειλε το κράτος να δώσει. Κι αυτό έφερε το παράδοξο, να μετακινούνται οι πολίτες από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα σε μισή ως μια λωρίδα και να πληρώνουν διόδια σαν να ήταν σχεδόν έτοιμος ο αυτοκινητόδρομος. Αυτό αλλά και ο τρόπος, το μοντέλο που έχει προβλεφθεί στις συμβάσεις αυτές κατά τη γνώμη μου είναι ένα μοντέλο αντικοινωνικό και αντιαναπτυξιακό. Για μας τα έργα θα ολοκληρωθούν όταν αλλάξουμε αυτό το μοντέλο, να διασφαλίσουμε δηλαδή ότι και τα έργα θα είναι βιώσιμα αλλά και ο πολίτης θα μπορεί να χρησιμοποιεί τους αυτοκινητόδρομους».

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.